• Anonym (Skäms)

    Anmälde flickvän för misshandel inatt. Jag skäms och behöver råd.

    Hej!

    Min flickvän har alltid varit aggressiv mot mig, alltid blivit jättearg om jag inte gjort som hon tycker.

    Hon har slagit mig och varit psykiskt elak, psykisk misshandel.

    Förra helgen ringde jag polisen för hon slog mig och var så aggressiv men detta är inget nytt och pågått länge, och denna helg ringde jag igen, för utöver aggressivitet så höll hon en kniv mot mig.

    Jag ringde polisen nyss och ville rådgöra och dom ville att jag skulle komma in till stationen idag och prata, dom säger att dom har anmälningsplikt på detta även om jag inte vill anmäla.

    Vad ska jag göra? Jag skäms nå fruktansvärt över detta, jag känner mig inte som en man längre när jag är rädd för min flickvän.

    Får se om jag besöker stationen idag, att lämna min tjej är lättare sagt än gjort, tror hon hellre har ihjäl mig än att det tar slut.

    Vill iaf tacka poliserna som kom inatt, för bra förstående, verkar som dom tog mig mer på allvar nu än förra helgen.

    Har bara sovit ett par timmar inatt, och ringde polisen nyss för att prata, och det känns inget bättre för det, dom tvingar ju mig nästan att komma till stationen, men jag vill helst inte anmäla , vill bara lämna, och behöver prata med någon.

    Känns så pinsamt att hon som är så mycket mindre än mig har sådant psykiskt övertag mot mig, så poliserna nästan skulle skratta när jag säger hur det är, Jag skulle fysiskt nog kunna stå emot henne, men jag är för snäll och tar bara emot.

  • Svar på tråden Anmälde flickvän för misshandel inatt. Jag skäms och behöver råd.
  • Anonym (Skäms)

    Känns bara så jobbigt. Att så fort jag rådgör med polisen så har dom anmälningsplikt.

    Jag kan inte ringa och prata med dom, för säger jag för mycket bara för att jag behöver prata så anmäler dom.

  • bullen1984

    Usch du måste lämna. Ditt liv kommer bli ett långt helvete annars.
    Varför är man ingen "man" om man inte accepterar våld i sin relation? Tycker det är manligt om något att du sätter ned foten.
    Lämna och berätta för folk i din omgivning om hennes beteende, så du kan få stöd och hjälp. Då kommer flera sätta ned foten mot henne.

    Vill du leva för alltid i ett helvete`?

  • Anonym (Skäms)
    bullen1984 skrev 2019-06-16 06:18:40 följande:

    Usch du måste lämna. Ditt liv kommer bli ett långt helvete annars.

    Varför är man ingen "man" om man inte accepterar våld i sin relation? Tycker det är manligt om något att du sätter ned foten.

    Lämna och berätta för folk i din omgivning om hennes beteende, så du kan få stöd och hjälp. Då kommer flera sätta ned foten mot henne.

    Vill du leva för alltid i ett helvete`?


    Nu är hon hemma, nu skyller hon på mig, Hon säger att jag är Man och ska inte göra så här, hon säger åt mig att söka hjälp och inte skaffa ny tjej om vi gör slut förän jag mår bra.

    Och att jag borde sluta dricka för det skapar problem, men trots ?mina problem? så blir hon hämtad, av 4 poliser dessutom bara för 112 hörde hur hon skrek och hotade med kniv denna gång.
  • Anonym (Kvinna36)

    Du behöver inte skämmas och det är väldigt viktigt att du slipper och prata med någon om det våld du blivit utsatt för. Man hör sällan något om relaltioner där kvinnan är den våldsamma parten men de är betydligt vanligare än vad de flesta tror. 

    En orsak att det inte pratar om det är för att mannen ofta skäms över situationen. Jag har en vän som blivit utsatt av det från sin fru. Tur har hon aldrig riktat det mot deras barn. Han har ofta blivit tvungen att ringa polisen för att han in vill slå henne tillbaka men utan att själv ta till våld får han inte henne att sluta. Därför blir han tvungen att blanda in polisen. 

