• Fri 14 Jun 2019 20:27
    284 visningar
    2 svar
    2
    284

    När fick ditt barn en egen mobil?

    Det är 2019, så det är dax för en ny fråga om när ens barn fick sin första mobil..

    Har den abonnemang? Är det en smartphone? CAD har ni för tankar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När fick ditt barn en egen mobil?
  • Anonym (T)
    Fri 14 Jun 2019 20:34
    #1

    Dottern var 8 år när hon fick sin, idag är hon 9. Det är en äldre smartphone med abonnemang. Hon har den ibland när hon går till kompisar för att kunna höra av sig / att jag ska kunna få tag i henne, och hon får sitta och spela på den / kolla youtubeklipp eller nåt annat hon tkr är skoj efter middagen innan läggdags.

  • Anonym (.)
    Sat 15 Jun 2019 21:25
    #2

    Den första var en väldigt enkel som hon fick när hon var 6 år och bara hade som hemmatelefon för att jag tyckte det var lite obehagligt att inte kunna nå henne om vi t.ex. gick till affären en kort stund. Den hade kontantkort. 

    Den första telefonen som hon fick ta med sig ut var en smartphone (min gamla) som hon fick när hon var 8 år (nästan 9, det var i slutet av 2:an) då hon skulle börja gå hem själv från skolan. Den var en del av vårt familjeabonnemang. 

    Fast omröstningar om ålder för första mobilen blir ju lite svårtolkade om man inte vet vilket år barnet föddes... det är nog väldigt ovanligt nu att barn får sin första mobil när de är 16 år, men för 10 år sedan var det ju inget konstigt. 

    Mitt barn är i alla fall född 2005. 

Svar på tråden När fick ditt barn en egen mobil?