• Anonym (Ska jag dra in ansökan?)

    Ska jag dra in ansökan?

    Mitt barn som är 14 år kommer att placeras på ett familjehem.

    Får placerade barn omvårdnadsbidrag? Om inte ringer jag till försäkringskassan och drar in ansökan. Någon som vet?

    Hoppas ok att jag är anonym

  • Svar på tråden Ska jag dra in ansökan?
  • Anonym (Ey)

    Ska du få bidrag för ett barn som inte bor hos dig tänkte du? Tror inte att ett familjehem har rätt till omvårdnadsbidrag.

  • Anonym (Ska jag dra in ansökan?)

    Tack då vet jag.

    Sökte förra året. Fick veta förra veckan att grabben skall placeras. Så kom jag på att jag hade sökt för hanses problematik och diagnoser.

  • Anonym (Ska jag dra in ansökan?)

    Jag har inte fått ansökan beviljad ännu. Ringer dem imorgon

  • Anonym (?)

    Hoppas du att få pengar för att du blir av med ditt barn!?!

  • Anonym (Ska jag dra in ansökan?)

    Nej jag ska inte ha pengar när han inte bor hos mig. Tänkte mest på familjehemmet. Det är ju pengar som skall gå till omvårdnad för barnet. När jag ansökte hade jag ingen aning om att han skulle placeras ju.

  • Anonym (...)
    Anonym (Ska jag dra in ansökan?) skrev 2019-06-20 01:29:56 följande:

    Nej jag ska inte ha pengar när han inte bor hos mig. Tänkte mest på familjehemmet. Det är ju pengar som skall gå till omvårdnad för barnet. När jag ansökte hade jag ingen aning om att han skulle placeras ju.


    Jag tror inte du ska dra tillbaka ansökan. Men du kan ju fråga försäkringskassan om du ändå ringer dit.
  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2019-06-20 01:34:17 följande:
    Jag tror inte du ska dra tillbaka ansökan. Men du kan ju fråga försäkringskassan om du ändå ringer dit.
    Ja, fråga försäkringskassan.
  • nernu

    Prata med din handläggare på socialtjänsten om det där så att det blir rätt.

  • Anonym (Ska jag dra in ansökan?)

    Han placeras för att han tagit överdos och skärt dig ett par gånger. ??

  • Anonym (?)

    Varför tror du att han har tagit överdos och skärt sig?

Svar på tråden Ska jag dra in ansökan?