• Thu 20 Jun 2019 15:17
    1011 visningar
    2 svar
    2
    1011

    Missfall, genombrottsblödning eller utomkveds?

    Hej alla fina.

    Självklart förstår jag att ingen kan veta hur mitt fall ligger till, jag eftersöker er som varit med om liknande eller ni som bara haft en genombrottsblödning.

    Jag misstänker att jag genomgår ett väldigt tidigt missfall, men skulle höra om någon annan varit med om att ha fått svaga plus men som ändå blir starkare trots blödning?

    Min mens brukar komma på dag 26-28, dag 28 i cykeln fick jag ett svagt positivt på CB, började blöda smått dag 30 men tog ändå sista testet på kvällen efter att ha hållt mig i bara 30min. Förväntade mig ett blankt test men istället var plusset lite starkare, dock ännu svagt.

    Är inne på dag 2 av blödningen, en behövt skydd men det liknar som när jag har mens annars.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Missfall, genombrottsblödning eller utomkveds?
  • Thu 20 Jun 2019 20:45
    #1

    Jag har varit med om alla scenarion, jag småblödde kring bim med min son, det gick ju vägen och har en frisk 18 månaders idag, då blev testen starkare trots att jag blödde. Började blöda kring bim vid första syskonförsöket, det blev ett missfall (men då blev testen svagare) nu i April/Maj hade jag ett utomkveds. Fick mens som vanligt (trodde jag) testade sedan VÄLDIGT positivt på ett ältest (alldeles för tidigt för äl jag ville bara börja testa i tid) så tog ett gravtest, tydligt positivt, och var ännu starkare dagen efter. Men min intuition sa mig att nåt inte stämde så tjatade mig in på gyn-akuten där de inte kunde se ngn graviditet i livmodern och hcg var ändå för lågt för vart i graviditeten jag borde vara, de kunde dock inte hitta vart graviditeten satt, man började följa mitt hcg, som ökade, men för långsamt för att vara en normal graviditet. Till sist 1,5v efter jag först sökte så hittade de den i höger äggledare och jag fick ta cellgifter för att bli av med den.

    Misstänker du utomkveds (man behöver inte ha ont, jag hade inte det) så sök direkt, jätteviktigt att det hittas tidigt!

    Håller tummarna för en frisk normal graviditet och bara genombrottsblödning <3


    Pojke 9-12-17
  • Fri 21 Jun 2019 12:47
    #2
    Jsv17 skrev 2019-06-20 20:45:19 följande:

    Jag har varit med om alla scenarion, jag småblödde kring bim med min son, det gick ju vägen och har en frisk 18 månaders idag, då blev testen starkare trots att jag blödde. Började blöda kring bim vid första syskonförsöket, det blev ett missfall (men då blev testen svagare) nu i April/Maj hade jag ett utomkveds. Fick mens som vanligt (trodde jag) testade sedan VÄLDIGT positivt på ett ältest (alldeles för tidigt för äl jag ville bara börja testa i tid) så tog ett gravtest, tydligt positivt, och var ännu starkare dagen efter. Men min intuition sa mig att nåt inte stämde så tjatade mig in på gyn-akuten där de inte kunde se ngn graviditet i livmodern och hcg var ändå för lågt för vart i graviditeten jag borde vara, de kunde dock inte hitta vart graviditeten satt, man började följa mitt hcg, som ökade, men för långsamt för att vara en normal graviditet. Till sist 1,5v efter jag först sökte så hittade de den i höger äggledare och jag fick ta cellgifter för att bli av med den.

    Misstänker du utomkveds (man behöver inte ha ont, jag hade inte det) så sök direkt, jätteviktigt att det hittas tidigt!

    Håller tummarna för en frisk normal graviditet och bara genombrottsblödning <3


    Tack snälla du för ditt svar! Och grattis till din lilla son!

    Är själv rädd för att det skulle vara ett utomkveds men känslan säger mig ändå att det är ett tidigt missfall. Inga symptom och jag blöder som vid en mens. Ska försöka få tag i ett clearblue idag, känslan säger mig att idag kommer testet nog bli blankt.

    Glad midsommar på dig och tack igen för ditt svar
Svar på tråden Missfall, genombrottsblödning eller utomkveds?