• Glitterpinnar

    Tolkar ni detta ÄL-test som positivt?

    Hej tjejer!

    Kan jag tolka det här ägglossningstestet som positivt? Taget på kvällen vid 21.30. Eller skulle ni säga att det är "nästan-positivt?"



    Här nedanför ser ni eftermiddagens test, taget vid 16, något svagare så det räknade jag inte som positivt:



    Det är rfsu:s ägglossningstest. Nästa månad går jag tillbaka till cb:s tester med blinkande/fast gubbe så jag slipper denna förvirring, haha ;p

  • Svar på tråden Tolkar ni detta ÄL-test som positivt?
  • Glitterpinnar
    Johanna1986 skrev 2019-06-22 09:53:25 följande:

    Inget av dessa tester e tyvärr positiva.


    Nej det nedre vet jag som sagt är neg. Men det måste vara nära med tanke på gårdagskvällens test iallafall, har alla tecken på att ÄL är nära :) Tempen något lägre än vanligt imorse, får se när höjningen kommer..
  • jgren

    Jag skulle säga att inget av dom är positiva, men förstår din förvirring över dessa tester. Upplever samma sak just nu. Kommer också gå över till clear blue nästa omgång, må va att det är dyrare men underlättar ju så himla mycket :) 

  • Glitterpinnar
    jgren skrev 2019-06-22 10:18:07 följande:

    Jag skulle säga att inget av dom är positiva, men förstår din förvirring över dessa tester. Upplever samma sak just nu. Kommer också gå över till clear blue nästa omgång, må va att det är dyrare men underlättar ju så himla mycket :) 


    Ja cb är såå bra, älskar dem. Tänkte testa rfsu denna månad pga att jag ville se stegring. Är på dag 22 efter uttag av p-ring och har testat sedan dag 9, och teststrecken var väldigt ljusa fram till dag 20 på kvällen då de blev markant starkare. Så nu håller jag tummarna :) Tur man tempar också ;p
  • jgren

    Jag har aldrig testat temp-metoden. Är det så att tempen stiger runt ÄL? 
    Har testat med stickor i 5 dagar nu och sett en liten stegring från dag till dag. Och imorgon kommer första försöker med vår donator att ske. Sedan åker han på jobb en vecka, så hoppas på att ÄL sker imorgon eller måndag :) 

  • Glitterpinnar
    jgren skrev 2019-06-22 11:08:04 följande:

    Jag har aldrig testat temp-metoden. Är det så att tempen stiger runt ÄL? 

    Har testat med stickor i 5 dagar nu och sett en liten stegring från dag till dag. Och imorgon kommer första försöker med vår donator att ske. Sedan åker han på jobb en vecka, så hoppas på att ÄL sker imorgon eller måndag :) 


    Ja tempen stiger direkt efter ägglossningen så då vet man att ägglossningen skett :) I kombo med ÄL-tester tycker jag att det är väldigt bra! Man lär sig verkligen sin cykel. Åh, då håller jag verkligen tummarna för dig!!!
  • Johanna1986

    Äl e på g ser de ut som ja. :)


    Glitterpinnar skrev 2019-06-22 10:55:39 följande:

    Ja cb är såå bra, älskar dem. Tänkte testa rfsu denna månad pga att jag ville se stegring. Är på dag 22 efter uttag av p-ring och har testat sedan dag 9, och teststrecken var väldigt ljusa fram till dag 20 på kvällen då de blev markant starkare. Så nu håller jag tummarna :) Tur man tempar också ;p


  • Glitterpinnar

    Update: tolkar ändå fredagskvällens test som indikation på ÄL då jag hade ÄL - flytningar fredag samt lördag och idag temphöjning = ÄL har skett. Även ÄL-smärta sent igårkväll. Missade kanske preciiiis den ultimata stegringen med testerna. Idag syns knappt teststrecket, precis som de sett ut innan dag 20.

    Nästa månad blir det cb istället för dessa från rfsu..

Svar på tråden Tolkar ni detta ÄL-test som positivt?