• Anonym (Är du som är kvinna bekväm med att duscha med andra män?)

    Duscharen

    Är du som är kvinna bekväm med att duscha med andra män (som inte är din partner)? Själv tycker jag inte det är något konstigt med det om det handlar om vänner, men vet inte om det skulle kännas lika bekvämt på t ex ett badhus med mixade duschar med okända män, men det är nog mest för att det är ovant. Hur känner ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-20 13:18
    Oj märkte att jag blandade ihop trådstartstiteln och användarnamnet

  • Svar på tråden Duscharen
  • CitronTulo

    Har aldrig behövt göra det! Men som du säger, så beror det nog på situation och vad man har för relation?

    Tycker inte själv att en situation där man är naken nödvändigtvis behöver vara sexuellt laddad. Men skulle okända män i en offentlig dusch tänka likadant? Är osäker på det..

  • Anonym (H)

    Jag skulle inte duscha med män. Inte med kvinnor heller. Ser ingen mening med att duscha med andra , undantag är min partner.

  • Anonym (Är du som är kvinna bekväm med att duscha med andra män?)
    CitronTulo skrev 2019-06-20 13:08:46 följande:

    Har aldrig behövt göra det! Men som du säger, så beror det nog på situation och vad man har för relation?

    Tycker inte själv att en situation där man är naken nödvändigtvis behöver vara sexuellt laddad. Men skulle okända män i en offentlig dusch tänka likadant? Är osäker på det..


    Hmm jag vet inte, men samtidigt så duschar ju homosexuella män med heteromän, och det har väl aldrig varit något problem? Jag menar det kan ju vara en muskulös homosexuell man samtidigt som det är en yngre spinkig kille i duschen. Så män kan vara lika utsatta och känna sig obekväma som kvinnor om de tär en man som kommer och duschar med henne. Men jag tror som du skriver att situationen spelar stor roll, och när folk duschar så tänker de allra flesta inte på sex.

    I såna fall är det väl tonåringar som är i puberteten som tycker nakna kvinnor är spännande, men vuxna män har nog kommit från den biten.
  • Anonym (Duscharen igen)
    Anonym (Är du som är kvinna bekväm med att duscha med andra män?) skrev 2019-06-20 13:24:28 följande:
    Hmm jag vet inte, men samtidigt så duschar ju homosexuella män med heteromän, och det har väl aldrig varit något problem? Jag menar det kan ju vara en muskulös homosexuell man samtidigt som det är en yngre spinkig kille i duschen. Så män kan vara lika utsatta och känna sig obekväma som kvinnor om de tär en man som kommer och duschar med henne. Men jag tror som du skriver att situationen spelar stor roll, och när folk duschar så tänker de allra flesta inte på sex.

    I såna fall är det väl tonåringar som är i puberteten som tycker nakna kvinnor är spännande, men vuxna män har nog kommit från den biten.
    Och du själv, tycker du nakna av det motsatta könet är spännande?

    Med tanke på den stora mängden snusk som vuxna män konsumerar så är nog inte nakna kvinnor helt ospännande
  • Anonym (Är du som är kvinna bekväm med att duscha med andra män?)
    Anonym (Duscharen igen) skrev 2019-06-20 13:26:59 följande:
    Och du själv, tycker du nakna av det motsatta könet är spännande?

    Med tanke på den stora mängden snusk som vuxna män konsumerar så är nog inte nakna kvinnor helt ospännande
    Nä bara om det är någon jag är intresserad av på riktigt. Jag tänder inte till bara av en naken kropp utan av någons personlighet i första hand.

    Snusk är inte lika med en naken kvinna. Porren handlar väl om folk som har sex och utför olika perversiteter.
  • Praktisk58

    Helt vanligt i tysk bastu. Men varför tyskarna kallar det svensk bastu vet ingen.

  • Anonym (Är du som är kvinna bekväm med att duscha med andra män?)
    Praktisk58 skrev 2019-06-20 14:41:34 följande:

    Helt vanligt i tysk bastu. Men varför tyskarna kallar det svensk bastu vet ingen.


    Jaså, är det vanligare i Tyskland med mixat dusch och bastu än i andra länder?

    Jag har hört folk från t ex USA säger att just Sverige är så öppna med nakenhet, att vi typ duschar och bastar ihop som ingenting. Men det är inte min uppfattning att det är så här!? Att vi svenskar är relativt pryda. Snarare hör jag folk i Finland som väl har mer en tradition av att basta ihop.
  • AlinaM34

    Ja jag är bekväm med det! Tycker inte det är något märkligt med det egenligen så länge man bara duschar. Jag fattar inte varför vissa gör sån stor grej över det egentligen? Har duschat med flera av mina vänner, män och kvinnor, i samband med bastu, ingen tycker det är något speciellt.

Svar på tråden Duscharen