• Anonym (Mamma)

    Elak pappa

    Nu blev jag kallad hora igen av barnens pappa i samband med massa skrik och elakheter från hans sida. Inför mina barn. Inför min nya sambo. Inför min lilla fina pojk på fem år som trycker sig tyst mot mig och blir helt paralyserad. Viskar att han vill vara med mig. Pappa skriker att jag ska sätta honom i bilen. Ser min pojkes tågade ögon på andra sidan glaset med armarna sträcka mot mig när de kör iväg.

    Såhär har jag det. Till och från. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har tidigare både haft socialutredning och polisanmälningar på honom för mycket värre saker, tyvärr har han inte fått något straff på sig. Jag har fortfarande delad vårdnad med honom. Jag kan inte bevisa så mycket trots att jag har inspelade samtal, meddelanden och vittnen. Det ska så mycket till innan man får rätt.

    Min dotter 11 år är deprimerad och kan ofta inte sova så bra. Fått mer koncentrationssvårigheter. Jag har gått på samtal själv med henne för min fd man tror inte på "sånt skit". Min dotter får så illa och snart kommer väl pojken också hamna i dessa deprimerade tankar.

    Idag blev jag kallad hora mm för att jag har ringt familjerätten för rådgivning och för att jag har sagt att jag vill kontakta BUP för flickans mående.

    Pappan talar om ofta för barnen vilka idioter vi är, jag och sambon. Mm. Det känns ju sådär.

    Pappan har problem. Han är ledsen och deppig själv. Lite svårt med alkohol och ja.. humöret. Vägrar söka hjälp. Jag försöker göra allt för en god stämning men misslyckas.

    Vad gör jag? :( hjälp från samhället är inte så bra som det borde vara..

  • Svar på tråden Elak pappa
  • Rebecca1987

    Be folk som ser händelser att göra anmälan på honom till soc. Ju fler anmälningar desto värre för honom blir det. Fortsätt spela in hans beteende och barnens reaktion i hans närhet. Och fortsätt skicka de till soc med.

  • Anonym (A)
    Rebecca1987 skrev 2019-06-15 14:21:39 följande:
    Be folk som ser händelser att göra anmälan på honom till soc. Ju fler anmälningar desto värre för honom blir det. Fortsätt spela in hans beteende och barnens reaktion i hans närhet. Och fortsätt skicka de till soc med.
    Håller med
Svar på tråden Elak pappa