• Miluci

    Ni som varit gravida innan!

    Tänkte kolla om någon vill hänga med på en liten jämförelse tråd! Hur har ni mått innan bim vid tidigare graviditeter? Hur mår ni nu?

    Här är med min första graviditet, min andra och denna som förhoppningsvis blir min 3e!

    Första:

    Äl+3/4Trött, hänging, ömma bröstvårtor, illamående på kvällen, uppblåst mage, konstig mage, molande värk.

    Äl+5 molande värk, ont i brösten, uppblåst, konstig mage. Känner mig helt lustig.

    Äl+8 mått illa till o från hela dagen. I morse va det fruktansvärt. För övrigt gör mina bröstvårtor sjukt ont och bh-n passar inte längre.

    Äl+9 samma som innan, ont i tuttar, mensvärk, mår illa och ingen aptit.

    Äl+11 plus på stickan

    Va även yr dagarna innan plus men minns inte exakt när de kom!

    Andra:

    Äl+4 ömma bröstvårtor till o från, molande värk till o från och ökad aptit.

    Äl+5 idag är bröstvårtorna ännu mera ömma och har molande värk till o från.

    Äl+8 halsbränna ömma bröstvårtor och molande värk till o från.

    Äl+9 trött, hängig, känner mig lustig och har en sjukdomskänsla.

    Äl+11 plus på stickan

    Nu:

    Äl+3 ömma bröstvårtor till o från, trött och hängig, illamående på kvällen, uppblåst mage, konstig mage

    Äl+4 trött, hänging, uppblåst mage, konstig mage molande värk till o från. Känner mig helt lustig.

    Jag vet att de bara är att luta sig tillbaka o vänta på om mensen kommer eller inte men jag tycker de är intressant att skriva om hur man mår och hur olika hormoner i kroppen kan påverka hur man mår så som östrogen, progesteron och hcg!

  • Svar på tråden Ni som varit gravida innan!
  • smölan

    Hej,

    Jag har 2 barn sedan tidigare o nu försöker jag o min sambo sedan 4,5 år tillbaka att bli gravida med vårt första gemensamma barn. Mitt tredje då med andra ord. ??

    Jag har tidigare haft extremt lätt att bli gravid. Jag har tråkigt nog några aborter bakom mig då jag blev gravid när jag var väldigt ung o jag blir som sagt gravid väldigt lätt.

    Båda mina barn är 1a försöket barn. Hur det blir nu med det tredje vet jag ej, vi började försöka nu i slutet på juli så jag ska få mens nästa helg, men hoppas såklart inte få det.

    Samtliga gånger jag varit gravid, så har jag vetat det innan jag plussat. Jag har haft molvärk innan bim, vilket jag aldrig har annars. Jag har inte mensvärk när jag har mens o jag har ALDRIG några känningar av ägglossning eller pms.

    Jag tror att det tog sig nu, men då jag är snart 32 nu o det är 7 år sen jag var gravid senast så är jag samtidigt såklart nojjig att det ska ta längre tid eftersom det normalt sett tar längre tid o bli gravid ju äldre man blir.

    Men det är just den där molvärken som känns väldigt bekant, plus att jag är väldigt trött o blir väldigt väldigt varm snabbt. Jag läste igår kväll att man får förhöjd temperatur när man är gravid, o när jag tränade igår så vart jag sjösvett o jag har normalt sett jättesvårt att bli svettig hur hårt jag än tränar.

    Imorse när jag skulle göra rent kattlådan så blev jag också sjösvett o kändes nästan som jag var i klimakteriet ????????

    Jag tänkte ta ett test imorgon, hoppas att det inte är för tidigt. ??

Svar på tråden Ni som varit gravida innan!