• Anonym (Dazun)

    man, hur är du som älskare?

    Många kvinnor vill ha en dominant man i sängen. Läst det i trådar senaste dagarna om manliga oskulder.
    Själv är jag inte så dominant, mer mjuk, lyhörd, omtänksam.
    Hur är du?

  • Svar på tråden man, hur är du som älskare?
  • Anonym (Fucktogethers)
    Anonym (Kvinna 52 år) skrev 2019-07-08 16:41:22 följande:

    Jag tror att ni lyhörda och inte så dominanta män har lättare att hålla sexlivet igång i en relation.

    Min man är som ni... det är , för mig, lättare att släppa loss min egen sexualitet när jag känner mig sedd och trygg. Och då längtar jag efter intimitet och sex varje dag. Har heller inga problem att ta intiativ. Vi tar heller inte så högtidligt på att båda ska få himlastormande orgasmer varje gång. Vi njuter båda av sex oavsett på ett kravlöst och avslappnat sex.

    Min tidigare partner var dominant och det passade aldrig mig. Det kändes som att ha sex med en omogen tonåring .... varje gång.

    Förstår att alla gillar olika och tur är väl det .


    Du verkar vara en bra älskare. Själv hade jag aldrig kunnat vara med en kvinna som la över hela arbetsbördan på mig, och gav mig översubtila signaler som ett tänkt startskott på hela sexakten, även, som du mycket riktigt påpekar, det är i all välmening och att det ju faktiskt finns såna personer utan att de för den sakens skull är mindre kärleksfulla för det.
  • Anonym (Kvinna 52 år)

    [quote=79744300][quote-nick]Anonym (Fucktogethers) skrev 2019-07-08 16:57:32 följande:[/quote-nick]Du verkar vara en bra älskare. Själv hade jag aldrig kunnat vara med en kvinna som la över hela arbetsbördan på mig, och gav mig översubtila signaler som ett tänkt startskott på hela sexakten, även, som du mycket riktigt påpekar, det är i all välmening och att det ju faktiskt finns såna personer utan att de för den sakens skull är mindre kärleksfulla för det.[/

    Jag har svårt att förstå varför initiativet endast ska komma från en man. Varför ska jag inte ta intiativ när jag vill ha sex? Då känns ju som man inte tar sin egen lust på allvar.

    Gå och vänta på intiativ funkar inte för mig... jag vill visa min man att jag vill ha honom. Vill vara nära och ha sex med honom .

    Att bekräfta och bekräftats är viktiga ingredienser i vårt samliv.

    Jag älskar ha sex med min man och har det ofta trots vi varit ihop i snart 30 år.

  • Gaskarl

    Ser mig nog som skapligt dominant under sexet, men mjuk och varm, liksom omtänksam efteråt. Mycket kel, kyssar, kramar.. Hämtar varm handduk och torkar rent..

  • Anonym (Fucktogethers)
    Anonym (Kvinna 52 år) skrev 2019-07-08 17:10:49 följande:

    [quote=79744300][quote-nick]Anonym (Fucktogethers) skrev 2019-07-08 16:57:32 följande:[/quote-nick]Du verkar vara en bra älskare. Själv hade jag aldrig kunnat vara med en kvinna som la över hela arbetsbördan på mig, och gav mig översubtila signaler som ett tänkt startskott på hela sexakten, även, som du mycket riktigt påpekar, det är i all välmening och att det ju faktiskt finns såna personer utan att de för den sakens skull är mindre kärleksfulla för det.[/

    Jag har svårt att förstå varför initiativet endast ska komma från en man. Varför ska jag inte ta intiativ när jag vill ha sex? Då känns ju som man inte tar sin egen lust på allvar.

    Gå och vänta på intiativ funkar inte för mig... jag vill visa min man att jag vill ha honom. Vill vara nära och ha sex med honom .

    Att bekräfta och bekräftats är viktiga ingredienser i vårt samliv.

    Jag älskar ha sex med min man och har det ofta trots vi varit ihop i snart 30 år.


    Ja, men precis. Finns inget attraktivare än en kvinna som inviterar till sex och där visar vad hon vill ha.
  • Anonym (Cesar)

    Kvinnor vill ha en dominant man.
    Kvinnor behöver en tydlig man.
    Jag låter min kvinna studsa mellan spisen och knytnäven.

