• Anonym (Man 24 år)

    Får extremt mycket ångest för mitt utseende.

    Får extremt mycket ångest för mitt utseende.

    Totallt katastrofalt på en hel del punkter

    Och då menar jag det bokstavligen.

  • Svar på tråden Får extremt mycket ångest för mitt utseende.
  • Anonym (Man 24 år)
    Anonym (A) skrev 2019-06-20 22:47:58 följande:

    Samma här


    Vad är dina problem?
  • Anonym (A)
    Anonym (Man 24 år) skrev 2019-06-20 22:56:05 följande:

    Vad är dina problem?


    Hela utseendet.
  • Anonym (Beautiful)

    Tittade inte mig i spegeln på typ 3år och varje gång min sambo eller vänner sa något snällt trodde jag att de ljög. Ätstörningar delux, idag när jag ser bilder på det skelett som gick i gymnasiet kan jag fortfarande komma ihåg hur jag kände hur allt dallrade och var äckligt. Gick i KBT, något hände och idag mår jag bra. Älskar när min sambo tar på mig. Innan kändes det som nålar i min hud. Terapi, terapi, terapi! ???? Livet är för kort för att inte uppskatta dig själv och din kropp ??

  • Ocdkille

    Det kan vara en diagnos om du oroar dig extremt mycket för ditt utseende och tycker att du ser hemsk ut. Finns en underkategori till OCD den heter dysmorfofobi BDD kan vara det som är ditt egentliga problem, Kolla upp om du tycker att symptomen som brukar finnas stämmer på dig. Gör dom det då finns det hjälp att få.

  • Anonym (Man 24 år)
    Ocdkille skrev 2019-06-21 00:04:13 följande:

    Det kan vara en diagnos om du oroar dig extremt mycket för ditt utseende och tycker att du ser hemsk ut. Finns en underkategori till OCD den heter dysmorfofobi BDD kan vara det som är ditt egentliga problem, Kolla upp om du tycker att symptomen som brukar finnas stämmer på dig. Gör dom det då finns det hjälp att få.


    Är inte pågrund av det
  • Ocdkille
    Anonym (Man 24 år) skrev 2019-06-21 00:33:55 följande:
    Är inte pågrund av det

    vad är det då som du tycker är så hemskt med ditt utseende? Skulle tro att om du frågar någon annan då skulle dom nog tycka att du ser normal ut.

  • Anonym (A)
    Ocdkille skrev 2019-06-21 00:04:13 följande:

    Det kan vara en diagnos om du oroar dig extremt mycket för ditt utseende och tycker att du ser hemsk ut. Finns en underkategori till OCD den heter dysmorfofobi BDD kan vara det som är ditt egentliga problem, Kolla upp om du tycker att symptomen som brukar finnas stämmer på dig. Gör dom det då finns det hjälp att få.


    Själv så har jag fått mer problem att acceptera mitt utseende dom senaste åren.
  • Anonym (X)

    Ibland är det så att människor skapar denna ångest hos andra genom kommentarer, och andra former av övergrepp.

    Och ibland är det så att man har ett udda utseende och då är man måltavla för mycket.

  • Anonym (Spinkig)

    Fick denna kommentar av en tjej.

    Du ser ut som om du nyss kommit ut från ett koncentrationsläger.

  • Anonym (hopplöst)
    Ocdkille skrev 2019-06-21 00:04:13 följande:

    Det kan vara en diagnos om du oroar dig extremt mycket för ditt utseende och tycker att du ser hemsk ut. Finns en underkategori till OCD den heter dysmorfofobi BDD kan vara det som är ditt egentliga problem, Kolla upp om du tycker att symptomen som brukar finnas stämmer på dig. Gör dom det då finns det hjälp att få.


    Vården är helt värdelös på såna typer av lidanden och behandlingar. Allt som har med utseendet att göra i Sverige får man bekosta själv förutom bulemi och anorexia där vården bekostar generöst. Men att må dåligt psykiskt till den grad att man inte klarar sex och relationer eller att vara bland andra, sånt räknas inte alls.

    10 ggrs KBT på vårdcentralen avhjälper knappast ett livslångt lidande eller ett fult utseende. Kompetensen och intresset saknas helt om du inte kan punga ut med 1200 k r /tim privat eller bekosta din kroppsrenovering själv hos plastikkirurgen.
  • Ocdkille
    Anonym (A) skrev 2019-06-22 10:34:40 följande:
    Själv så har jag fått mer problem att acceptera mitt utseende dom senaste åren.
    Vad är det som gör att du inte accepterar det?
  • Ocdkille
    Anonym (Spinkig) skrev 2019-06-22 12:21:02 följande:

    Fick denna kommentar av en tjej.

    Du ser ut som om du nyss kommit ut från ett koncentrationsläger.


    Vissa människor är arslen. Dessutom brukar sådana människor ofta säga saker som är överdrivna och inte stämmer. Du ska inte ta åt dig. Tänk snarare på att du är bättre än henne hon är uppenbarligen inte en trevlig person.
  • Ocdkille
    Anonym (hopplöst) skrev 2019-06-22 12:23:28 följande:
    Vården är helt värdelös på såna typer av lidanden och behandlingar. Allt som har med utseendet att göra i Sverige får man bekosta själv förutom bulemi och anorexia där vården bekostar generöst. Men att må dåligt psykiskt till den grad att man inte klarar sex och relationer eller att vara bland andra, sånt räknas inte alls.

    10 ggrs KBT på vårdcentralen avhjälper knappast ett livslångt lidande eller ett fult utseende. Kompetensen och intresset saknas helt om du inte kan punga ut med 1200 k r /tim privat eller bekosta din kroppsrenovering själv hos plastikkirurgen.
    Om det är BDD då ska man få mer hjälp. Sen håller jag med om att vården brister dom skriver ut antidepp istället för samtal med psyk som troligen skulle göra mer nytta.
Svar på tråden Får extremt mycket ångest för mitt utseende.