Forum Övrigt - Familjeliv.se
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Varning för Skuru skola!

Lör 22 jun 13:10 Läst 0 gånger Totalt 3 svar
    Lör 22 jun 13:10 -1 +1

Jag vill varna alla för Skuru skola. Stökig skola som är dålig på att ge information och med en ledning som inte tar tag i skolans ordningsproblem. Förut fanns en bra biträdande rektor, men han har slutat. Nu är det en ny ledning och vad dom har för tanke med skolan kan man verkligen fråga sig?! Hög omsättning på personal. Oroligt och otryggt. Välj någon annan av Nackas skolor om ni vill välja en bra skola med arbetsro, trivsel och trygghet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-22 13:17
    Kommentaren gäller Skuru skola i Nacka kommun.

• Lör 10 aug 11:57 #1

Tråkigt att höra då vi är nyinflyttade till Nacka och mina barn nu ska börja på Skuru skola. Någon annan som har samma eller är av annan åsikt?

• Anonym (En bra skola är livsvi­ktigt)
    Visa endast
    Tis 10 sep 16:14 #2 -1

Hej!

Jag kan dessvärre bara hålla med den person från Nacka som utfärdade varningen. Stökig skola med en frånvarande och otydlig ledning. Eleverna får bete sig som dom vill, nuvarande ledning har tagit bort alla ordningsregler! Stor omsättning på personal. Dom bästa lärarna försvinner, nya lärare hela tiden. Eleverna hinner aldrig etablera en kontakt med sina lärare för det kommer alltid någon ny. Det har förekommit en hel del våld på skolan som tystas ned. Lärarna kan knappt hålla lektioner pga ordningsproblem. Nacka har massa andra bra skolor. Välj någon av dom! Vi har flyttat vårt barn från Skuru skola. Det ångrar vi inte.

• Anonym (Föräl­der)
    Visa endast
    Tis 12 nov 11:17 #3

Hej,

Jag läser vad ni skriver men jag förstår inte riktigt vad ni menar. Jag har själv barn på skolan och upplevde inte det bara fanns en bra biträdande rektor när denna fortfarande jobbade kvar. Däremot så tog den biträdande rektorn ganska stor plats och pratade mycket men dom övriga var minst lika bra.

Sen läser jag det om ordningsregler, att dom skulle tagit bort dom? Har ni ens barn på skolan eller är ni troll? Det är väl klart som korvspad att det finns ordningsregler att förhålla sig till på skolan? 

Visst har jag fått höra att det händer saker i skolan och att det är stökigt ibland. Men det har väl snarare att göra med politiken som inte ger skolorna möjligheten att ha den personaltätheten som krävs än skolans fel.

Lärare som byter jobb, många gör så för att få upp sin lön. Det är inget nytt fenomen. Visst allt är inte perfekt men er beskrivning av skolan är helt klart överdriven. Lite av det som nämns är sånt som är svenska skolans utmaning. Det finns inga verktyg. 

Besök skolan och bilder er en egen uppfattning. Jag håller inte med om allt dom gör på skolan men mycket av det dom gör är väldigt bra. Min son trivs. Det är det som är det viktiga för mig.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll