• Mon 17 Jun 2019 19:54
    1176 visningar
    19 svar
    19
    1176

    SÅ JÄVLA FRUSTRERAD

    Jag blir fan galen. ALLA jag läser om skriver att dom bara kände det på sig när dom blev gravida. Antingen kände dom när ägget fastnade eller så bara visste dom på känn. Jag har känt att jag varit gravid i 4 omgångar nu men fått mens varje gång. VAD är det ni känner?

    Och nu är jag ännu mer frustrerad för jag tror att vi missade min ägglossning (testade ett ÄL-test som var nästan positivt men sen blev de ljusare och ljusare) men kan ha blivit bra ändå då vi hade sex den dagarna innan. Jag skulle isf nu vara 3 veckor från ÄL i morgon men inte ens en tillstymmelse till sträck. Skulle det vara så att min kropp hoppade över en ÄL denna månaden så skulle jag fått mens i lördags vilket ger mig BIM + 3 och fortfarande noll. Hade jag ÄL tidigt är jag isf BIM + 8 och inget sträck än. Symtom är illamående som vågor under dagen, ont i ljumskarna och styva bröstvårtor, hade molvärk första delen av veckan men sen ingeting. VAD ska jag tro. Blir fan tokig. Hur kan alla bli gravida så fort? Alla jag läser blev gravida 1-2 månaden och vi har försökt i 4 nu. Kommer min mens komma? Har ni symtom i över 1 vecka innan mens? Kommer tappa det snart om inte mensen kommer eller testet visar något.

  • Svar på tråden SÅ JÄVLA FRUSTRERAD
  • Anonym (...)
    Mon 17 Jun 2019 22:08
    #1
    -1

    Jag är ganska hormonell, har jobbig pms, jättekåt vid ägglossning och hatar mannen och vill skiljas inför mens. Typ. Vid båda mina graviditeter snurrade det till i huvudet ett par timmar efter samlag, var yr i två dagar, därefter molvärk, därefter liten nidblödning. Förlamande trötthet infann sig också redan i vecka 1, helt sanslöst, orkade inget, sov massor. Blev gravid på semestern båda gångerna... Var så säker att grav tester kändes onödiga (men testade ändå). Kroppen började även direkt att samla på sig vätska, ökade 10 kg de första 10 graviditetsveckorna. Helt orimligt men sant, och började svullna upp och känna mig obekväm i min kropp nästan direkt. Jag har blivit gravid omedelbart men min syster försökte i 5-6 år och fick söka hjälp för att få barn. Känner andra som fått vänta över ett-två år. Så fyra månader är ingen lång väntetid utan helt normalt.

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 17 Jun 2019 22:51
    #2

    Jag förstårdin frustration! Vi har två barn och bestämde att ett tredje skulle vara mysigt om det ville sig.

    Så vi slutade skydda oss och tänkte att händer det så händer det (typ)

    Är känslig och märker/känner av minsta förändring direkt. De två vi har "visste" jag direkt efter sexet typ.

    Månaderna gick och jag var så gravid varenda månad, testerna visade negativt och sen kom mensen. Sen började jag undra vart min pms var, och testet visade gravid! Jag planerade hur vi skulle berätta för barnen, bokade tid på mvc osv, sen kom blödningen och testet var negativt (v5)

    Jag brlt ihop och reste mig sen och månaderna gick...

    Sen hände samma sak IGEN inga symptom, positivt test och blödning...

    Kände att OM vi blir gravida igen så är det sista chansen lite och så väntade vi på mensen.

    Den kom aldrig och jag är nu gravid i v8, skitnervös hela tiden men nu mår jag illa och har andra symptom och vi såg den lille förra veckan.

    Ge inte upp!

    Det kan ta tid, ett år tror jag de säger...

    Har ni inte lyckats efter ett år, sök hjälp! Vänta inte med det.

    Lycka till!

  • Tue 18 Jun 2019 00:27
    #3

    Du ser anonym 1! Gravid efter första försöket ???? Blir så ledsen för jag orkar inte med detta mer. Varenda symtom jag har är ju = menssymtom. Fick en enorm illamående precis, googlade och direkt kom ?symtom innan mens? upp. Precis ALLA symtom är ju antingen gravid eller mens, verkligen alla. Trötthet, ömma bröst, ont i magen, ljumskarna, ryggen, huvudvärk, illamående, gråtig och känslig, även om man saknar mens så kommer det likt förbannat bara några dagar sent. Jag så jävla frustrerad så jag smäller av. FÖRSTÅR INTE hur folk bara kan ?vi får se när det händer? typ. Varenda minut går jag runt och funderar på hur jag ska berätta för min familj när det vän händer. Önskar jag kunde ha tålamodet som ni verkar ha....