  • alfieandie

    Inkännande är väl ett bra ord att ha som övergripande i hur jag agerar i sexet.
    Bestämmer gärna men njuter av att ge.
    Finns inget bättre än att uppleva hur hon njuter av det jag gör.

    Sedan lämnar jag till kvinnor jag varit med att bedöma prestationen.  ;)  

  • Anonym (Switch)

    Jag kan vara både dominant och undergiven (gillar inte det ordet för jag känner mig inte undergiven; men är gärna sex slav som tillfredsställer). Är nog i grunden mest dominant men det beror på vem jag är med. Är kvinnan inte undergiven så fungerar det för min del att bli dominerad. Är väl kanske allmänt kinky :)

  • Anonym (hi)

    Jävligt dominant på ett manipulativt sätt!
    Kvinnorna kommer i floder med massa sprut!
    De ber ofta om fler ggr men jag tackar nej 

  • Anonym (Kan bara bli bättre)

    Jag blev tillsammans med min första tjej och har under hela den tiden trott jag var rätt ok. Nu har verkligheten ramlat ner i givet på mig och jag inser att jag faktiskt är rätt usel. Men det kan bara bli bättre.

  • Anonym (Giver/Taker)

    Är otroligt lyhörd då jag drivs av hennes/vår lust.
    Ser att vi är många som är "givare", som drivs av lust och kåthet.
    Allt hänger på kommunikation och det sker på så många sätt när man har sex.


    Vad man säger, vad man inte säger, andning, läppar, ögon, händer, ivrighet...
    Ironiskt nog innebär detta att jag både kan vara dominant och i viss mån undergiven. Allt är ett samspel...

  • Tom Araya
    Anonym (Dazun) skrev 2019-06-24 07:34:46 följande:

    Många kvinnor vill ha en dominant man i sängen. Läst det i trådar senaste dagarna om manliga oskulder.
    Själv är jag inte så dominant, mer mjuk, lyhörd, omtänksam.
    Hur är du?


    Det verkar som att din uppfattning är att det du är står i motsats till att vara dominant.

    Jag skulle snarare säga att vara lyhörd och omtänksam är det höga krav på för att som dominant vara en bra sexpartner.


  • Tom Araya

    Det varierar hur jag är.

    Ibland vill jag ta henne spontant och hårt vid köksbänken, ibland vill jag ge henne smisk, ibland vill jag ta henne analt, ibland vill jag utnyttja henne för min egen njutning, knulla henne hårt med ett rejält tag om håret och avsluta med att spruta henne i munnen.

    Ibland vill jag binda fast henne och utforska hennes kropp, använda olika leksaker.

    Ibland vill jag bara smeka, massera och slicka henne, fokusera på hennes njutning.

    Ibland blandar jag lite av varje...

    Mellan allt detta snuskande får hon i regel mycket kel, smek, pussar, kramar, kyssar e.t.c.

    Sedan måste man förstå, att det en dominant ger är vad en undergiven vill ha (match i övrigt krävs såklart), så det är ju inte så att man som dominant kan vara mindre omtänksam.

  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2019-07-09 20:23:33 följande:

    Det varierar hur jag är.

    Ibland vill jag ta henne spontant och hårt vid köksbänken, ibland vill jag ge henne smisk, ibland vill jag ta henne analt, ibland vill jag utnyttja henne för min egen njutning, knulla henne hårt med ett rejält tag om håret och avsluta med att spruta henne i munnen.

    Ibland vill jag binda fast henne och utforska hennes kropp, använda olika leksaker.

    Ibland vill jag bara smeka, massera och slicka henne, fokusera på hennes njutning.

    Ibland blandar jag lite av varje...

    Mellan allt detta snuskande får hon i regel mycket kel, smek, pussar, kramar, kyssar e.t.c.

    Sedan måste man förstå, att det en dominant ger är vad en undergiven vill ha (match i övrigt krävs såklart), så det är ju inte så att man som dominant kan vara mindre omtänksam.


    Tillägg på detta är att jag varierar hur mycket och lite jag är/ger av detta i förhållande till vad jag för stunden känner för, men framförallt i förhållande till kvinnan jag är med och vad hon är upplagd för.
Svar på tråden man, hur är du som älskare?