• Anonymmmds129

    nid/mellanblödning? växt/mensvärk? MISSAT PPILLER

    Okej nu bestämde jag mig äntligen för att göra ett konto här efter att försökt hitta svar på frågorna som snurrar runt i mitt huvud. Jag ska försöka vara så tydlig som möjligt så att ni förstår.

    Jag och min kille blev tillsammans för ett och ett halvt år sedan. Vi skyddade aldrig oss när vi låg med varandra dem första 4 månaderna, han kom aldrig i mig men risken finns alltid ändå att man blir gravid men jag blev aldrig det. Så jag värkar inte direkt ha så lätt för att bli gravid iallafall.

    Jag började äta ppiller som jag sedan slutade med för blev deprimerad av dem. Jag bytte till rosal som jag äter nu också, dem funkar bra för mig. Det har hänt för länge sen att jag glömt ett piller osv utan att något har hänt då heller.

    Så nu till det som har hänt.

    Jag brukar hoppa över min mens och sen låta den komma då och då. I Maj lät jag den komma.

    Jag började mitt uppehåll den 26 Maj och började blöda den 30 Maj i tre dagar. Hade uppehåll i 7 dagar alltså tog jag mitt piller den 2 Juni igen som vanligt.

    Måndag den 10 Juni efter att jag och min kille haft sex och han kommit i mig, så glömde jag att mitt piller.

    Tisdag den 11 Juni tog jag mitt piller.

    Onsdag den 12 juni glömde jag mitt piller.

    Tors ?> har jag tagit mina piller.

    Vi hade inte samlag efter måndagen då jag glömde pillret förns nästa tisdag alltså den 18 Juni ca en vecka efteråt. Efter att vi hade sex så såg vi att det kom blod ifrån mig. Jag började övertänka att det kanske var en nidblödning eftersom att det ska komma en vecka efter befruktning ungefär. Så dagen efter (19 juni) gick jag till ungdomsmottagning och fick med ett graviditetstest från test lagret, hon sa till mig att testa om 4 veckor. Jag tog också ett dagen efter piller för att jag hade samlag när det inte hade gått 7 dagar i rad med ppiller än.

    Min kille och jag bestämde oss för att köpa ett test samma dag , clearblue early, det var negativt men också alldeless för tidigt för att testa också.

    Jag fortsatte få bruna blombladade flytningar i 3 dagar efter samlaget, det var inte jätte mycket och blev mindre och mindre.

    Jag har känt mig trött och svag i nästan 2 veckor nu också. Jag kan inte komma upp ur sängen på morgonen, fick stanna hemma från jobbet i två dagar. Jag vill bara ligga ner och vila. Jag känner mig också jätte varm, det var ett par dagar jag kunde svettas bara av att sitta på soffan vilket inte är vanligt för mig. Jag känner matsug men maten känns inte lika smakrik längre. Jag är lite illamående ibland, en morgon var det stark illamående jag var tvungen att stanna hemma ett tag innan jag kunde gå till jobbet, och när jag åker buss så känner jag mig illamående, brukar inte vara åksjuk heller. Jag blir kissnödig snabbare än vad jag brukar. Och när jag drack vin med några kompisar för en vecka sen fick jag sura uppstötningar vilket aldrig händer mig. Jag började nu också känna mensvärk för ca 3-4 dagar sen som kommer och går. Igår när jag och min kille hade sex så gjorde det ont i livmodertappen, vilket brukar hända ibland när han går djupt. Men det här gjorde extra ont och det kändes tilloch med när han försökte vara försiktig.

    När man tar ppiller så får man inte ägglossning men om jag inte hade ppiller så skulle jag ha ägglossning samma vecka som jag missade pillerna. Kan ett ägg släppas om man missar ett piller så snabbt? Förstår inte

    Jag är jätte förvirrad!

    Jag ska imorgon den 24 Juni börja mitt uppehåll igen.

    Ungdomsmottagningen sa till mig att testa den 16 juli men det verkar lite för länge. Om jag nu skulle vara gravid så Skulle jag redan nästan varit i vecka 7.

    När tycker ni jag borde testa?

    Ni som har använt testlagret hur har det funkar för er osv?

    Tror ni att blödningen var en nid elr mellan blödning?

    Vad har ni som varit gravida haft för symtom?

    Har någon varit med om något liknande?

    Har någon missat ett piller och blivit gravid?

    Vad tror ni?

    Tacksam om ni svarar och har egna funderingar så jag inte sitter själv helt förvirrad över allting.

  • Svar på tråden nid/mellanblödning? växt/mensvärk? MISSAT PPILLER
  • Anonym (S)

    Om du blivit gravid mellan 10- 13 juni ungefär så skulle du väl vara i vecka fyra nu, inte vecka sju?

    De flesta känner inte av symptom så tidigt. Jag har tex varit gravid sex ggr och endast en av dessa hade jag symptom i vecka fyra, då i form av molvärk i magen.

    Om du hade misstänkt ägglossning vid 10-13 juni så kan du ta graviditetstest två veckor efter det, dvs runt den 26e.

  • Anonymmmds129

    Menade att hon på umo sa till mig att vänta 4 veckor (alltså 16 juli) tills att testa och då skulle jag om jag va gravid vara i vecka 7 då. Det verkade konstigt att behöva tills vecka 7 för att testa.

    Sen så beskrev jag hur jag mått det kan ju lika gärna bero på något annat.

  • Anonymmmds129

    Tog ett graviditettest nu från testlagret som ser ut så här, är det ett svagt sträck eller är det ingenting vet inte riktigt va skav ska tro. BIM - 4

  • Anonym (S)
    Anonymmmds129 skrev 2019-06-23 21:54:26 följande:

    Menade att hon på umo sa till mig att vänta 4 veckor (alltså 16 juli) tills att testa och då skulle jag om jag va gravid vara i vecka 7 då. Det verkade konstigt att behöva tills vecka 7 för att testa.

    Aha jag förstår, ja det stämmer att du inte behöver vänta till vecka sju.

    Sen så beskrev jag hur jag mått det kan ju lika gärna bero på något annat.


    Ja och jag berättade bara hur det brukar vara...
  • Anonym (S)

    Jag ser inget streck men om du vill testa så här tidigt så köp ett test som heter testa tidigt, det detetekterar en mindre mängd hcg jämfört med vanliga test.

Svar på tråden nid/mellanblödning? växt/mensvärk? MISSAT PPILLER