• Anonym (A)
    Mon 17 Jun 2019 02:02
    1103 visningar
    9 svar
    9
    1103

    Sexuelllt hämmad man! Finns det hopp?

    Min man är så hämmad sexuellt. Bara ordet sex får honom att rodna trots att vi har varit tillsammans i mer än 15år. Tror ni att det finns hopp om att han får hjälp med att släppa på hämningen? Jag får säga att han är 55år gammal!!

    Jag har försökt att prata med honom men tyvärr tycker han att jag försämrar situationen när jag pratar om vårt sexliv så alternativet som kvarstår är att vara tyst och infinna mig i att ha sex 1gång i månaden.

  • Svar på tråden Sexuelllt hämmad man! Finns det hopp?
  • Anonym (Daija­)
    Mon 17 Jun 2019 02:18
    #1
    Anonym (A) skrev 2019-06-17 02:02:32 följande:

    Min man är så hämmad sexuellt. Bara ordet sex får honom att rodna trots att vi har varit tillsammans i mer än 15år. Tror ni att det finns hopp om att han får hjälp med att släppa på hämningen? Jag får säga att han är 55år gammal!!

    Jag har försökt att prata med honom men tyvärr tycker han att jag försämrar situationen när jag pratar om vårt sexliv så alternativet som kvarstår är att vara tyst och infinna mig i att ha sex 1gång i månaden.


    Beror lite på. Tror du det kan bero på att han saknar självförtroende, är osäker över sig själv och sitt utseende och känner sig "naken" när han är naken.


    Eller kan det vara så att han helt enkelt har en väldigt låg sexdrift?


    Har du testat att krydda till det lite? Testa att överraska honom i sexiga underkläder, eller sug av honom spontant innan han går till jobbet. Experimentera och se om du kan få igång honom, diskussion och rationellt resonemang är inte riktigt vår grej.

  • Anonym (A) Trådstartaren
    Tue 25 Jun 2019 01:13
    #2
    Anonym (Daija) skrev 2019-06-17 02:18:08 följande:

    Beror lite på. Tror du det kan bero på att han saknar självförtroende, är osäker över sig själv och sitt utseende och känner sig "naken" när han är naken.

    Eller kan det vara så att han helt enkelt har en väldigt låg sexdrift?

    Har du testat att krydda till det lite? Testa att överraska honom i sexiga underkläder, eller sug av honom spontant innan han går till jobbet. Experimentera och se om du kan få igång honom, diskussion och rationellt resonemang är inte riktigt vår grej.


    Han njuter när jag förför honom men han tar aldrig initiativ till att förföra mig.

    Troligen har han låg sexdrift för jag har testat och han kan va utan sex lääänge.

    Kan man göra nåt mot låga sexdriften eller är det bara gilla läget?
  • Tue 25 Jun 2019 01:26
    #3
    Anonym (A) skrev 2019-06-25 01:13:36 följande:

    Han njuter när jag förför honom men han tar aldrig initiativ till att förföra mig.

    Troligen har han låg sexdrift för jag har testat och han kan va utan sex lääänge.

    Kan man göra nåt mot låga sexdriften eller är det bara gilla läget?


    Finns väl testosteron mm som tillskott. Det kanske hjälper.

    Annars kan en älskare ersätta det som saknas....
  • Tue 25 Jun 2019 14:48
    #4

    Hur länge har ni varit tillsammans? Kan vara så att det ligger något bakom att det är ett känsligt ämne?

    Testosteronbrist skulle kunna vara en möjlig orsak, tror dock inte att man skulle tillföra testo pga av låg sexlust. Skulle fallet vara låg sexlust är nog det rimligaste lösningen acceptans.

    Om problemet ligger i atr han tycker det är pinsamt så är det bara fortsätta prata med honom, såvida det inte får negativa konsekvenser på sexlivet. Han kanske bara är osäker?

  • Anonym (----)
    Wed 26 Jun 2019 05:36
    #5

    Hur har du stått ut i 15 år??? Min man är också hämmad, trodde att det skulle ordna sig med tiden men det blir inte bättre. Han tar inte initiativ, han vill absolut inte prata om sex och de få gånger vi har sex så har han enbart fokus på sig själv. Efter fem år är vi nu på väg mot skilsmässa, men det verkar han inte fatta trots att jag har köpt en lägenhet och talat om när jag flyttar.

  • Anonym (EN)
    Wed 26 Jun 2019 11:16
    #6
    Anonym (A) skrev 2019-06-17 02:02:32 följande:

    Min man är så hämmad sexuellt. Bara ordet sex får honom att rodna trots att vi har varit tillsammans i mer än 15år. Tror ni att det finns hopp om att han får hjälp med att släppa på hämningen? Jag får säga att han är 55år gammal!!

    Jag har försökt att prata med honom men tyvärr tycker han att jag försämrar situationen när jag pratar om vårt sexliv så alternativet som kvarstår är att vara tyst och infinna mig i att ha sex 1gång i månaden.


    Nej, det finns inget hopp. Min exman tog aldrig till sig önskemål eller lärde sig något sexuellt. Stod ut i 16 år, de sista åren typ helt sexlösa för att jag lika gärna kunde vara utan. Skiljde mig, träffade min nuvarande man och har ett helt fantastiskt sexliv
  • Anonym (H)
    Wed 26 Jun 2019 11:23
    #7

    Skaffa en älskare eller byt karl.

    En kvinna 2019 ska inte behöva leva som du gör.

  • Anonym (Lite knark för en spark)
    Wed 26 Jun 2019 11:34
    #8

    Jag förstår om detta är okonventionellt men låg dos mdma brukar lösa upp knutar, både känslomässiga och sexuella ;)

  • Sat 29 Jun 2019 08:09
    #9

    Jag har pratat med och träffat på många kvinnor som levt i sexlösa relationer. Bland annat en tjej som fick sex en gång om året och jag gav henne fontänorgasmer en gång i veckan. Helt ljuvligt. Meningen med livet.

    Livet är för kort för att inte agera medan tid finnes. Mitt tips är att testa att träffa en annan mer sexuell man, diskret eller med din mans vetskap. Eller ställ ultimatum.

Svar på tråden Sexuelllt hämmad man! Finns det hopp?