• Thu 20 Jun 2019 13:48
    3379 visningar
    5 svar
    5
    3379

    Nidblödning eller mens?

    Hej, min fråga är kort: Borde jag köpa ett graviditetstest?

    Lite kort fakta: Jag använder mig av en app för att ha koll på mensen då den varit oregelbunden sen första barnet. Jag vet när ägglossningen är o när mensen ska komma.

    Jag väntade på min mens förra veckan som inte kom på datumet, så jag gjorde graviditetstest som tyvärr visade negativt. Dagen efter kom det blod men bara ca 1 matsked (färskt). Sen var det inte mer blod.. alls. Dagen efter kom en liten flytning med blodsträng i men det var verkligen allt. Vanligtvis har jag mens 3-5 dagar. Jag har mensvärk som F*N, men inget mer blod.

    OM det var en nidblödning, när är Hcg-värdet tillräckligt högt för att ta nytt test?

  • Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Thu 20 Jun 2019 13:53
    #1
    +1

    Har det gått en vecka sedan du borde ha mens så borde du kunna ta ett test.

  • Thu 20 Jun 2019 14:00
    #2

    Ja, imorgon är det en vecka sen "blodet" kom.

  • Thu 20 Jun 2019 14:55
    #3
    +1

    Nidblödning borde du fått tidigare men är ju många som blöder lite ungefär när de ska ha mens som ändå är gravida.

    Själv haft nidblödning o det var mer en rosa flytning

  • Fri 28 Jun 2019 15:44
    #4

    Jag har haft nidblödning båda mina graviditeter och det kom samma dag som bim. Kanske var det någon annan slags blödning eftersom nid ju är när ägget fäster, borde ju inte va så sent som bim. Men hur som helst, ja du skulle ju kunna vara gravid, men har det gått så lång tid ändå sen bim så borde det ge utslag på test nu.

    Min blödning var väldigt sparsam, knappast en matsked. Det var inte heller klart färskt blod utan blodblandad flytning. Skulle nog säga en tesked snarare. Kom lite i omgångar två dagar. 

  • Sat 29 Jun 2019 11:05
    #5
    Sommaren12 skrev 2019-06-28 15:44:03 följande:

    Jag har haft nidblödning båda mina graviditeter och det kom samma dag som bim. Kanske var det någon annan slags blödning eftersom nid ju är när ägget fäster, borde ju inte va så sent som bim. Men hur som helst, ja du skulle ju kunna vara gravid, men har det gått så lång tid ändå sen bim så borde det ge utslag på test nu.

    Min blödning var väldigt sparsam, knappast en matsked. Det var inte heller klart färskt blod utan blodblandad flytning. Skulle nog säga en tesked snarare. Kom lite i omgångar två dagar. 


    Okej, jag tog ytterligare tester som visade negativt. Är troligast inte gravid. Konstig mens dock som bara vara en dag, aldrig hört om det !
Svar på tråden Nidblödning eller mens?