• Littlestar78

    När kan man tidigast göra VUL

    När kan man som tidigast göra ett VUL och se ett tickande hjärta?

    Jag är gravid i vecka 5,så väldigt tidigt ännu, och har ett MA i bagaget som skedde i januari i år. Gjorde då ett VUL pga oro för små, små bruna flytningar enligt beräkningar skulle jag då gå in i vecka 11. På skärmen syntes bara något i storlek med vecka 7 och inget tickande hjärta. Fick då åka hem med tabletter som skulle hjälpa till att stöta ut ärtan ist för med en ultraljudsbild.

    Är så fruktansvärt orolig de ska bli samma sak även denna gång så skulle vilja göra typ ett VUL morgpn/middag /kväll ggr för att vara lugn.

    Jag är dessutom (snart) 41 år och har även sköldkörtelprblem så oddsen är liksom emot mig känns de som...

  • Svar på tråden När kan man tidigast göra VUL
  • Ebo88

    Jag gjorde vul i v.6+0 och då såg man ett hjärta ticka på.

    Jag gjorde ett i v.4+6 första graviditeten men var det för tidigt att se hjärtat slå.

    Jag gör vul pga bekräfta graviditet så jag kan få Fragmin sprutor pga lätt till blodproppar.

  • Pimpinellan

    För ett absolut bombsäkert besked om huruvida fostret lever bör man vänta till v.8. Bara några dagars skillnad v.7 kan vara skillnaden mellan att se eller inte se tydligt.

  • MammaPolly

    Vad jag fick höra när jag gjorde tidigt ul i veckan var att det beror mycket på ens kropp. Jag var i 6+5 och hon sa att vi endast kunde se så tydligt för att jag är smal...

    Men hjärtat slog!

  • Sjuttiosjuan

    Vi gjorde 6+1 och såg hjärtat picka:) Men som sagt vänta till v 7+ så är man mer på säkra sidan! Lycka till!!

  • Gimele

    Jag gjorde ett tidigt VUL i v.6 för att jag som du fått missfall innan och ville se så att det var en ny graviditet verkligen.

    Fick höra att man i V. 6 ska kunna se ett hjärta..

    Men läkaren såg bara fostetsäcken och ett litet foster, inget hjärta och ingen gulesäck.

    Hon sa att fostetsäcken var i rätt storlek men att eftersom fostret var så litet och inget hjärta syntes och ingen gulesäck så skulle vi åka hem och invänta missfall..

    Men ingen blödning kom och nu ligger jag här i v.23 med en livlig liten pojke i magen!

    Tidigt VUL är inte alltid lugnande och så svårt.

    Jag ångrar verkligen att vi gjorde det för det förde med sig enbart tårar och oro, helt i onödan.

    Jag skulle bara litat på min kropp ist.

Svar på tråden När kan man tidigast göra VUL