• Sun 23 Jun 2019 23:29
    744 visningar
    3 svar
    3
    744

    Au pair som 16år?

    Hej, jag går ut nian nästa år och har funderat en del på att bli sommar au pair i London/ Paris. Jag har tänkt åka till Australien som au pair efter studenten men det är ju ganska långt kvar :( Min mamma var au pair i London sommaren efter 9an i 2 månader. Jag har kollat runt en del på agenturer och alla har som krav att man ska vara 18 år. Vet ni om det är möjligt för mig att åka eller måste jag vänta?

  • Svar på tråden Au pair som 16år?
  • Anonym (Qwert­y)
    Sun 23 Jun 2019 23:46
    #1

    Jag tror tyvärr inte att det är möjligt. För det mesta måste man också ha körkort som au pair.

    Jag föreslår istället att du pluggar utomlands en termin i gymnasiet istället. Då slipper du dessutom bli utnyttjad som ruskig billig arbetskraft.

  • Mon 24 Jun 2019 06:47
    #2

    Du är för ung. Dessutom är det ofta slavarbete att vara aupair. Var ju en dokumentär om det för bara några dagar sen. Om hur unga flickor får slava många timmar om dagen med saker som igentligen inte är deras arbetsuppgifter alls. Typ skura hela huset tvätta och vila hela familjens kläder putsa alla fönster. Köra ärenden tilö föräldrarna. Laga alla måltider. Det var 14-15h arbete varje dag. Sjukt var det.

  • Anonym (..)
    Mon 24 Jun 2019 09:27
    #3

    Du kommer få vänta.

Svar på tråden Au pair som 16år?