• Anonym (Första)

    Magkänsla om otrohet

    Jag kommer inte svara folk som bara går in i tråden för att skriva att jag är sjukligt svartsjuk (har sett det i liknande trådar).

    Undrar om någon känner igen sig och kan berätta om hur det gick sen, om ni hade rätt, delvis rätt eller inte.

    Jag och min man har haft ett mycket bra förhållande med 100% förtroende sedan tre år. Det första halvåret vi träffades kändes det inte alls bra och det tog nästan slut. Jag misstänkte otrohet då och fick nog i allmänhet på att hans attityd mot mig. Efter det förändrades han helt och visade en helt annan sida och har i tre år varit väldigt kärleksfull, omtänksam och dedikerad. Jag har aldrig kollat hans Mail eller något sådant, däremot har vi lämnat mobiler och datorer framme för båda att använda om man behöver googla något, se på serie osv.

    Jag vet att han varit inloggad på Facebook och mailen på datorn i flera år då det kommit aviseringar när jag använt hans till studier (hans är bättre än min) men jag har aldrig klickat på något eller gått in och snokat.

    Aldrig haft en dålig magkänsla under dessa år.

    Nu i helgen skulle han ut med gamla kompisar och jag har haft en orolig känsla inför det i förväg. Jag brukar inte känna så när han ska ut utan mig annars.

    Han ringde mig på kvällen och verkade konstig, sa att han skulle hem om någon halvtimme, sedan vaknade jag på morgonen, såg att han inte var hemma än och ringde för att kolla att han var ok. Han lät jättekonstig på rösten.

    Han brukar alltid låta så glad när jag ringer eller när han ringer men jag tyckte att han lät ?skyldig? och nedstämd. Sa att det hade blivit lite senare än han tänkt men var på väg hem.

    Dagen efter var han inte alls sig själv.

    Eftersom vi bott ihop i flera år och varit väldigt nära hela tiden känner jag ju honom väldigt väl och är van vid hur han är både när han är pigg, trött, glad, irriterad på något (oftast jobbet) osv men i Söndags var han verkligen Annorlunda.

    Frånvarande hela dagen och inte fysisk, han är alltid väldigt kärleksfull annars, även om han så varit jättetrött.

    Plötsligt kändes han som en främling.

    Jag har haft en så stark magkänsla att det är något han döljer så jag beslöt mig för att kolla hans mail men upptäckte att han loggat ut från både Facebook och Mail på datorn, vilket säkert är första gången på tre år.

    Då kollade jag historiken och den var ändrad.

    Annars raderar han aldrig historik eller stänger fönster efter sig.

    Jag sa till honom igårkväll att jag upplever honom annorlunda och distanserad men han bedyrade att han bara var lite trött.

    Jag vet inte, är det någon som känner igen sig och vill dela med sig om det visade sig bero på något eller inte längre fram?

  • Svar på tråden Magkänsla om otrohet
  • CitronTulo

    Vet hur det känns när man får den där känslan..

    Det du måste bestämma dig för är om du ska lita på känslan av att något har hänt, eller om du ska våga lita på honom.. Inget lätt val, och du kommer förmodligen aldrig få veta om du har valt rätt.

    Jag antar att han kommer gå in på FB och mailen snart igen, så var observant på om han fortsätter att logga ut..

    Jag är inte så teknikkunnig, men tänker att kan han ha gjort typ en systemåterställning av datorn (eller något liknande) som gjort att historik och inloggningar har raderats?

  • Anonym (A)
    CitronTulo skrev 2019-06-17 14:16:29 följande:
    Vet hur det känns när man får den där känslan..

    Det du måste bestämma dig för är om du ska lita på känslan av att något har hänt, eller om du ska våga lita på honom.. Inget lätt val, och du kommer förmodligen aldrig få veta om du har valt rätt.

    Jag antar att han kommer gå in på FB och mailen snart igen, så var observant på om han fortsätter att logga ut..

    Jag är inte så teknikkunnig, men tänker att kan han ha gjort typ en systemåterställning av datorn (eller något liknande) som gjort att historik och inloggningar har raderats?
    Håller med
  • Anonym (Första)
    CitronTulo skrev 2019-06-17 14:16:29 följande:

    Vet hur det känns när man får den där känslan..

    Det du måste bestämma dig för är om du ska lita på känslan av att något har hänt, eller om du ska våga lita på honom.. Inget lätt val, och du kommer förmodligen aldrig få veta om du har valt rätt.

    Jag antar att han kommer gå in på FB och mailen snart igen, så var observant på om han fortsätter att logga ut..

    Jag är inte så teknikkunnig, men tänker att kan han ha gjort typ en systemåterställning av datorn (eller något liknande) som gjort att historik och inloggningar har raderats?


    Ja, hehe, jag är inte så mycket för att bestämma mig för vad jag ska känna.

    Anledningen till att jag litat på honom i flera år är för att han har vunnit mitt förtroende genom sina handlingar.

    Han har alltid varit känslomässigt tillgänglig. Jag har haft två ex som varit otrogna och där hade jag dålig magkänsla hela tiden, jag har bestämt att aldrig mer leva med någon jag inte litar på.

    I början när vi träffades var han konstig, jätteintensivt charmerande, ringde hela tiden, blev plötsligt kall, sa taskiga saker, tog tillbaka fina saker han sagt, var flirtig mot andra, pratade mycket om andra tjejer och hade mycket kontakt med sitt ex. Inte bara kontakt utan hon ringde på alla våra dejter. Typ 20 missade samtal varje gång.