  • Anonym (Hmm)
    Tue 18 Jun 2019 02:22
    #4

    Vid mina två graviditeter har jag vetat pga avsaknad av symtom... Under månaderna av försök trodde jag varje månad att jag var gravid, för uppsvälldhet, svullna bröst, illamående osv gjorde ju att jag kände mig gravid. Har väl aldrig känt efter så noga annars och därför inte riktigt fattat att jag alltid är så innan mens. Har också alltid haft oregelbunden cykel så har varit svårt att förutse. Men sen när jag väl varit gravid har jag plötsligt en dag insett att jag haft noll tecken på att mensen varit på gång trots att den faktiskt verkligen borde vara det.

  • Anonym (H)
    Tue 18 Jun 2019 06:20
    #5

    Jag förstår dig och håller med.. Vi har haft oskyddat sex i snart ett år men än har det inte gett resultat. Jag har haft känslan att jag varit gravid fyra gånger, men likt förbannat kommer mensen. Hur jävla svårt ska det här vara?!

  • Anonym (-)
    Tue 18 Jun 2019 08:05
    #6

    Tog nästan 3 år för mig och min sambo att bli gravida, så förstår din frustration, 

  • Tue 18 Jun 2019 09:59
    #7
    +1

    Jag vet att det kan kännas som att alla blir gravida på första försöket, när man själv försöker. Men i själva verket är snittiden 7 månader, och endast ca 50% blir gravida de 2-3 första månaderna.

    familjen.trygghansa.se/gravid/att-bli-gravid/hur-latt-blir-man-gravid/

    Själv har jag inte direkt känt något före BIM förutom just avsaknad av PMS dagarna precis före.


    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Tue 18 Jun 2019 12:52
    #8

    Nej jag vet men 50%?? Det är ju varannat par liksom. Skithöga "odds". 
    Jag blir bara så trött på att inget händer. Det är ju detta kroppen är till för. Vi pippar som fan dagarna innan och efter ägglossning och inget händer, jag kan inte sluta tänka "hur är det ens möjligt"?? Jag förstår dem som inte planerar utan att det får ske när det sker, att det då tar tid om man inte har koll på att ha sex vid ÄL. Ingen av våra familjer har infertilitet, snarare tvärtom, så det känns ju som oddsen är på vår sida.... 
    Blir bara så tokig och nu går jag och har haft menssymtom sedan 7 Juni och ingen mens än.... Brukar ha det några dagar innan men nu är jag ju inne på över en vecka + med symtom men noll på gravtesten.

  • Tue 18 Jun 2019 12:56
    #9
    -1

    Jag kan också känna att jag typ tappar lusten på barn när det är såhär? 
    Jag var såååå peppad i början och tänkte på hur mysigt allt skulle bli och hur man skulle berätta för familjen och jag såg sååå många förlossningsvideos på YT mm. Nu känns det ju typ skitsamma för det skapar ju bara frustration och ledsamhet? Varför skaffa om det ska va så tråkiga känslor innan? 
    Jag och min sambo är verkligen redo för detta och nu känns det som livet är i en grå skugga för att vi inte kommer vidare med livet... 

  • Tue 18 Jun 2019 14:49
    #10

    Vi försökte själva drygt 6 mån och sen ville vi bara kolla upp så allt såg bra ut med spermierna, enklast att kolla upp. Fick en tid hos ivf-klinik och startade utredning ganska direkt. Visade sig att det är en för dålig koncentration av spermier så chansen att det går på egen hand var mkt små.

    Kom igång med behandling snabbt och behövde bara vänta in min cykel.

    Nu har vi precis gjort vår första insättning och jag är gravid i v 5. Jag kände symptom väldigt fort och "visste" att jag var gravid. Tar tabletter dock som kan ge symtom men detta kändes för mkt.

    Mitt tips är att gå och kolla så allt är ok så ni inte misslyckas gång på gång när det kanske går lätt med lite hjälp.

  • Anonym (Anony­m P)
    Tue 18 Jun 2019 18:03
    #11

    Känner igen mig.. tyvärr "prickade" vi inte ÄL tror jag 2-3 första månaderna pga dåliga tester. Men köpte CB äl test och blev på första. Slutade dock i MF, och nu är jag i samma sits som dig. Vet inte när mensen ska komma och har dova symptom som lika gärna kan vara något annat.. Innan jag plussade förra gången inväntade jag mensen och var helt säker på att den skulle komma, testade och fick ett svagt streck på BIM! :)

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 18 Jun 2019 18:16
    #12

    Tror tyvärr att oddsen försämras med frustrationen... många lyckas när de gett upp eöleer väntar på utredning. Antagligen för att fokuset skiftar och stressen och pressen sjunker.

