• Sun 16 Jun 2019 01:44
    632 visningar
    2 svar
    2
    632

    Muskelryckningar och domningar

    Hej!


     


    Jag är 22 år och för en vecka sedan började mitt vänstra öga rycka lite. Alltså ögonlocken, Har haft så förut men då slutade det typ efter 10 sek har haft så i ca en vecka nu. 


    Har läst att det kan bero på ångest och stress. Har haft mycket ångest och stress de senaste åren så det kan vara en orsak. Men kände idag att de började rycka i näsan lite och på högra ögat men inte lika ofta som det vänstra ögat. Har muskelryckningar i typ hela kroppen då och då. Sen får jag krypningar / domningar i ben och armar., 


     


     Är orolig att jag lider av MS. Vad tror ni? Har bokat tid på vårdcentralen men tänkte fråga här för är väldigt orolig. 


    Jag lider även av essential tremor. Som gör att mina händer osv skakar. Kan det bero på det? Träffade en neurolog när jag var 15 som sa att jag hade tremor mne han tog aldrig några tester eller nåt liknande. 


    Mediciner jag tar är attarax för sömn och mot ångest. 


     

  • Svar på tråden Muskelryckningar och domningar
  • Sun 16 Jun 2019 05:03
    #1

    Gick in här för jag tänkte på bells pares som jag själv inte visste något om innan jag fick det men du har haft det i en vecka skriver du, då borde du märkt det om det vore det, men jag blev nyfiken och googlade lite och hittade dessa. Verkar som du kan vara lugn men se nedan.

    www.1177.se/Vastmanland/fragor--svar/nationellt/sjukdomar--besvar/varfor-far-jag-nervryckningar/

    www.1177.se/Vastmanland/fragor--svar/nationellt/sjukdomar--besvar/vad-ar-essentiell-tremor/

    Är du säker på att han inte tog något blodprov den där doktorn? Han borde ha uteslutit andra orsaker som låga blodsockernivåer eller hypertyreos tex som också kan ge skakande händer. Jag tycker du ska prata med din VC och be dem kolla i din journal och om det inte gjorts så be dem göra det. Kan ju vara så att du behöver någon medicin om diagnosen är rätt från början om dina skakningar har blivit värre också så ring din VC.

  • Anonym (stres­s)
    Sun 16 Jun 2019 05:26
    #2

    stress, stress, stress

Svar på tråden Muskelryckningar och domningar