    Så egentligen började det ju jättedåligt men i och med förvandlingen och att det varat i flera år utan en enda incident så... :/

    Har du varit med själv om att ha fått en sån här känsla?
  • Anonym (Första)
    Anonym (Jag) skrev 2019-06-17 14:20:25 följande:

    Men var sa han att han varit under natten?


    Med sina kompisar. På ett snabbmatsställe. I 3-4 timmar :p
  • Bagar Bengtsson

    Ni har levt ett bra liv i tre år men nu kände du redan innan han åkte en oro. Där låter det som du sår ett frö, eller en planta. Allt som händer under kvällen analyserar du med vetskapen av din oro vilket gör att allt blir så mycket värre.


    Den stora frågan är dock-Varför kom han inte hem som han sa? Om vi ska ta saker som kan ha hänt är det bl.a:


    1: Han har varit otrogen och mår dåligt därför.
    2: Det har hänt något som är brottsligt, t.ex han eller hans kompisar har tafsat, hamnat i bråk och blivit anmälda och därför kunde han inte komma hem.
    3: Någon av hans vänner har sagt något som han har tyckt varit sorgligt/obekvämt och lovat att inte föra vidare.
    4: Han fick för mycket och blev så dålig att han inte kunde ta sig hem.
    5: Tusen andra saker...

    Sätt dig ner och berätta om din oro. Nämn inte direkt att du tror han varit otrogen men att det är något som stör dig och gör dig ängslig.

  • Anonym (man)
    Anonym (Första) skrev 2019-06-17 14:24:24 följande:
    Ja, hehe, jag är inte så mycket för att bestämma mig för vad jag ska känna.

    Anledningen till att jag litat på honom i flera år är för att han har vunnit mitt förtroende genom sina handlingar.

    Han har alltid varit känslomässigt tillgänglig. Jag har haft två ex som varit otrogna och där hade jag dålig magkänsla hela tiden, jag har bestämt att aldrig mer leva med någon jag inte litar på.

    I början när vi träffades var han konstig, jätteintensivt charmerande, ringde hela tiden, blev plötsligt kall, sa taskiga saker, tog tillbaka fina saker han sagt, var flirtig mot andra, pratade mycket om andra tjejer och hade mycket kontakt med sitt ex. Inte bara kontakt utan hon ringde på alla våra dejter. Typ 20 missade samtal varje gång.

    Så egentligen började det ju jättedåligt men i och med förvandlingen och att det varat i flera år utan en enda incident så... :/

    Har du varit med själv om att ha fått en sån här känsla?
    På din beskrivning verkar han ju labil, har två sidor, då är det väl kanske inte så konstigt att du får en magkänsla eftersom du VET att han har en mörk sida oxå.
  • Anonym (Första)
    Bagar Bengtsson skrev 2019-06-17 14:36:13 följande:

    Ni har levt ett bra liv i tre år men nu kände du redan innan han åkte en oro. Där låter det som du sår ett frö, eller en planta. Allt som händer under kvällen analyserar du med vetskapen av din oro vilket gör att allt blir så mycket värre.

    Den stora frågan är dock-Varför kom han inte hem som han sa? Om vi ska ta saker som kan ha hänt är det bl.a:

    1: Han har varit otrogen och mår dåligt därför.

    2: Det har hänt något som är brottsligt, t.ex han eller hans kompisar har tafsat, hamnat i bråk och blivit anmälda och därför kunde han inte komma hem.

    3: Någon av hans vänner har sagt något som han har tyckt varit sorgligt/obekvämt och lovat att inte föra vidare.

    4: Han fick för mycket och blev så dålig att han inte kunde ta sig hem.

    5: Tusen andra saker...

    Sätt dig ner och berätta om din oro. Nämn inte direkt att du tror han varit otrogen men att det är något som stör dig och gör dig ängslig.


    Nja. Han går ut ibland både med jobbet och kompisar, jag har faktiskt inte varit orolig då.

    Jag har inte analyserat något annan under kvällen, jag var upptagen på mitt håll och hade trevligt, det var någon vecka i förväg jag fick en dålig känsla inför den kvällen. Oron kom tillbaka när han inte hade kommit hem och framförallt, eller egentligen bara, pga hans röst i telefonen då och hur han betett sig efteråt.

    Jag brukar ha så lätt för att förstå honom och han mig, jag ser hur han känner sig innan han säger det (och tvärtom). Vi har varit väldigt öppna och pratat om allt.

    Jag fick bara en känsla av att han ljög när han sa vad som hade hänt och att han skämdes.

    Jag har redan sagt precis hur jag känt och tänkt och han har då bedyrat att ingenting har hänt men för en gångs skull tycker jag inte att det han säger matchar det han utstrålar. Han har varit tillbakadragen och ständigt försjunken i tankar, pysslat mycket med telefonen med en bekymrad min. Som att han skrivit många sms till någon.
  • Anonym (Första)
    Ignoramus skrev 2019-06-17 14:36:58 följande:

    Tycker verkligen inte att du är sjukligt svartsjuk, jag hade också reagerat starkt på det där.


    Tack. Jag gör tråden mest för att lätta mitt hjärta lite här, känner inte för att redan kontakta vänner, det känns som ett svek på något sätt att prata om detta bakom hans rygg utan att veta något mer.
Svar på tråden Magkänsla om otrohet