• Thu 20 Jun 2019 20:29
    197 visningar
    2 svar
    2
    197

    Framfall

    Hej!

    Jag har efter tre graviditeter och svåra förlossningar drabbats av framfall. Inte så att något hänger ut ännu men jag känner som en bulle inuti slidan och det är 2,5 år sedan sista förlossningen. Idag känner jag att det blivit värre. Känns som konstanta flytningar och obehagligt i underlivet. Tror det är mest främre slidväggen som buktar in. Blir så ledsen, jag är bara 39 år och vill inte ha det såhär resten av livet. Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? Vad kan man hoppas på för behandling? Ringar verkar mest skava och vara obekväma. Operation låter som sistahandsalternativ med dålig prognos. Vad finns då kvar?? Snälla, kan någon peppa mig lite?

  • Svar på tråden Framfall
  • Fri 21 Jun 2019 10:15
    #1

    Hej! Förstår dina tankar. Jag var drygt 40 när jag insåg att jag hade både bakre och främre framfall. Stora besvär!

    Ring tyckte min dr inte var ett alternativ i så ung ålder. Blev op. Den gick bra men jag var sååå ledsen över resultatet i några veckor. Trodde jag var helt sabbad när jag kände efter. När svullnaden lagt sig så insåg jag dock att det blivit oerhört mkt bättre. Har inga besvär idag några år senare. Rekommenderades dock av dr och sjukgymnast att inte löpträna eller träna ngt där jag hoppar pga återfallsrisk. Ingen kan lova mig att det håller hela livet, men jag ångrar absolut inte operationen.

  • Sun 23 Jun 2019 18:22
    #2

    Tack för ditt svar...

    Skönt att höra att du är bättre efter operation.

Svar på tråden Framfall