• Sat 15 Jun 2019 09:02
    1048 visningar
    4 svar
    4
    1048

    Barn som kräks slem upprepde gånger

    Hej!

    Äldsta dottern på 6 år började imorse spy slem. Hon har inga andra symtom alls . Är inte direkt hostig, nös en gång igår kväll. Låter inte rosslig. Hon har alltid varit såhär. Spyr slem några gånger men är annars som vanligt. Vad kan detta bero på? Det kommer ju inte upp nån mat utan bara slem.

    BVC säger bara att det är "känslig" mage..

    Detta har hänt 10 gånger det senaste året. Och lillebror på 3 år har aldrig blivit sjuk i samband med detta..

    Någon som har erfarenhet om liknande?

  • Svar på tråden Barn som kräks slem upprepde gånger
  • Sat 15 Jun 2019 09:24
    #1

    Min 5-åring är likadan. Kan spy slem 1-2 ggr, sen hur pigg som helst. Ibland är det i samband med förkylning, men lika ofta, eller mer, helt utan andra symtom. Pratade med hennes pappa häromdagen om det och att kanske kontakta vc för att kolla upp vad det kan vara, men han har inte samma uppfattning som mig där.. men kommer att kontakta nästa gång det händer ifall hon är hos mig den gången.

  • Sat 15 Jun 2019 09:33
    #2

    Ja vi har oxå pratat om att kontakta VC. Har ni varit i kontakt med BVC?

    Jag har en fruktansvärd skräck för magsjuka och tror ju givetvis varje gång detta händer att det r magsjuka trotts att magkänslan inte säger samma..

  • Sat 15 Jun 2019 10:50
    #3
    Bonusmamma29 skrev 2019-06-15 09:33:34 följande:

    Ja vi har oxå pratat om att kontakta VC. Har ni varit i kontakt med BVC?

    Jag har en fruktansvärd skräck för magsjuka och tror ju givetvis varje gång detta händer att det r magsjuka trotts att magkänslan inte säger samma..


    Nej, vi har inte haft upp det på bvc. Periodvis tycker jag att det sker ofta, hennes pappa tycker inte det därför lite oense om att kolla upp med läkare.. nu är det 1 vecka sen sist, får se när det händer nästa gång. Har 2 barn till och ingen annan blir sjuk, eller har nånsin spytt slem. Sen är hon inte påverkad på annat sätt heller, dricker, äter och lika pigg som alltid, så tror inte att det är nåt allvarligt heller.
  • Sat 15 Jun 2019 11:44
    #4

    Ja precis, våran tjej äter och dricker som vanligt och är inte påverkad av det alls.. Det är så märkligt. Man undrar ju vad det är

Svar på tråden Barn som kräks slem upprepde gånger