• Anonym3323

    Mens efter missfall?

    Behöver hjälp.. Jag har en 25-dagars menscykel. Fick missfall i slutet på maj och idag är mensen beräknad att komma. Fick ägglossning (eller iallafall symptom) för 14 dgr sen. Så vi har myst varannan dag runt beräknad ÄL om jag nu hade nu hade någon. Testat negativt för 1 vecka sen. Saken är den att jag har noll symptom på att mensen ska komma och 3 dagar efter det negativa gravtestet (alltså 19/6) kom det lite lite rosa/rött på pappret och ingenting mer och detta var 7 dgr efter ÄL. Tog vanlig teststicka igår och de visade inget, men när jag kollar tillbaka på hur mitt test såg ut när jag blev gravid förra gången var det också väldigt svagt streck trots att det var på BIM. Säkert pga min korta menscykel så hinner testen inte ge så starka utslag på så kort tid. Vad tror ni? jag har ställt in mig på att mensen ska komma och vilken dag som helst, men ändå känns det inte så i kroppen? om ni blivit gravid efter MF utan att få mens, hade ni några symptom i början?

    Hur och när kom eran mens efter missfall och vilken vecka fick ni MF? 

    Många frågor, men tar gärna del av era erfarenheter :) 

  • Svar på tråden Mens efter missfall?
  • Tessaloniki

    Jag fick väldigt tidigt missfall, i vecka 4+3 började jag blöda. Blödde fem dagar, sen uppehåll ca en vecka, därefter spottings i en vecka. Sen gick hela 40 dagar innan min mens kom tillbaka, trots att det var ett väldigt tidigt missfall.

  • Anonym (Hedda)

    Jag fick missfall 10 maj i år och hade ägglossning ungefär två veckor efteråt. Hade tydliga ägglossningssymptom men trodde inte riktigt på det då jag fortfarande blödde efter missfallet, men mensen kom precis som den skulle efter ungefär ytterligare två veckor.

  • Monkan93

    Jag fick missfall i v. 6/7 den 21/5. Blödde i fem dagar och fick min första ägglossning nu på midsommar drygt 4 veckor senare (positivt test), vilket gör att denna cykeln är runt 50 dagar...

    Har inte fått någon blödning sen missfallet, men hoppas ju självklart på ett plus om två veckor istället för mens. :)

  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 12:34:41 följande:

    Jag fick missfall 10 maj i år och hade ägglossning ungefär två veckor efteråt. Hade tydliga ägglossningssymptom men trodde inte riktigt på det då jag fortfarande blödde efter missfallet, men mensen kom precis som den skulle efter ungefär ytterligare två veckor.


    Beklagar verkligen.. <3 Vilken vecka fick du MF?
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 12:34:41 följande:

    Jag fick missfall 10 maj i år och hade ägglossning ungefär två veckor efteråt. Hade tydliga ägglossningssymptom men trodde inte riktigt på det då jag fortfarande blödde efter missfallet, men mensen kom precis som den skulle efter ungefär ytterligare två veckor.


    Beklagar verkligen.. <3 Vilken vecka fick du MF?
    Monkan93 skrev 2019-06-23 12:41:49 följande:

    Jag fick missfall i v. 6/7 den 21/5. Blödde i fem dagar och fick min första ägglossning nu på midsommar drygt 4 veckor senare (positivt test), vilket gör att denna cykeln är runt 50 dagar...

    Har inte fått någon blödning sen missfallet, men hoppas ju självklart på ett plus om två veckor istället för mens. :)


    Beklagar verkligen :( <3 Men vad länge! Jag tog ÄL tester för tidigt tror jag, dom var positiva.. men hade starka ÄL symtom så därför tror jag att jag haft det. Hoppas inte det dröjer länge innan mensen kommer om den nu gör det. Man blir ju så förvirrad. Lycka till och hoppas att du får ett stort +!
  • Anonym (Hedda)
    Anonym3323 skrev 2019-06-23 13:04:17 följande:

    Beklagar verkligen.. <3 Vilken vecka fick du MF?


    11+5. Det var riktigt hemskt, fick åka till gynanuten och skrapas för det bara forsade blod. :( har inte repat mig mentalt än så vi har inte börjat försöka igen... vet inte när jag ska orka.
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 19:15:35 följande:
    11+5. Det var riktigt hemskt, fick åka till gynanuten och skrapas för det bara forsade blod. :( har inte repat mig mentalt än så vi har inte börjat försöka igen... vet inte när jag ska orka.
    Då har vi varit med om ungefär samma, jag gick precis in i vecka 9+0 när mitt skedde. Aldrig varit med om en sådan smärta, och som du säger.. det forsade, så fick också åka in direkt till gynakuten i Danderyd. Det är ett trauma när hela ens värld och vardag vänds upp och ner. På ett sätt ville jag gå vidare redan samma dag och bara glömma allt men vissa dagar kommer det fortfarande tårar och hjärtat gör ont. Jag hoppas du mår bättre snart <3 och tack för att du delar med dig! känner mig ibland väldigt ensam i den här tragedin, trots världens underbaraste sambo och andra fina personer i min omgivning som stöttar mig..
  • Anonym (Hedda)
    Anonym3323 skrev 2019-06-23 21:49:18 följande:

    Då har vi varit med om ungefär samma, jag gick precis in i vecka 9+0 när mitt skedde. Aldrig varit med om en sådan smärta, och som du säger.. det forsade, så fick också åka in direkt till gynakuten i Danderyd. Det är ett trauma när hela ens värld och vardag vänds upp och ner. På ett sätt ville jag gå vidare redan samma dag och bara glömma allt men vissa dagar kommer det fortfarande tårar och hjärtat gör ont. Jag hoppas du mår bättre snart <3 och tack för att du delar med dig! känner mig ibland väldigt ensam i den här tragedin, trots världens underbaraste sambo och andra fina personer i min omgivning som stöttar mig..


