• Mimmi1991

    Missfall?

    Hej!

    Jag och min man har nyligen börjat försöka bli gravida. Den här månaden är första försöket och när min mens var väldigt sen (kom först dag 35, brukar få den runt dag 30 +-2 dagar) trodde jag först det var för att jag var gravid. Men jag har testat negativt flera gånger så tänkte jag att jag troligtvis fick sen mens pga att man så gärna vill bli gravid nu. Jag brukar vanligtvis ha mens i 5 dagar och blöder ganska mycket. Den här gången har jag blött som jag brukar i 5 dagar och igår tänkte jag att snart är mensen slut.

    Men till det konstiga, idag vaknade jag av otrolig smärta i magen och gick på toaletten. Varpå jag blödde jättemycket samt (ursäkta för äckelvarning) kände hur en större klump kom ut. Hela toaletten var helt mörkröd och jag har aldrig under alla år blött så här mycket så sent i mensen? 3 timmar senare blöder jag fortfarande jättemycket klarrött blod med lite klumpar.

    Hade ett gravtest hemma som jag testade med men det var negativt. Är det min mens som bara går banans eller kan detta vara ett missfall i alla fall?

    Någon som vet?

    Mvh

    En mycket förvirrad och lite orolig tjej

  • Svar på tråden Missfall?
  • idisslaren
    Mimmi1991 skrev 2019-06-22 12:46:33 följande:

    Även om man inte fått positivt gravtest?


    Det finns många orsaker till att test inte visar positivt och troligen hade du i så fall inte fått tillräckliga hormonvärden i så fall
Svar på tråden Missfall?