• LaFontaine

    Badtrosor till tvååring?

    Tvååringen, som blir tre till hösten, behöver badkläder. Hon är ingen fantast av våta överdelar, så baddräkt går bort. Därför är jag ute efter ett par enkla badtrosor, men allt är ju så jädra fult! Jag hittade ett par trosor på Lindex, i rosa och orange med en volang på, men de var alldeles för anskrämliga för min smak.

    Var hittar jag enkla, stilrena badtrosor för barn, helst utan att behöva köpa med överdelen? Jag försökte leda in henne på badbyxor för pojkar, men "pappa har kalsonger. Jag är inte en pappa, jag har trosor!" Så, var? Jag har dammsugit internet (men antagligen missat hälften ändå...)

  • Svar på tråden Badtrosor till tvååring?
  • LaFontaine
    Skruf90 skrev 2019-06-16 11:04:20 följande:

    Testa denna länken: m.boozt.com/se/sv/smafolk/swimwear-baby-pants-apple_18892793/18892796&navId=68069&group=listing

    Och om du scrollar ner till relaterade artiklar så finns det fler. Hoppas du hittar nåt hon gillar! Mamma brukade köpa på Åhléns åt min lillasyster kommer jag ihåg men hittade inget på hemsidan... men kanske värt att ta en tur in dit :)


    Det var mycket fint, men det såg ut att vara med badblöjbyxa än vanliga badbyxor.
    Jag var inne på Åhlens häromdagen, men det var lite samma problem där. I hennes storlek är det badblöja eller bikini som verkar gälla.
  • TeAd
    LaFontaine skrev 2019-06-16 11:09:10 följande:
    Det var mycket fint, men det såg ut att vara med badblöjbyxa än vanliga badbyxor.
    Jag var inne på Åhlens häromdagen, men det var lite samma problem där. I hennes storlek är det badblöja eller bikini som verkar gälla.
    Hej Lindberg tycker jag har fina badkläder.
    https://www.lindbergshop.se/b2c/Servlet?page=order_articletable.jsp&parent=s1l

    Om hon inte har fyllt 3 år än så är kanske modell med badblöja att föredra än bara vanliga bikini trosor eller?
    vet att många barn är blöjfria innan dom fyllt tre men vet också att många badhus kräver badblöja tills dom fyllt 3 år.
  • LaFontaine
    TeAd skrev 2019-06-17 08:26:59 följande:
    Hej Lindberg tycker jag har fina badkläder.
    https://www.lindbergshop.se/b2c/Servlet?page=order_articletable.jsp&parent=s1l

    Om hon inte har fyllt 3 år än så är kanske modell med badblöja att föredra än bara vanliga bikini trosor eller?
    vet att många barn är blöjfria innan dom fyllt tre men vet också att många badhus kräver badblöja tills dom fyllt 3 år.
    "Vårt" badhus nöjer sig med att barnen är torra, så badblöja behövs inte. Dessutom är dottern inte av den magrare modellen och badblöjor sitter åt så rejält över benen att hon får ont och märken. 
  • TeAd
    LaFontaine skrev 2019-06-17 09:38:36 följande:
    "Vårt" badhus nöjer sig med att barnen är torra, så badblöja behövs inte. Dessutom är dottern inte av den magrare modellen och badblöjor sitter åt så rejält över benen att hon får ont och märken. 
    Ja ha trodde det var praxis av badhus att alla barn under 3 skulle ha badblöja eller badbyxor med blöjfunktionen iallafall.
    jag har också upplevt att badblöjorna sitter åt lite väl hårt runt låren men än har inte dottern klagat som tur är. Annars får vi åka till ert badhus och använda vanlig baddräkt till tösen.  
    Hoppas du hittar någon fin badtrosa till henne som passar i både storlek och smak. 
Svar på tråden Badtrosor till tvååring?