    Ja, det låter väldigt likt. Jag har också känt mig väldigt ensam, har en kompis som haft missfall men det var i v. 6 och som en vanlig mens så det är inte riktigt samma... det här var väldigt traumatiskt. Har inte haft någon att dela det med, tack för att DU delar med dig:) och hoppas du med mår bättre snart. Men du/Ni har bestämt er för att försöka nu direkt igen?
  • Anonym3323
    Anonym (Hedda) skrev 2019-06-23 21:58:06 följande:
    Ja, det låter väldigt likt. Jag har också känt mig väldigt ensam, har en kompis som haft missfall men det var i v. 6 och som en vanlig mens så det är inte riktigt samma... det här var väldigt traumatiskt. Har inte haft någon att dela det med, tack för att DU delar med dig:) och hoppas du med mår bättre snart. Men du/Ni har bestämt er för att försöka nu direkt igen?
    Jag hade berätta av misstag för en vän att jag var gravid, ingen annan visste förutom min sambo såklart. Det var även hon som följde med till gynakuten första dagen som jag började må sämre och misstänkte att något inte stod rätt till. Hon har också fått MF tidigare så det var skönt att ha någon som visste vad det handlade om.. Det var andra dagen allt hände och då fick jag och sambon åka in akut tidigt på morgonen. Precis som du beskriver, var mitt också väldigt traumatiskt. Jag kunde knappt komma ur bilen och när jag kom in till sjukhuset fick jag stå med benen i kors medan blodet droppade i hela korridoren.. undersökningen sen man fick göra var också helt vidrig, trodde allt var ute men när läkaren gjorde något så kom en hel fors till. Jag hade ju redan gett upp då och förstått att allt var över. 

    Ja, jag var väldigt bestämd med att jag ville gå vidare direkt.. det var mer min sambo som verkligen ville veta att jag mådde okej och sa att vi kunde vänta. Men vi började smått försöka och sen det har varit mer som vanligt har vi bara kört på. Nu är man ju väldigt förvirrad och har typ ingen aning om när varken ÄL eller mens ska komma. Min barnmorska var också tydlig med att vi kunde försöka så fort det kändes bra igen. Vi har inga barn sen tidigare heller så jag vill verkligen inte vänta. Har du barn sen tidigare?
  • Anonym (Hedda)
    Anonym3323 skrev 2019-06-23 22:26:56 följande:

    Jag hade berätta av misstag för en vän att jag var gravid, ingen annan visste förutom min sambo såklart. Det var även hon som följde med till gynakuten första dagen som jag började må sämre och misstänkte att något inte stod rätt till. Hon har också fått MF tidigare så det var skönt att ha någon som visste vad det handlade om.. Det var andra dagen allt hände och då fick jag och sambon åka in akut tidigt på morgonen. Precis som du beskriver, var mitt också väldigt traumatiskt. Jag kunde knappt komma ur bilen och när jag kom in till sjukhuset fick jag stå med benen i kors medan blodet droppade i hela korridoren.. undersökningen sen man fick göra var också helt vidrig, trodde allt var ute men när läkaren gjorde något så kom en hel fors till. Jag hade ju redan gett upp då och förstått att allt var över. 

    Ja, jag var väldigt bestämd med att jag ville gå vidare direkt.. det var mer min sambo som verkligen ville veta att jag mådde okej och sa att vi kunde vänta. Men vi började smått försöka och sen det har varit mer som vanligt har vi bara kört på. Nu är man ju väldigt förvirrad och har typ ingen aning om när varken ÄL eller mens ska komma. Min barnmorska var också tydlig med att vi kunde försöka så fort det kändes bra igen. Vi har inga barn sen tidigare heller så jag vill verkligen inte vänta. Har du barn sen tidigare?


    Har samma upplevelse av sjukhuset, jag var nog i chock när vi kom dit för det hade forstat blod i bilen och fick stå och vänta på vanliga akuten på Huddinge med nummerlapp (!?) medan det rann ut blod på golvet... man är inte så kaxig just då. Fick sen komma upp på gyn och resten kom ut på en toalett. Fy fan. Sövdes och skrapades sen direkt, förlorade mer än en liter blod totalt.

    Vilken tur att du iaf hade någon som kunde följa med dig Var var din sambo, på jobbet? Jag hade "tur" för mitt hände på morgonen så vi var hemma båda två. Vi har dock ett barn sen tidigare, en dotter som just fyllt två. Men både graviditet och förlossning med henne var komplicerad så jag vet inte om/när jag ska orka bli gravid igen... kan börja nu om jag vill men jag vet inte. Känns som att det är så oerhört lång tid kvar tills det eventuellt blir ett barn.

    Beklagar dock verkligen din upplevelse. Tänker att det om möjligt blir ännu värre om man inte har barn sen innan. <3
Svar på tråden Mens efter missfall?