• Anonym (Karriärbruden)

    Så otrooligt uttråkad av mitt jobb!

    Ja..som rubriken säger så är jag sanslöst uttråkad av mitt jobb som egentligen inte går av för hackor. Blir bara så oinspirerad att det inte finns några gränser nästan...i stort sett alla kollegor är nöjda, förutom vissa som känner aningen som jag men inte lika starkt.

    Jobbar som en slags mellanchef, på pappret är arbetsuppgifterna roliga men dock återkommande. Den bästa delen är när jag driver projekt eller deltar i andras stora, det är kreativt, spännande och med tighta deadlines.

    Jag har varit på intervju för en annan tjänst som verkar passa mig mycket bättre, där är det bara projekt som gäller. Så det är egentligen bara en tidsfråga innan jag hamnar på en position som kommer att passa min personlighet mycket bättre.

    Orsaken till att jag startar tråden är att jag inte förstår hur jag kan bli så gravt uttråkad och oinspirerad av något som de flesta andra tycker är roligt. Börjar bli rädd på riktigt att jag kommer att närma mig någon slags uttmattningssyndrom av pur uttråkning om jag stannar för länge. Gör nästan vad som helst för att saker skall hända.

    Känner inte alls igen den här känslan, har haft mkt mer krävande roller tidigare och där fick jag mer obehag/positiv kick vilket var bättre. Även när det var lite för mkt att göra så var jag gladare. 

    Om någon har goda råd eller känner igen det här så ös på med era erfarenheter! Blir faktiskt lite orolig på riktigt...stress i viss grad är helt ok, den här uttråkningen är betydligt värre...

  • Svar på tråden Så otrooligt uttråkad av mitt jobb!
  • Anonym (Inget konstigt)

    Du har hamnat i en sits där du tycker att du borde vara "som de andra/ som jag var förr" och upptäcker att du faktiskt har en massa andra behov också. Det är inget konstigt, jag är likadan!

    Majoriteten av människor vill ha det bekvämt och förutsägbart.

    Kör på och ha kul!

  • Anonym (Karriärbruden)