    När jag pratar med honom märker jag att han inte riktigt kan erkänna för sig själv vad det är han blivit utsatt för. Han vet att det inte är rätt men eftersom hon är svagare än han och han kunde försvara sig ifall han blev tvungen till det så verkar han inte inse att det är våld han blir utsatt för. Det har på något sätt blivit det normala för honom. Något som är tillåtet. 

    Du skall absolut hitta någon att prata med om dit läge. Låt det inte bli något som du anser normalt för att du skäms över situationen. Män kan visst bli utsatta för våld i en relation och det är mycket vanligt fast ingen pratar om det.

  • Anonym (Skäms)

    Hon har alltid varit kontrollerande. Jag kan aldrig sitta uppe själv och kolla på tv, jag ska sova när hon är trött för det är så par gör tycker hon.

    Om jag inte kan sova och går upp och kollar på film och hon vaknar så skäller hon ut mig att jag lämnat henne i sängen.

    Min bror dog för ett år sen precis idag, Inatt var jag tårögd och grät lite över det, och då började hon bråka med mig och säga att jag förstör hennes känslor genom att vara sorgsen.

    När jag blev förbannad och sa åt henne att skärpa sig så hämta hon kniv osv.

    Just för tillfället ligger hon i sängen och tjatar att jag ska komma och lägga mig, men jag skiter i det och kommer fortsätta läsa nyheterna bara.

  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Kvinna36) skrev 2019-06-16 06:49:26 följande:

    Du behöver inte skämmas och det är väldigt viktigt att du slipper och prata med någon om det våld du blivit utsatt för. Man hör sällan något om relaltioner där kvinnan är den våldsamma parten men de är betydligt vanligare än vad de flesta tror. 

    En orsak att det inte pratar om det är för att mannen ofta skäms över situationen. Jag har en vän som blivit utsatt av det från sin fru. Tur har hon aldrig riktat det mot deras barn. Han har ofta blivit tvungen att ringa polisen för att han in vill slå henne tillbaka men utan att själv ta till våld får han inte henne att sluta. Därför blir han tvungen att blanda in polisen. 

    När jag pratar med honom märker jag att han inte riktigt kan erkänna för sig själv vad det är han blivit utsatt för. Han vet att det inte är rätt men eftersom hon är svagare än han och han kunde försvara sig ifall han blev tvungen till det så verkar han inte inse att det är våld han blir utsatt för. Det har på något sätt blivit det normala för honom. Något som är tillåtet. 

    Du skall absolut hitta någon att prata med om dit läge. Låt det inte bli något som du anser normalt för att du skäms över situationen. Män kan visst bli utsatta för våld i en relation och det är mycket vanligt fast ingen pratar om det.


    Det där låter som mig!

    Inatt så hetsade min tjej att jag skulle slå henne bara för att jag ringt polisen igen?

    Hon sa typ, slå mig istället för att blanda in dom, och då sa jag att nej, det tänker jag inte göra.

    Allt detta var när hon stod med kniven i högsta hugg.

    Det som skiljer mig och din bekant är att jag inte ringer polisen för att undvika att jag slår henne, jag ringer för jag är rädd för mitt liv.

    Och ni ska veta att det tagit x antal månader tills jag börjat ringa.

    Klart han inte vill erkänna, är ju lika som för mig, inte fan vill jag väl erkänna att min tjej som är 1.60cm lång och väger ca 55kg spöar mig som är man som är 1.80 cm ca och väger 85kg och tränad?

    Då sänker man ju sig själv mentalt, för att inte tala om vad kollegorna på jobbet skulle skratta, men dom kanske inte skulle skratta om deras flickvän står med kniv och beter sig hotfullt heller.

    Hennes psykiska misshandel och slag mot mig har jag inte brytt mig om förut, men nu när jag börjar bli rädd för mitt liv så blandar jag tyvärr in polisen.

    Men känner jag henne rätt så har hon redan övertygat polisen om att det är mitt fel och att det är pga att jag druckit 3 öl igår.

