• CinnamonGirl

    Visningskallelse kommunala hyresrätter i Stockholm

    Nån som vet hur många som får komma på visning hos allmännyttan i Stockholm?

    Där jag bott tidigare har det varit de 15 första i kön, alltid. Är det olika i Stockholm, eller är det bara mig de gallrat bort? Tänker om jag tjänar för lite (iofs uppfyller jag inkomstkravet med råge). Jag har varit på visning hos Svenska Bostäder och hade då könummer 23, nu är jag nr 13 på en lgh och blev inte kallad till visning... *fundersam*


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Visningskallelse kommunala hyresrätter i Stockholm
  • Gurkan25

    Hos oss i Linköping tror jag att de är de fem med högst poäng som blir kallade till visning. Kan ha fel. Det var ett tag sen jag hyrde.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • 100wfs

    Hos oss får de första 5 i kön gå på visning. Tackar någon av dom nej fortsätter dom fem neråt tills någon tackar ja. 

  • Fillibom

    Här får de sex första först erbjudande om visning och tackar sedan alla de nej, blir de sex efter det erbjudna visning. Så vid något tillfälle kanske man får komma på visning även om man har plats åtta, medan vid ett annat tillfälle krävs att man måste vara en av de sex första i kön för att få möjlighet till visning.

Svar på tråden Visningskallelse kommunala hyresrätter i Stockholm