• Tuteli­tut
    Sun 16 Jun 2019 09:15
    46493 visningar
    127 svar
    -2 +3
    127
    46493

    Svenska kvinnor gillar hundar

    Tittade ut från balkongen tidigt imorse. Två kvinnor gick med varsin hund. 
    På Mötesplatsen skrev en kvinna "dags för hundpromenaden".
    Jag ser oftast kvinnor som är ute och går med hundar.
    Vad är grejen?
    Jag tycker personligen att det är för mycket hundar i staden där jag bor.

  • Svar på tråden Svenska kvinnor gillar hundar
  • Mon 17 Jun 2019 10:32
    #71
    +1

    Fast det måste vara lika illa vad gäller kvinnor med barn?
    De sitter ofta ihop betydligt mer med sitt barn än vad hundägare gör med sin hund. De sover inte helt sällan med barnet. Förhoppningsvis pussar och kramar de barnet också, och det är ju det vi hundägare gör med våra hundar. Inte hånglar med dem. Det tror jag det är väldigt få hundägare som gör. ;)

  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 10:41
    #72
    Utan Barn skrev 2019-06-17 10:32:07 följande:

    Fast det måste vara lika illa vad gäller kvinnor med barn?
    De sitter ofta ihop betydligt mer med sitt barn än vad hundägare gör med sin hund. De sover inte helt sällan med barnet. Förhoppningsvis pussar och kramar de barnet också, och det är ju det vi hundägare gör med våra hundar. Inte hånglar med dem. Det tror jag det är väldigt få hundägare som gör. ;)


    Nej, långifrån lika illa.
    Barn kan vara riktigt jobbiga, men så underbara.
    De tjejer med hund jag känner låter hundarna slicka dom i ansiktet, några lät hundarna slicka dom i munnen också.
    Såg nyss en video på Youtube där en tjej lät en varg slicka henne i munnen.
    Jag höll på att spy.
    Tjejen såg bra ut. Spelar ingen roll. Hon valde vargen framför mig.
  • Mon 17 Jun 2019 10:45
    #73

    Ja, jag vet att fenomenet existerar och det är förkastligt. Men med tanke på mängden hundägare som har barn är det ändå en droppe i havet. Kritiken mot den formen av filmer (där hunden dessutom ser sjukt obekväm ut i 99% av fallen, så bitrisken ligger i luften hela tiden) är också väldigt stor, lyckligtvis. Men ansvaret ligger ju på föräldern, hunden signalerar hela tiden att den inte vill men föräldern är för dum eller okunnig för att inte fatta det. Och sen ?biter hunden från ingenstans?, när den i själva verket kan ha varnat 100 gånger.


    Tutelitut skrev 2019-06-17 09:10:55 följande:

    Den förhoppningen kan du glömma. Sök på Google eller Youtube.


  • Mon 17 Jun 2019 10:47
    #74

    Du lever på den gamla tiden när kvinnor fortfarande brydde sig om vad män tyckte, eller om de var attraktiva i alla lägen... ;)


    Tutelitut skrev 2019-06-17 10:41:01 följande:

    Nej, långifrån lika illa.

    Barn kan vara riktigt jobbiga, men så underbara.

    De tjejer med hund jag känner låter hundarna slicka dom i ansiktet, några lät hundarna slicka dom i munnen också.

    Såg nyss en video på Youtube där en tjej lät en varg slicka henne i munnen.

    Jag höll på att spy.

    Tjejen såg bra ut. Spelar ingen roll. Hon valde vargen framför mig.


  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 10:53
    #75
    Ignoramus skrev 2019-06-17 10:47:44 följande:

    Du lever på den gamla tiden när kvinnor fortfarande brydde sig om vad män tyckte, eller om de var attraktiva i alla lägen... ;)


    Ja, det var tider det (drömmer mig tillbaka)
  • Mon 17 Jun 2019 11:04
    #76

    Det tycker inte jag (blickar framåt)


    Tutelitut skrev 2019-06-17 10:53:07 följande:

    Ja, det var tider det (drömmer mig tillbaka)


  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 11:21
    #77
    Ignoramus skrev 2019-06-17 11:04:07 följande:

    Det tycker inte jag (blickar framåt)


    Det var bättre förr. Färre hundar.
  • Mon 17 Jun 2019 11:56
    #78
    Tutelitut skrev 2019-06-17 10:41:01 följande:
    Nej, långifrån lika illa.
    Barn kan vara riktigt jobbiga, men så underbara.
    De tjejer med hund jag känner låter hundarna slicka dom i ansiktet, några lät hundarna slicka dom i munnen också.
    Såg nyss en video på Youtube där en tjej lät en varg slicka henne i munnen.
    Jag höll på att spy.
    Tjejen såg bra ut. Spelar ingen roll. Hon valde vargen framför mig.

    (Nu är det här ju bara en skämt-tråd, men kan inte låta bli att svara en gång till ... )


    TS: Vargkvinnan på Youtube, var du ihop med henne? Om du inte var ihop med henne, utan bara såg detta fasansfulla på Youtube, hur kunde hon välja vargen framför DIG? Han visste troligen inte ens om din eminenta existens! :D

  • Tuteli­tut
    Mon 17 Jun 2019 12:02
    #79
    Utan Barn skrev 2019-06-17 11:56:11 följande:

    (Nu är det här ju bara en skämt-tråd, men kan inte låta bli att svara en gång till ... )


    TS: Vargkvinnan på Youtube, var du ihop med henne? Om du inte var ihop med henne, utan bara såg detta fasansfulla på Youtube, hur kunde hon välja vargen framför DIG? Han visste troligen inte ens om din eminenta existens! :D


    Jag menar allvar med att jag tycker det är för mycket hundar. Åtminstone där jag bor.
    Nej, jag var inte ihop med varg-kvinnan. Och hon brände sina chanser när hon hånglade med vargen.
  • Mon 17 Jun 2019 12:08
    #80

    * du brände dina chanser genom att inte gilla hundar.


    Tutelitut skrev 2019-06-17 12:02:11 följande:

    Jag menar allvar med att jag tycker det är för mycket hundar. Åtminstone där jag bor.

    Nej, jag var inte ihop med varg-kvinnan. Och hon brände sina chanser när hon hånglade med vargen.


Svar på tråden Svenska kvinnor gillar hundar