• Benderino

    Personlig tränare, åsikter, kostnad osv?

    Hejsan.

    Min hustru önskar sig, av mig, att få en personlig tränare i kombinerad födelsedagspresent/julklapp. Hon önskade sig det här av mig av 2 anledningar, dels att hon vill ha hjälp att gå ned i vikt, och dels att jag har ett cv av att ALLTID ha lyckats ge henne det hon vill ha i både födelsedagspresent och julklapp (jag har dessutom på mitt cv att jag varenda gång under snart 10 års tid ha lyckats lura henne att tro att jag glömt/köpt något annat/inte hört vad honn vill ha, och sedan överraskat henne ????)

    Till saken då, söker jag på personlig tränare så får jag kanske en halv miljon olika förslag, med olika metoder osv osv osv.. Jag kan ingenting om det, och jag har inte direkt någon att fråga om råd eller få betyg av någon som varit hos någon pt här i närheten.

    Vad ska en pt ha för upplägg? Min fru har som mål att gå ned i vikt, hon gick ner nästan 15 kilo innan hon vart gravid med vårt första barn, efter graviditeten gick hon upp i vikt igen, och försökte att gå ner i vikt igen, och då vart hon gravid med vårt andra barn, och nu är vårt andra barn över 1 år gammal, men nu rullar livet på med allt vad det innebär, och hon säger uppgivet att hon behöver hjälp.

    Jag är inget bra på träning, jag vet inte hur jag ska pusha henne, eller ge henne råd, vi har försökt ett flertal gånger utan resultat. Det kanske är en bra sak att få en pt i present, som dels ger henne den råd och hjälp som kan behövas, samt att det inte är lika lätt att banga ur om man har betalat för en sån tjänst.

    Som sagt, jag vill gärna ha råd.. Det finns dels fristående pt, sen finns det pt som hör till dom lokala gymmen härikring. Jag har ingen aning om vad man ska ha för upplägg, och samt, JAG HAR INTE EN SUSNING OM VAD DET KOSTAR!

    Snälla ge mig råd och input, födelsedag i september, hoppas jag har råd och möjlighet att ge henne detta tills dess

Svar på tråden Personlig tränare, åsikter, kostnad osv?