• Anonym (Uppgi­ven fru)
    Mon 17 Jun 2019 11:30
    1843 visningar
    63 svar
    63
    1843

    Han vägrar lämna sina föräldrar

    Jag och min man har varit tillsammans i femton år, hela tiden bott i hans hemstad.

    Vi har länge pratat om att flytta, men han vägrar lämna sina föräldrar ensamma här, så antingen måste han lyckas få dem att flytta till sin systers stad eller så ska de flytta dit vi flyttar!? Och vägrar de flytta så blir vi kvar i denna stad som jag hatar.

    Så otroligt less på det här! Någon som känner igen sig och har några bra råd!?

  • Svar på tråden Han vägrar lämna sina föräldrar
  • Anonym (Ida)
    Mon 17 Jun 2019 12:10
    #1

    Inte så mycket att göra åt verkar det som spontant.
    Antingen så blir ni kvar för att han vill det. Eller så flyttar ni för att du vill det.
    Vems vilja ska få råda?
    Vad finns det för för-och nackdelar med att bo kvar respektive flytta?
    Jobb? Skolor?
    Skriv listor för och emot.
    Gå i rådgivning, kanske kan få upp ögonen för varandras ståndpunkt lite mer.
    Annars får man väl gå isär, om det är så att man har helt olika önskemål för hur man vill leva sina liv.

  • Anonym (Uppgi­ven fru) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 12:23
    #2
    Anonym (Ida) skrev 2019-06-17 12:10:22 följande:

    Inte så mycket att göra åt verkar det som spontant.

    Antingen så blir ni kvar för att han vill det. Eller så flyttar ni för att du vill det.

    Vems vilja ska få råda?

    Vad finns det för för-och nackdelar med att bo kvar respektive flytta?

    Jobb? Skolor?

    Skriv listor för och emot.

    Gå i rådgivning, kanske kan få upp ögonen för varandras ståndpunkt lite mer.

    Annars får man väl gå isär, om det är så att man har helt olika önskemål för hur man vill leva sina liv.


    Han vill flytta, men inte lämna dem ensamma här, vilket jag självklart kan förstå, men tycker inte hela vårt framtida liv ska styras efter vart hans föräldrar bor.
  • Mon 17 Jun 2019 12:29
    #3

    Hur mycket umgås han med föräldrarna i dagsläget?

    Måste ni flytta långt? Det kan väl gå att hitta någon ort/stad med bra pendlingsmöjligheter till föräldrarnas stad?

  • Anonym (Ida)
    Mon 17 Jun 2019 12:37
    #4
    Anonym (Uppgiven fru) skrev 2019-06-17 12:23:59 följande:
    Han vill flytta, men inte lämna dem ensamma här, vilket jag självklart kan förstå, men tycker inte hela vårt framtida liv ska styras efter vart hans föräldrar bor.
    Är det han som inte tycker det eller du?
    Han får väl förklara för dem att nu är det så här. Jag och min familj vill flytta och ni gör som ni vill.
    Indirekt kanske de då kommer efter er, om han även har en syster som bor på den andra orten.
    Eller så får man anse att de själva har valt att bo kvar och får ta följderna av det, som att tex. ses mer sällan.

  • Anonym (Uppgi­ven fru) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 12:38
    #5
    silhuett skrev 2019-06-17 12:29:29 följande:

    Hur mycket umgås han med föräldrarna i dagsläget?

    Måste ni flytta långt? Det kan väl gå att hitta någon ort/stad med bra pendlingsmöjligheter till föräldrarnas stad?


    Några gånger i månaden. Staden vi vill till är ungefär två timmar bort, i nuläget bor de ca 20 minuter ifrån oss.
  • Anonym (Uppgi­ven fru) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 12:39
    #6
    Anonym (Ida) skrev 2019-06-17 12:37:43 följande:

    Är det han som inte tycker det eller du?

    Han får väl förklara för dem att nu är det så här. Jag och min familj vill flytta och ni gör som ni vill.

    Indirekt kanske de då kommer efter er, om han även har en syster som bor på den andra orten.

    Eller så får man anse att de själva har valt att bo kvar och får ta följderna av det, som att tex. ses mer sällan.


    Vi säger det båda två, men när det väl gäller så vägrar han lämna dem ändå.

    Systern bor inte i den staden nej, hon bor många timmar åt helt andra hållet.
  • Anonym (Ida)
    Mon 17 Jun 2019 13:12
    #7
    Anonym (Uppgiven fru) skrev 2019-06-17 12:39:57 följande:
    Vi säger det båda två, men när det väl gäller så vägrar han lämna dem ändå.

    Systern bor inte i den staden nej, hon bor många timmar åt helt andra hållet.
    Hmm? jobbigt.
    Plus-och minuslistor som sagt, det kanske kan hjälpa.
    Eller så får ni bara bestämma er. Vems liv är det ni lever egentligen?
    Och som någon annan frågat, hur ofta ses ni?

  • Anonym (Uppgi­ven fru) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 13:17
    #8

    Vi behöver inga plus och minus, vi VILL flytta, det enda som håller honom fast här är att hans föräldrar inte ska bli ensamma.

  • Anonym (K)
    Mon 17 Jun 2019 13:26
    #9
    Anonym (Uppgiven fru) skrev 2019-06-17 12:38:17 följande:

    Några gånger i månaden. Staden vi vill till är ungefär två timmar bort, i nuläget bor de ca 20 minuter ifrån oss.


    Men herregud, det är ju ingenting! Han kan vara hos dem varannan helg. Som en liten unge...

    Prova ha föräldrarna på en ö utan bro, det är kul när någon blir akut sjuk...
  • Anonym (Uppgi­ven fru) Trådstartaren
    Mon 17 Jun 2019 13:32
    #10
    Anonym (K) skrev 2019-06-17 13:26:55 följande:

    Men herregud, det är ju ingenting! Han kan vara hos dem varannan helg. Som en liten unge...

    Prova ha föräldrarna på en ö utan bro, det är kul när någon blir akut sjuk...


    Han tycker det och hans mamma får panik bara vi antyder flytt.

    Mina föräldrar bor så.
Svar på tråden Han vägrar lämna sina föräldrar