• Anonym (Trött­)
    Sat 15 Jun 2019 18:59
    157 visningar
    5 svar
    5
    157

    Mor i klimakteriet! Hjälp!

    Hej! Min mamma är 50 år och hon har asjobbiga klimakteriebesvär som påverkar hela familjen, dvs extremt känslig , arg , misstänksam och kortaste stubinen i stan. Allt gör henne flyförbannad typ om man lagt tandborsten på handfatet eller ställt koppar i skåpen på fel ställe , kan vara ännu mindre grejer hon blir arg över men kommer inte på nåt nu. Det är som att hon har ultrasuper PMS från helvetet typ jämt . När man försöker prata med henne om det blir hon bara ännu mer förbannad. Hon vill inte äta hormoner för att hon är rädd för cancer. Finns det nån annan medicin mot besvären? Nån som varit med om liknande eller känner nån likadan? Vill bara hjälpa henne för det här är asjobbigt för mig och min pappa. Tips? Nån snälla?

  • Svar på tråden Mor i klimakteriet! Hjälp!
  • Anonym (n)
    Sat 15 Jun 2019 19:06
    #1

    Hon har blivit äldre och är trött på att passa upp på er.
    De exempel du nämner är ju faktiskt sånt som ni borde klara av.
    Din pappa borde ta mer ansvar hemma och du är stor nog att plocka undan efter dig. Din mamma borde ställt dessa krav tidigare på dig.

  • Sat 15 Jun 2019 19:12
    #2

    Har hon hereditet för bröstcancer ska hon inte äta östrogen. Men i annat fall så ska hon masa sig iväg till gynekologen redan på måndag. Ni ska inte ha det som ni har det, och hon kan inte heller må så som hon gör. Helt galet att utsätta sig själv och andra på det sättet när det finns hjälp att få.

  • sextio­talist
    Sat 15 Jun 2019 19:21
    #3

    Be henne testa rosenrot, kan lindra besvären, inte säkert.

    Ta ut henne på promenader och prata med henne att ni alla vill att hon ska må bra.

    Jag hade rejäl pms, men det var mitt ansvar att den inte drabbade andra. Det är din mammas ansvar också. Hon må ha rejäla klimakteriebesvär, men hon ska inte låta andra drabbas.

    Men hon verkar behöva hjälp med att komma till den insikten.

  • Anonym (Också trött)
    Sat 15 Jun 2019 20:05
    #4

    När kvinnor kommer upp i en särskild ålder tar de inte mer skit.
    Så är det bara. 

    Skyll  inte på klimakteriet. Uppför er ordentligt.Din mor är inte där för att serva dig.

  • Sun 16 Jun 2019 00:50
    #5

    Är som din mamma 50 år och i slutet av klimakteriet och jag tycker som hon om latmaskar.
    Sjukt trött på att man ska behöva säga åt en vuxen människa.
    Sen kan jag tänka mig att hon även är arg på sig själv över att hon låtit det gå såpass långt.
    Kan ju säga att klimakteriet gör att man har lättare att säga ifrån då toleransnivån vad gäller dumheter sjunker radikalt, vilket i hennes läge bara är bra.

Svar på tråden Mor i klimakteriet! Hjälp!