• Sat 15 Jun 2019 06:56
    1398 visningar
    8 svar
    8
    1398

    Symtom försvann i vecka 6! Missfall?

    Är gravid i vecka sex och har hittills haft massa symtom såsom illamående, växtvärk och yrsel och ömmande bröst. Igår vaknade jag upp utan några som helst symtom. Illamåendet som bortblåst, ingen yrsel och brösten ömmar mindre. Detta oroar mig galet mycket!! Jag har många tidiga missfall och utomkveds i bagaget så tankarna går endast till att graviditeten har avstannat och snart kommer blödningen. ????

    Någon som haft liknande? Vad är er erfarenheter?

  • Svar på tråden Symtom försvann i vecka 6! Missfall?
  • Sat 15 Jun 2019 08:16
    #1

    Kan vara missfall kan också vara helt normalt. Omöjligt att svara på. Bara att vänta och se tyvärr.

  • Sat 15 Jun 2019 08:24
    #2

    Jag fick ett missfall i v.8+2 i vintras som hade avstannat i v.5+5. Då det avstannade kände jag heller inte nå mer symptom.

    Men jag hade också rosa flytningar som fick över till blödningar.

    Men när jag var gravid med dottern så hade jag starka symptom i v.7 såsom kräkningar varje dag och spända bröst. Det försvann efter en vecka men kom sedan tillbaka igen efter ytterligare en vecka.

    Så precis som viceversa skriver så behöver det inte vara ett mf men jag förstår din oro

  • Sat 15 Jun 2019 09:40
    #3

    Ok. Så högt och lågt. Jag kommer ihåg från mina tidigare barn att jag oroade mig då illamåendet släppte ibland. Men jag känner mig typ helt normal.

    Tiden får utvisa. Detta går inte att påverka. Men oron äter upp mig

  • Sat 15 Jun 2019 13:15
    #4

    Jag fick symptom några dagar innan bim, spända bröst, andfådd, yrsel. Några dagar efter bim försvann alla symptom helt och jag var säker på att grav avstannat. Fick ul 8+0 och allt var fint! Då hade jag börjat få lite illamående osv men brösten har ej varit ömma och har heller inte haft så mkt yrsel som jag är ?van? vid. Så några veckor gick jag helt utan symptom. Lycka till och försök att inte oro dig för mkt.

  • Sat 15 Jun 2019 14:28
    #5

    Jag hade illamående ett tag som gjorde att jag testade mig. I vecka 5 försvann alla symtom. Har nu nått vecka 31 och har mått toppen hela vägen. Ingen illamående, inga ömheter någonstans och bara kunnat leva. Har andra graviditeter haft illamående fram till veck 27 oftast. Så hoppet finn alltid att saker kan gå bra med

  • Sat 15 Jun 2019 14:36
    #6
    Rebecca1987 skrev 2019-06-15 14:28:10 följande:

    Jag hade illamående ett tag som gjorde att jag testade mig. I vecka 5 försvann alla symtom. Har nu nått vecka 31 och har mått toppen hela vägen. Ingen illamående, inga ömheter någonstans och bara kunnat leva. Har andra graviditeter haft illamående fram till veck 27 oftast. Så hoppet finn alltid att saker kan gå bra med


    Intressant att det kan skilja så! Själv har jag mått råtta mina 2 tidigare barn men sedan dess missfall som spökar med tankarna. Men skönt att höra att man kan faktiskt ha det såsom du haft det. Inte ett måste med missfall
  • Sat 15 Jun 2019 14:37
    #7
    Hawk skrev 2019-06-15 13:15:43 följande:

    Jag fick symptom några dagar innan bim, spända bröst, andfådd, yrsel. Några dagar efter bim försvann alla symptom helt och jag var säker på att grav avstannat. Fick ul 8+0 och allt var fint! Då hade jag börjat få lite illamående osv men brösten har ej varit ömma och har heller inte haft så mkt yrsel som jag är ?van? vid. Så några veckor gick jag helt utan symptom. Lycka till och försök att inte oro dig för mkt.


    Ska försöka att inte oroa mig trots att det är då svårt. Symtomen kanske kommer åter om ett tag. Och då kommer jag säkert klaga massor över illamåendet ????

    Men skönt att höra att det inte bara är missfall som tolkas in i missade symtom
  • Sat 6 Jul 2019 16:27
    #8

    Kan meddela att symtomen kom med råge i vecka 7 och nu har jag mått råtta i 2 veckor. Men vi har sett en liten räka på ultraljud redan och allt verkar går enligt plan ??????????

Svar på tråden Symtom försvann i vecka 6! Missfall?