• SweetJune

    Ska sättas igång imorgon bf + 12, öppen minst 5 cm, stort barn - råd??

    Hej!

    Trodde aldrig jag skulle gå över med tredje barnet då de andra två kom runt bf men det är ett stort barn som inte vill komma ut. De andra vägde 4,4 och 4,150 men gick inte över då. I måndags var jag öppen 4-5 cm men har känts som om jag kan ha öppnats mer. Har tid för igångsättning imorgon. Tror ni det blir ta hål på hinnorna? Kan det gå snabbt? Tänker att det är positivt att jag är så pass öppen? Hoppas jag kan få ut barnet o att det inte blir en långdragen process (står upp till flera dagar i infohäftet jag fick ) erfarenheter? Råd?

    Tack

  • Svar på tråden Ska sättas igång imorgon bf + 12, öppen minst 5 cm, stort barn - råd??
  • Lynxsa

    Från de tog hinnorna med tredje barnet var hon ute på 1h och 45min. Öppen 4cm så det kan gå snabbt

  • Anonym (.)

    De satte igång min förlossning 2 veckor efter bf. Från att ha omogen tapp, inga värkar, ingen förlossning på g. Tog ca 8 timmar från vi kom in till sjukhuset och sen var han född. Inga bristningar, men jag var inte beredd på att det skulle göra så ont att amma

Svar på tråden Ska sättas igång imorgon bf + 12, öppen minst 5 cm, stort barn - råd??