• Sat 15 Jun 2019 11:24
    384 visningar
    2 svar
    2
    384

    Gått över nu med tredje barnet - orolig att föda för stort barn

    Hej

    Jag har gått över nu med tredje barnet (bf + 7). Mila andra två kom två dagar efter (4.410 - pojke) och två dagar innan flicka (4.150).

    Var på kontroll på förlossningen igår och var öppen 3-4 cm, liten bit av slemproppen kom på kvällen och har haft mkt sammandragningar och känningar men inte den onda sorten. Har ny kontroll på måndag.

    I vecka 32 låg han på +25% och i v 38 på + 21,5 % (större barn än genomsnitt). Blev förvånad att de inte tog nytt UL igår eller kollade fostervatten. Är rädd att få kejsarsnitt. De sa att det beslutet tas om han inte kan komma ut när det är dags. Men hur mkt kan jag gå över?? Inte dags för UL? De sa det är svårt att uppskatta vikt så här sent. Väntar på att han ska komma men inga onda värkar. Helt slut psykiskt och fysiskt

  • Svar på tråden Gått över nu med tredje barnet - orolig att föda för stort barn
  • Sat 15 Jun 2019 11:41
    #1

    Hej ts!

    Jag får också stora barn, min första kom ut på 4,7 kg - förlossningen startade bf+4 men han kom först bf+6. Han räknades som ca 37 % för stor för tiden - så ca +21-25 % betyder nog att din trea kommer bli ungefär lika stora som dina tidigare barn. Du har ju redan kunnat föda stora barn, så det är nog ingenting att oroa sig för!

    Håller tummarna för att din förlossning startar snart - att en del av slemproppen gått ser jag som ett gott tecken!

  • Anonym (..)
    Sat 15 Jun 2019 19:37
    #2

    Jag gick över 17 dagar innan jag blev igångsatt.

    Dottern vägde 4140 gram och var 53 cm lång :).

Svar på tråden Gått över nu med tredje barnet - orolig att föda för stort barn