• Anonym (Jag är orolig)

    Hur kan man ta reda på bästa sätt för att ta reda på om någon har förtalat en eller inte?

    Hej!

    Jag hade en sådan fin kontakt med kvinna tills en tjej kom i mellan och sedan dess har det varit kyligt mellan oss. Detsamma gäller med middagar. Hon blir bjuden av gemensam bekanta men det blir inte jag. Jag har bara varit med om det en gång.

    Jag upplever henne som en drama queen och kan dra olika historier och sedan ändra på historier. Hon har målat upp sig själv till offer för två kompisar som hon har förlorat vid två olika tillfällen. Hon har en gång pratat illa om en annan kompis som jag tycker väldigt mycket om. På henne lätt det som om jag hade gjort någonting emot denna kompisen och därför gick jag till henne och bad om ursäkt om jag hade gjort någonting. Men tydligen var det ingenting. Men jag vet inte.

    Det känns som om jag också ha blivit illa snackat om bakom ryggen. Jag bryr mig inte så mycket inför de andra, jag bryr mig mest om en kvinna.

    Hur kan man ta reda på bästa sätt, utan att verka som en paranoid galning?

    Jag tänker mig i stil med: ''Har hon sagt någonting om mig, för min erfarenhet om henne så pratar hon om illa om andra människor och jag skulle gärna vilja veta om hon sagt någonting om mig inför dig.''.

    Men jag vet inte, det låter bara som en dålig idé och som om jag skulle bli skurken i det hela och/eller verka som en paranoid person.

    Jag är orolig för det kontakten jag hade med kvinnan var så fint förut och jag har faktiskt blivit väldigt olycklig för att kontakten har blivit kylig.

    När jag gick och bad om ursäkt för att jag faktiskt trodde att jag gjorde henne upprörd på grund av andra personens konstiga historier. Så hade jag tydligen inte gjort någonting. Så jag vet inte om jag skall återigen komma till henne och säga att jag tror att jag blivit förtalat.

    Låter bara som om paranoia i det hela.

    Tack på förhand!

Svar på tråden Hur kan man ta reda på bästa sätt för att ta reda på om någon har förtalat en eller inte?