• Anonym (Irrit­erad och uppgiv­en)
    Sat 15 Jun 2019 01:15
    440 visningar
    3 svar
    3
    440

    Sex efter förlossning

    Vi har två barn. Vår andra dotter är nu 9 veckor gammal. Hon föddes för tidigt via akut kejsarsnitt men allt gick bra. Hade samlag ca 2 veckor efter. Både ville och inte ville men tänkte att vi pratat igenom det så det kändes bra att testa. Va skitnervös men det gick bra. Iom att vi använt kondom så vet jag exakt hur många ggr vi faktiskt har haft samlag vilket är 22 ggr och jag har även sugit av honom två ggr plus att jag varit med och kysst honom medan han har tagit på sig själv några ggr och jag har även en gång tagit satsen i munnen när han lekt själv.

    Så i det stora hela så har vi haft nån form av sex i snitt varannan dag. Jag känner hur jag tar mer och mer avstånd då det känns som att allt handlar om sex. Så fort dottern somnar och jag vill sätta mig ner eller sova eller duscha ja vad som helst egentligen så blir allt sexuellt. Jag orkar fan inte mer. Jag vill kunna kramas och gosa och vara nära utan nån som helst sex. Inget samlag eller oralsex eller orgasmer. Inget prat om att jag vill ha dig, jag vill explodera i dig. Bla bla. Jag har ansträngt mig för att jag ville och jag visste att jag tyckte det va viktigt att visa att vi fortfarande är viktiga som ett par. Men har fan fått nog. Ingen förståelse får man för att jag är trött som ett as. Att dottern sitter fast på mig är ju tydligen irriterande och jag känner att jag börjat använda dottern som en sköld för att hålla honom borta. Igår ansträngde jag mig som ett jävla as för att få honom att komma när jag sög av honom och idag såhade jag ont överallt och ville bara dö typ. Idag trodde jag att vi hade en trevlig dag. Visst va det lite irriterat typ 30min av dagen i omgångar men jag trodde det va okej. Men tydligen så hade jag fel. Jag ville inte ha sex och då va väl hela dagen förstörd.

    Helt ärligt.. Va sjutton ska jag göra? Känns som att det är noll förståelse för hur jag känner mig och jag försöker som bara den..

  • Svar på tråden Sex efter förlossning
  • Anonym (K30)
    Sat 15 Jun 2019 08:38
    #1

    Vad tråkigt att höra!

    Ett bra sexliv bygger i grunden på bra kommunikation och full förståelse och respekt för varandra.

    Säger inte att det är rätt på något sätt, men kan det vara så att din partner känner sig stressad över hur sexlivet kan ändras när man får barn... speciellt andra barnet.
    Det betyder mindre tid och mer planering samt att allt ska funka fysiskt.
    Tror det kan bli lite hjärnspöken som säger att man måste ta varje chans man får då... MEN! det går ju självklart inte i längden.
    Som du säger måste det ju också få finnas stunder av bara kärlek och intimitet utan sex.
    Det är minst lika viktigt.

    Det jag skulle råda dig är att ta en kväll när barnen lagt sig och prata med din partner ordentligt om hur du känner och vad du vill med ert sexliv, viktigt är att samtalet tas i en lugn och inte anklagande ton... det kommer man ingenstans med.

    Men sexet blir troligtvis mycket bättre och skönare om det får komma naturligt istället för att man ska tvinga fram det varje tillfälle man har.
    Att förstå det här kan ta tid men det handlar om att prova... det är som sagt inte orimligt i någon form att önska mer kärlek och intimitet som inte är sex i ett förhållande.
    ibland vill man ha mer stöd och känna att ens partner bara vill vara nära en utan att denne förväntar sig något tillbaka (i form av sex)

  • Anonym (Anna)
    Sat 15 Jun 2019 09:58
    #2

    Du ska inte behöva ställa upp på sex som du inte vill ha. Och speciellt inte 9 veckor efter en förlossning, herregud! Ni har precis fått en ny liten familjemedlem, förstår inte hur sex kan vara det viktigaste i den situationen. Det låter som att han pressar dig till sex och det är inte ok på något sätt, speciellt inte så snart efter förlossningen.

    Själv hade jag inte sex på 8 månader efter att ha fått barn, kanske låter som jättelång tid men jag hade ingen som helst lust till sex. Fanns så mycket annat att tänka på med bebisen och allt nytt, och dessutom hade jag smärta i underlivet efter förlossningen. Min sambo kan bete sig dumt på många sätt men tack o lov har han inte tjatat om sex sen vår son föddes. Hoppas du kan prata med din sambo och förklara att du ibland bara vill kramas eller sitta och prata. Att du är trött pga omställningen med ett till barn. Om han inte respekterar det tycker jag du ska fundera på om han verkligen är den du vill leva med. Kanske parterapi vore något för er?

  • Anonym (Amma)
    Sat 11 Jul 2020 22:34
    #3

    Ammar du?

Svar på tråden Sex efter förlossning