• Sun 16 Jun 2019 20:08
    263 visningar
    2 svar
    2
    263

    Ägglossning-gravtest skillnad?

    Jag gjorde en abort för fyra veckor sedan och är äntligen negativt på gravtest men visar klart och tydligt plus på ägglossningstest.

    Jag har inte ägglossning och jag är inte gravid men jag undrar : ägglossningstest är ju känsligare än graviditetstest om jag är negativt på graviditetstest så måste jag ligga under en viss nivå är det någon som vet?

    Man kan ju mäta graviditetshormoner med ägglossningstest Hur lite sådana hormoner måste jag ha för att bli negativt på ägglossningstest?

    Jag vill ju förstås bli helt ren så jag kan få igång ägglossning och mens men man måste vara under en viss nivå 4 eller 5 har jag läst någonstans...

    Har någon denna siffran och informationen? dela gärna med er!

  • Svar på tråden Ägglossning-gravtest skillnad?
  • Sun 16 Jun 2019 22:15
    #1

    Ett ägglossningstest ska inte användas för att kolla graviditet. De reagerar på olika hormoner. Visst, de kan ge utslag men det är ingen garanti.

    Ett ägglossningstest är endast positivt när båda strecken är lika starka, eller när teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Allt annat är negativt och styrkan kan variera genom hela perioden. Ett svagt streck är alltså negativt.

    Har du fått negativt på graviditetstest så har du väldigt lite eller inget HCG kvar i kroppen och din ägglossning kommer att komma.

    Fortsätt i så fall med ägglossningstester så ser du när det närmar sig.

  • Anonym (Tredj­e dygnet­)
    Mon 17 Jun 2019 09:31
    #2

    Men när jag var gravid med första dottern då visade det positivt på ägglossningstest långt innan jag visade på graviditetstest så ägglossningstest kan visst känna av hos HCG.

Svar på tråden Ägglossning-gravtest skillnad?