• fuexi

    Era bästa packningstips inför flygresan?

    Har ni några bra tips? Vad tar ni med er på planet, en handväska och en liten resväska eller bara det ena eller det andra.

    Undrar även om ni brukar köp något speciellt på Taxifree?

  • Svar på tråden Era bästa packningstips inför flygresan?
  • karamellflickan

    Beror helt och hållet vart jag ska resa och varför. Ska jag på en kortresa där det räcker med en liten väska stor nog att ha som handbagage så tar jag det, allt för att slippa checka in bagage.

    Åker jag med jobbet har jag med min datorväska om jag inte behöver en massa ombyten.

    Åker jag däremot på en längre resa och behöver mer packning än vad som går att checka in nöjer jag mig med en liten väska där jag kan ha något att lösa, telefon, eventuellt iPad, hörlurar, pengar och eventuellt pass. Är barnen med har jag en lite större väska med saker till dom inklusive godis och dryck som jag köpt på flygplatsen.

    Brukar sällan köpa något från taxfree. De få gånger jag köpt något har det varit något som jag velat ha, någon gång har det varit alkohol (om det varit bra pris på det), någon gång smink, godis eller liknande. Någon gång någon leksak till barnen.

  • Mascaraklumpar

    Långresor: bekväma kläder på mig, stödstrumpor, ett ombyte, tandborste, en tjockare tröja utifall att något skulle hända, mobilladdare, hörlurar. Ska jag bara vara borta några dagar har jag förmodligen allt övrigt bagage som handbagage också, annars bara det ovan.

    Resor inom Europa: checkar sällan in bagage i vilket fall som helst, men gör jag det så är det väl tjocktröjan jag bryr mig om att ha med in på planet.

  • Det blir mycket bättre

    Checkar i stort sett alltid in mitt bagage. Orkar inte ordna alla toalettgrejer i resestorlek under 100 ml. 
    Sen orkar jag inte heller slåss om det begränsade utrymmet i bagagehyllan.
    För det mesta betyder det bara några minuters extra väntetid på bagage. 

Svar på tråden Era bästa packningstips inför flygresan?