• Anonym (Frustrerad)

    Min man vill sällan ligga

    Sen ganska tidigt i vårat förhållande har jag nästan fått tjata till mig sex. Han får både oralt och analt. Ibland ligger vi en gång i veckan sen två ggr i månaden.vill gärna ha sex i allafall två ggr/ vecka ungefär. Har tröttnat nu blir bara ledsen och känner mig otillräcklig. Har haft två längre förhållanden innan det här men han får mig att tappa allt, det mest konstiga är att han vill ha barn med mig, när jag säger att det är lättare att bli gravid om man ligger med varandra blir han bara förbannad. Jag är smal och har aldrig haft problem att få förhållanden eller sex innan.Får även höra av andra män att jag ser bra ut och har en snygg kropp.Några tips håller på att bli knäpp efter fem år.

  • Svar på tråden Min man vill sällan ligga
  • Flaffy

    Som vanligt kommunikation. Nu måste prata med varande om önskemål och förväntningar. Att han blir irriterad när du tipsar om att man behöver ligga för att bli gravid är ju lite knepigt. Hur du ser ut i kroppen hör inte hit. Har något hänt med honom? Stressad, känner sig sjuk, vill ge upp förhållandet? En sansad respektfull och lyhörd pratstund är ett måste.

  • Anonym (Z)

    Gilla läget eller byt ut gubben. Krasst sett är det vad du har att välja på. Människor förändras sällan. Så tänk igenom om du vill ha det så resten av livet.

  • Anonym (V)

    Jag hade ett sådant förhållande i flera år. Jag är snygg, smal, gillar oralsex, analsex, älskar sex. Med denne kille var det som förgjort. Det mesta sex vi hade var TRE gånger i veckan, vid ett tillfälle! Jag minns det fortfarande eftersom det var så speciellt. Annars var det max en gång i veckan, oftast ett par gånger i månaden bara. Ibland inte ens det. Då var vi ändå 20+ och barnlösa. Det åt upp mig psykiskt. Vi pratade om det många gånger men det blev inte bättre. Han mådde inte så bra, var deprimerad i perioder. Kanske berodde det på det. Han sa själv att han var en man som aldrig hade haft så stor sexlust. Inte heller i tidigare förhållanden. Till slut var jag otrogen och gjorde slut. Han var ändå en superfin människa och jag var jättekär, men det gick inte tillslut med så lite sex. Sedan dess har jag haft två längre förhållanden och i båda så matchar jag bättre med mannen när det gäller sex, 2-3 gånger i veckan är optimalt och mycket experimenterande :) Så som man vill ha det. Lämna denne kulle är mitt råd, det kommer inte att bli bättre. Mitt ex är för övrigt fortfarande singel, nio år senare...

  • Anonym (LGM)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-06-17 00:36:16 följande:

    Jag är smal och har aldrig haft problem att få förhållanden eller sex innan.Får även höra av andra män att jag ser bra ut och har en snygg kropp.Några tips håller på att bli knäpp efter fem år.


    Att du nämner ditt utseende och att du lätt kan få sex, är eftertraktad av män, är ett tecken på att du redan leker med tanken att ligga med andra.
  • Anonym (.)
    Anonym (LGM) skrev 2019-06-17 07:44:10 följande:

    Att du nämner ditt utseende och att du lätt kan få sex, är eftertraktad av män, är ett tecken på att du redan leker med tanken att ligga med andra.


    Tror nog snarare att ts inte blir nekad sex av sin man av utseendeskäl. Hade ts varit gravt överviktig och "ful", hade det kunnat vara en orsak till bristande sex.

    Ts, det finns tusentals trådar om bristande sexlust. Han kommer aldrig ändras. Byt kille istället, för lmjag tror inte du vill acceptera läget. Skaffa inte barn!
  • lejon 789
    Anonym (.) skrev 2019-06-17 07:58:57 följande:

    Tror nog snarare att ts inte blir nekad sex av sin man av utseendeskäl. Hade ts varit gravt överviktig och "ful", hade det kunnat vara en orsak till bristande sex.

    Ts, det finns tusentals trådar om bristande sexlust. Han kommer aldrig ändras. Byt kille istället, för lmjag tror inte du vill acceptera läget. Skaffa inte barn!


    Jag instämmer helt. Han kommer inte att ändra sig och du vill ju njuta av sex. Lämna honom
  • Anonym (LGM)
    Anonym (.) skrev 2019-06-17 07:58:57 följande:
    Tror nog snarare att ts inte blir nekad sex av sin man av utseendeskäl. Hade ts varit gravt överviktig och "ful", hade det kunnat vara en orsak till bristande sex.

    Ts, det finns tusentals trådar om bristande sexlust. Han kommer aldrig ändras. Byt kille istället, för lmjag tror inte du vill acceptera läget. Skaffa inte barn!
    Hon är kåt och vill ha bekräftelse, ligga med män.
    Finns ingen förskönande omskrivning av det.
    Hon vet att hon ser bra ut, och att män tycker det, därför skrev hon det här.
  • Anonym (Man 34)

    Lite intressant att nästan alla föreslår att lämna mannen utan att diskutera det med honom. Så hade det inte låtit om det var en kvinna som inte släppte till.

  • Anonym (LGM)
    Anonym (Man 34) skrev 2019-06-17 09:04:59 följande:

    Lite intressant att nästan alla föreslår att lämna mannen utan att diskutera det med honom. Så hade det inte låtit om det var en kvinna som inte släppte till.


    Det är alltid kvinnan som är offret. Bara hon som har känslor.
Svar på tråden Min man vill sällan ligga