• Siden

    Hur blir jag av med mammamagen? Tips?

    Jag skulle vilja från tips från er kvinnor över 30 som har blivit av med mammamagen efter barn! Hur äter ni, hur tränar ni? Hur lång tid tog det? Jag har en två-åring och min kropp har återgått någorlunda till hur den såg ut före barn. Jag är 171 cm lång och väger 66 kg. Före barn vägde jag 65 kg. Jag har alltid tränat mycket och haft en smal getingmidja som jag varit mycket stolt över. Magrutor, typ. Magen är fortfarande smal och platt, men huden är liksom lös och dallrar vid varje steg jag tar. Jag har sämre magstöd än före barn och mindre magmuskler. Det är helt enkelt en mammamage numera :( Så, hur har ni gjort? Jag inbillar mig att jag har förutsättningarna för att komma tillbaka men vet inte riktigt hur.

  • Svar på tråden Hur blir jag av med mammamagen? Tips?
  • Glitterpinnar

    Jag körde mammamage-appen och stärkte verkligen coremuskulaturen först. Sen styrketränar jag 4 ggr i veckan (hemma med gummiband, kettlenbells och vikter) och då lägger jag stor fokus på just mage (flera olika övningar) samt rumpa. Sen försöker jag äta bra vego, kyckling eller fisk, inte så mycket kolhydrater och dricker mkt vatten. Var först efter mitt tredje barn som magen inte gick tillbaka helt, liksom inte lika platt som innan (hade också typ magrutor) men nu är den hyfsat snygg. Är 174 lång och väger 61 kg. 9

  • Siden

    Aha, stort tack för ditt svar! Ska genast ladda ner appen. Får jag fråga, hur gammal är du? Gissar att ens ålder spelar roll

  • Siden

    Såg nu att du är 49? När fick du ditt sista barn? Jag gick upp väldigt mycket under graviditeten, mitt barn var stort och vägde 4,3 kg. Kanske spelar det roll, magen töjdes ut mycket. Jag ska köra appen, har även jag vikter och kettlebells hemma! Tack för ditt svar och tycker att det är grymt bra jobbat av dig att komma tillbaka i form igen :)

Svar på tråden Hur blir jag av med mammamagen? Tips?