    Försök fikusera på annat, passa på att dejta lite eller boka en spännande resa/upplevelse. Älska varandra!

    Och är du orolig, sök hjälp.

    Lycka till igen!

  • Tue 18 Jun 2019 20:09
    #13

    Jag får nog bara låta det gå... Jag är inte orolig att något är fel (än) men så himla frustrerad bara eftersom detta är det enda vi vill. Har SÄMST tålamod och blir ofta retad för de i familjen så jag visste detta skulle bli en utmaning mentalt. Just nu känner jag bara ?Ge mig mensen så jag får slut på detta elände och väntande?

  • Anonym (Anony­m P)
    Tue 18 Jun 2019 21:06
    #14

    Just så känner jag med, och eftersom jag har en ganska exakt regelbunden mens annars så undrar jag vart "menssymptomen" är också eftersom de brukar märkas dagarna innan. Nu vet jag ju heller inte när den kommer men man hoppas ju att den kommer så snart som möjligt om den ändå ska komma! 

  • Tue 18 Jun 2019 23:54
    #15

    Exakt, anonym P!

    Vill typ bara ha mensen så jag kan börja om och få koll på min cykel igen. Ska testa om någon dag igen så får vi se! Jag fick en konstig sammandragning av livmodern idag. Det höll i sig en halvtimme ca. Det var inte den där vanliga molvärken utan mer som att min livmoder vred ur en blöt handduk. Har ni känt så?

  • Anonym (Anony­m P)
    Wed 19 Jun 2019 07:30
    #16
    fitness2 skrev 2019-06-18 23:54:50 följande:

    Exakt, anonym P!

    Vill typ bara ha mensen så jag kan börja om och få koll på min cykel igen. Ska testa om någon dag igen så får vi se! Jag fick en konstig sammandragning av livmodern idag. Det höll i sig en halvtimme ca. Det var inte den där vanliga molvärken utan mer som att min livmoder vred ur en blöt handduk. Har ni känt så?


    Ja, känner precis samma sak! jag var med om något häftigt när jag blev gravid, det var 6 dagar efter befruktning. Kom hem efter jobbet och var supertrött så la mig på soffan, efter en liten stund ilade det till nere i fiffi (ca 1 min höll det i sig) och det var en väldigt kraftig värk som inte gick att missta och att det var då ägget fäste. Kanske är det de du kände? tyvärr har jag inte själv känt exakt den känslan nu, men har lite "ilande/pickade" i äggstockarna.

    För min egen del ser jag inte vilket håll strecket är påväg, hade gärna velat veta innan midsommar eftersom man kanske vill ta sig något glas vin. Men men, inte mycket man kan göra..... lycka till med testet och hoppas det är två streck! vi får väl skriva efter att vi fått lite klarhet i det här :)
  • Fri 13 Sep 2019 14:16
    #17

    Jag kände INNAN samlaget som gjorde mig gravid att jag skulle bli gravid. Kan inte riktigt förklara vad det är men är nyfiken om nån mer har känt så?

    Jag smsade min sambo o sa att nästa gång blir jag gravid, jag kände det i muttan haha. O det stämde ju. Första gången vi hade oskyddat blev jag inte gravid men hade massa symptom tyckte jag.

    Andra gången när jag faktiskt blev gravid hade jag inga symptom.

  • Anonym (J)
    Mon 21 Oct 2019 13:46
    #18

    Hej! Ville bara säga att jag har inte haft på känn eller känt några symptom på graviditet när jag blev gravid. Varför jag kände det på mig var för att mensen var sen. Annars har jag inte känt minsta lilla.

  • LFF
    Mon 21 Oct 2019 13:56
    #19

    Aldrig känt på mig innan att jag varit gravid. Däremot så har mensen alltid varit som en klocka och kommit nästan på klockslaget varje månad.

    Första graviditeten tog sig fort när vi började försöka. Gick åt h-vete i v12.
    Andra graviditeten kom drygt 2 år efter första graviditeten. Gick åt h-vete.
    Tredje graviditeten kom 5 år efter start. Gick hela vägen. 

    Testat när mensen varit sen i en vecka. Ett par gånger har mensen varit ett par dagar sen, misstänker att det varit tidiga missfall. 

Svar på tråden SÅ JÄVLA FRUSTRERAD