• Anonym (What to do)
    Thu 20 Jun 2019 10:50
    806 visningar
    11 svar
    11
    806

    Min man är så klängig och bekräftelsesjuk

    Jag har många gånger pratat med min sambo om det här, det hjälper ett par dagar sedan är det samma sak igen.

    Vi kan börja med att min sambo är raka motsatsen till mig på dem flesta vis. Och såklart också när det gäller närhet och att visa kärlek. Han är en bekräftelsejunkie utan dess like, medans jag är det motsatta. Självklart tycker jag att det är trevligt att visa kärlek, uppskattning, och närhet. Men jag anser inte att det måste ske i princip konstant från morgon till kväll.

    Jag känner mig kvävd så fort det blir för mycket.. Och det är de problemet som uppstår mellan mig och min sambo, såpass mycket att känslorna till och med svalnar i perioder när han är för klängig. Så då kanske ni undrar på vilket vis han är för klängig?

    Jo det ska pussas hela tiden, om jag reser mig ur soffan ska jag pussa honom, när jag kommer tillbaks ska jag pussa honom, om jag rör mig överhuvudtaget ska jag pussa honom. Om jag gör det självmant? Nä, för han tjatar.. "Pussa mig?" Eller "åh kan jag få en puss?" Detta pågår i princip från morgon till kväll.. Såpass mycket så att jag aldrig ens får möjlighet att självmant ge honom en puss.

    Samma sak med kramar, det ska kramas kooonstant, så fort man rör sig så ska det kramas. Och det värsta är rumptaffsandet & brösttaffsandet, det ska smiskas på rumpan varje gång han går förbi, eller tas på brösten så fort han får möjlighet.

    Jag kvävs av alldeles för mycket krav på bekräftelse och närhet. Överreagerar jag? Jag trivs helt enkelt inte med det här, alls.

  • Svar på tråden Min man är så klängig och bekräftelsesjuk
  • Anonym (Stina­)
    Thu 20 Jun 2019 10:55
    #1

    Jag hade blivit galen. På riktigt, hade inte kunnat leva så. Du måste prata med honom! Alla gillar inte att pussas konstant och ska man leva ett liv ihop får man acceptera det.

    Tafsande är ju också bara obehagligt. Klart du kan prata med honom om detta! Utgå från dig själv och säg JAG gillar inte detta, JAG tycker det blir för mycket. Alltså inte DU är för klängig för då riskerar det att bli sårande.

  • Thu 20 Jun 2019 11:25
    #2

    Jag tycker att du ska säga det, man är ju olika. Vi är båda precis som din sambo och det känns naturligt för mig och min sambo. Men jag kan förstå att det är jättejobbigt om bara en är det. Men man måste nog prata om det. Men jag skulle inte se det som bekräftelsebehov utan vi är som människor mer eller mindre fysiska och vill ha det mer eller mindre.

  • Anonym (???)
    Thu 20 Jun 2019 11:54
    #3

    Jag hade faktiskt inte varit ihop med en bekräftelsenarkoman. Jag hade inte klarat det. Å andra sidan är jag överhuvudtaget inte så jättekramig av mig. Din sambo har antagligen en väldigt låg självkänsla.

  • Anonym (What to do) Trådstartaren
    Thu 20 Jun 2019 12:32
    #4

    Jag har sagt att han måste låta mig få komma till honom på egna vilkor.Inte för att han kräver det hela tiden.Non stop.Förra sommaren var för mycket.Var ute och tränade i en park.Bad honom komma och hämta mig.När han väl kom satt han och väntade.Gav honom en kram.Efter gick vi mot bilen.Då blev hans kropp och ansikte stelt och även kroppen förändrades.Då sa han varför kysste du mig inte korrekt.Det är som de jag faktiskt gett eller ger.Aldrig är bra nog.Har alltid dåligt samvete för hur jag är.Men kan ju inte göra om mig totalt.Blir mer och mer nedstämd.

  • Anonym (What to do) Trådstartaren
    Thu 20 Jun 2019 12:37
    #5

    Jag funderar fram och tillbaka.Men även hans humör svänger oerhört.Tack för svar.Han har fina sidor.Men jag tycker det är svårt med någon som är som ett plåster.Jag har vänner och familj.Även en son som kräver sitt.Han har inga vänner.Så jag blir hans allt.Jag vill umgås med och utan varandra.Även då vi är ute framför andra.Vill han kramas och pussas jämt.Jag gillar också det.Men inte jämt.Han får mig att alltid känna mig dålig.

  • Anonym (???)
    Thu 20 Jun 2019 12:37
    #6

    Varför är du ihop med honom? Han kväver dig. Och du gör tydligen inte ens rätt när du råkar få tillfälle. Vilken gnällig klängranka. Sparka ut honom. Han verkar inte ens trevlig.

  • Anonym (bra)
    Thu 20 Jun 2019 17:44
    #7

    ska inte en partner få en att må bra? 

    Det här låter inte så. 

  • Anonym (Anita­)
    Thu 20 Jun 2019 17:48
    #8

    Måste bottna i något från hans barndom.

    Näää...dumpa.

  • Thu 20 Jun 2019 17:52
    #9

    Låter hemskt.


    Men det du pratar om annars är ju normala förhållande saker, pussas och tafsa på varandra.
    Men detta låter ju faan sjukt extremt.


    Anonym (What to do) skrev 2019-06-20 12:37:13 följande:
    Jag funderar fram och tillbaka.Men även hans humör svänger oerhört.Tack för svar.Han har fina sidor.Men jag tycker det är svårt med någon som är som ett plåster.Jag har vänner och familj.Även en son som kräver sitt.Han har inga vänner.Så jag blir hans allt.Jag vill umgås med och utan varandra.Även då vi är ute framför andra.Vill han kramas och pussas jämt.Jag gillar också det.Men inte jämt.Han får mig att alltid känna mig dålig.

    Men väger dom upp dom dåliga?
    Dock hör jag han inte har den respekten för dig, och kanske den är nog för dig att ta ett beslut om detta.

    Testa lite T-röd på läpparna, det smakar faan då det är världens bittraste ämne, men han lär nog ta sig en lång funderar på vad faan det var och efter du sagt "Ingen aning vad du pratar om!!!".


    hur många meter var det?
  • Anonym (???)
    Thu 20 Jun 2019 18:05
    #10

    Lite grand känns det som om han ANVÄNDER dig. Du är hans. Han äger dig och han äger din kropp. Det är så respektlöst!

  • Thu 20 Jun 2019 18:16
    #11
    Anonym (???) skrev 2019-06-20 18:05:39 följande:
    Lite grand känns det som om han ANVÄNDER dig. Du är hans. Han äger dig och han äger din kropp. Det är så respektlöst!

    I mitt förhållande så "äger" min kvinna mig, men här låter det extremt.
    Även äger är ett rätt flytande ord här, men min kropp står till förfogande och förbehållslöst.
    Men såklart en part i förhållandet har inte missuppfattat saken, utan vi har kommit fram till detta tillsammans.

    Så det händer att jag ibland vaknar och hon knullar mig, men det är helt okey för det har vi gett varandra tillstånd att göra.
    Och handlar om förtroende.(för oss då, kan inte prata för andra.)


    Men i TS fall, så är det ensidigt och inte överens.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Min man är så klängig och bekräftelsesjuk