    Jag ville bara njuta av trav igår och äta pizza och dricka några öl, så blev det ju inte.
  • pyssel

    Du har gjort helt rätt och ska inte skämmas. Din flickvän är en misshandlare och låter dessutom som hon har en sjuklig självcentrering, då blir det aldrig bättre. Vad behöver du för hjälp att lämna henne? Finns det vänner och familj runt dig? Har polisen gett dig någon hänvisning inatt till annat stöd också? Ta dig in till polishuset nu innan hon börjar nästa runda.


    Alla hästar hemma
  • bullen1984
    Anonym (Skäms) skrev 2019-06-16 06:58:18 följande:

    Hon har alltid varit kontrollerande. Jag kan aldrig sitta uppe själv och kolla på tv, jag ska sova när hon är trött för det är så par gör tycker hon.

    Om jag inte kan sova och går upp och kollar på film och hon vaknar så skäller hon ut mig att jag lämnat henne i sängen.

    Min bror dog för ett år sen precis idag, Inatt var jag tårögd och grät lite över det, och då började hon bråka med mig och säga att jag förstör hennes känslor genom att vara sorgsen.

    När jag blev förbannad och sa åt henne att skärpa sig så hämta hon kniv osv.

    Just för tillfället ligger hon i sängen och tjatar att jag ska komma och lägga mig, men jag skiter i det och kommer fortsätta läsa nyheterna bara.


    Jag har vart tillsammans med en sådan. Narcissist utan empati.

    Allt var mitt fel, alla bråk och allt hon gjorde var för att jag provocerat det.

    När min pappa dog så var det så synd om henne för hennes mormor dog 1994 och hon var ledsen för det. 

    Hade en bekant som tagit livet av sig och sin tjej och jag var skärrad över det, det blev hon arg för.

    Jag fick inte gå ut med hunden på kvällen längre än att hon såg mig från fönstret för att jag kunde vara otrogen.

    När min mamma var på besök så viskade hon elaka saker om min mamma till mig, samtidigt som hon tjatade på mamma att sova över. Jag ville bara få hem min mamma för jag insåg att detta kommer sluta i katastrof, så min mamma trodde att det var jag som ville bli av med henne. 

    Hon sade att jag inte fick dricka, samtidigt som hon själv drack.

    När jag ville dra så skulle hon ta livet av sig och hunden.

    Nä fy fan vad vidrig hon var. Har haft kontakt med hennes senaste flickvän och hon blev värre behandlad än mig. 

    Säg till henne idag att "ditt beteende är stört"!  Hon tycker att hon kan sätta regler för hur man beter sig i en relation, men i en relation slåss man inte! Från och med nu är det du som bestämmer och passar det inte så kan hon dra. Punkt.
  • bullen1984

    Ska tillägga att mitt ex också försökte trycka på att jag var psykiskt instabil med agressionsproblem. Det fungerade inte för jag vet att jag mår bra, och jag vet att det var henne det var fel på. 

    Jag slog henne X antal gånger i självförsvar när hon slet sönder mina kläder jag hade på kroppen. Mitt motstånd var nog det som gjorde att jag klarade mig lindrigt ur den relationen till skillnad från hennes senaste ex, som hon faktiskt lyckades få till att tro att hon var psykiskt sjuk.

    Klart som fan man skäms, sådant vill man inte ska komma ut för allt i världen. 

  • bullen1984

    Det värsta är att dessa människor orkar bråka så mycket mer än man själv, att man tillslut ger med sig just för att man vill ha lugn och ro och är helt dränerad på energi.
    Du måste dra! Eller kasta ut henne. Hon är sjuk i huvudet och du kommer aldrig bli av med henne om du fortsätter ge med dig och går och lägger dig bredvid henne. (vilket du säkert redan gjort nu)
    Du måste ha noll tolerans. Så fort hon sätter igång, så stick! Ta bilen/bussen till någon och stäng av mobilen. 

Svar på tråden Anmälde flickvän för misshandel inatt. Jag skäms och behöver råd.