• bligravid123

    Megastore Blodklump 6 veckor efter abort

    Jag gjorde en sen abort för sex veckor sedan och väntar på min mens. Jag blödde i tre veckor o har haft spottings sedan dess. Inga känningar av ägglossning/ mens men haft molvärk o i lördags natt kom det blod och en en stor klump ( stor som en tennisboll) ut. Jag trodde förstås att mensen kommit igång Men sen dess har jag inte blödigt något mer utan dessa Spottings fortsätter.

    Jag tycker det är mycket märkligt dels att mensen inte kommer igång och dels för att jag har spottings. Detta har jag aldrig haft förut.

    Ni som gjort sen abort Hur har era menscykler sett ut efteråt / är det normalt att få stora klumpar 6 veckor efter abort?

  • Svar på tråden Megastore Blodklump 6 veckor efter abort
  • bligravid123
    viseversa skrev 2019-06-24 15:54:41 följande:

    varför gjorde du en abort när du lagt det inom planera barn? 


    Jag var tvungen att göra abort pga att barnet var så skadad att de inte kunde leva utanför magen. Nu vill jag förstås för god mens och ägglossning igen en
  • viseversa
    bligravid123 skrev 2019-06-24 16:18:05 följande:
    Jag var tvungen att göra abort pga att barnet var så skadad att de inte kunde leva utanför magen. Nu vill jag förstås för god mens och ägglossning igen en
    beklagar=( hoppas du snart blir gravid igen och får behålla ditt barn. Tror det var rester som kom ut. Om du mår bra inte har ont eller feber så kan du nog försöka ta det lugnt. När jag fick missfall tog det låång tid för allt att komma ut. Och det var bara i v 7. Så kan säkert ta tid innan kroppen får ut allt.
  • Hawk

    Tycker inte det är konstigt att mensen inte kommit igång efter en sen abort. Klumpen kan vara värt att kontakta vården för, kan det ha varit rester eller har du varit på efterkontroll?

    Jag genomgick en abort i vecka 15, hade hormonella blödningar fram till jag äntligen fick ägglossning vilket tog nästan tre månader. Efter ÄL upphörde alla blödningar och jag fick vanlig mens som vanligt 13 dagar senare. Blev gravid igen andra cykeln. Det tar ofta tid för kroppen att återställa sig när man gått såpass långt. Mina hormonella blödningar var mer än spottings men inte som en mens. Tidvis blödde jag inget. Jag vet den hopplösa känslan, men försök lita på att kroppen snart är återställd. Och kontakta vården om att du blödde en stor klump.

  • bligravid123
    Hawk skrev 2019-06-24 17:25:28 följande:

    Tycker inte det är konstigt att mensen inte kommit igång efter en sen abort. Klumpen kan vara värt att kontakta vården för, kan det ha varit rester eller har du varit på efterkontroll?

    Jag genomgick en abort i vecka 15, hade hormonella blödningar fram till jag äntligen fick ägglossning vilket tog nästan tre månader. Efter ÄL upphörde alla blödningar och jag fick vanlig mens som vanligt 13 dagar senare. Blev gravid igen andra cykeln. Det tar ofta tid för kroppen att återställa sig när man gått såpass långt. Mina hormonella blödningar var mer än spottings men inte som en mens. Tidvis blödde jag inget. Jag vet den hopplösa känslan, men försök lita på att kroppen snart är återställd. Och kontakta vården om att du blödde en stor klump.


    Tack för ditt svar man är ju ivrig och vill komma igång helst igår.

    Jag känner att jag vill bli gravid så fort som det bara är möjligt.

    Jag upplever inte att jag haft någon ägglossning.

    Det är säkert som ni beskriver det: ingen mens utan det är rester från aborten.

    Det tog en vecka ungefär sen kommer moderkakan ut de hade missat att den inte hade kommit ut

    Den kom ut hemma.

    jag inte varit på efterkontroll med gjorde någon kontroll några dagar efter och då sa hon att hon tyckte att det såg ut som att allt var ute... Men uppenbarligen var det inte det.

    Ditt svar ge mig hopp i alla fall jag får helt enkelt ha is i magen och tålamod.
  • Hawk

    Jag fick efterkontroll efter ca sex veckor, men det var väl mest pga få svar på obduktionen. Men det var givande att få komma dit och tala med läkaren, han bekräftade att det var hormonella blödningar vilket jag just börjat ana då, han kunde ge något för att sätta igång en mensblödning typ och att det kanske skulle stabiliseras då men han var tydlig med att det hormonella tar den tid det tar ändå, detta var bara för att ev slippa blödningarna. Han erbjöd också ett ultraljud men uppfattade det som att det inte var därför jag var där.

    Jag upplevde det verkligen som att man inte fick mycket info om vad man kan förvänta sig när man gjort en ?ofrivillig? abort och bara vill bli gravid igen. Gogglesen såklart som en galning men det mesta verkar bara beröra en ?vanlig? abort. Kolla om det finns möjlighet att komma in och få en riktig efterkontroll, och ett ul, eller isf prata med vården om klumpen. Skulle det vara så att allt fortfarande inte kommit ut så tror jag inte du kan bli gravid innan dess. Kanske var det det sista som kom nu.

    Du kommer bli gravid igen, men vet som sagt känslan av hopplöshet. Första steget är ju att få mens och ÄL igen, och det är frustrerande att bara vänta på utan att veta.

  • Anonym (Ofrivillig abort)
    Hawk skrev 2019-06-24 19:31:53 följande:

    Jag fick efterkontroll efter ca sex veckor, men det var väl mest pga få svar på obduktionen. Men det var givande att få komma dit och tala med läkaren, han bekräftade att det var hormonella blödningar vilket jag just börjat ana då, han kunde ge något för att sätta igång en mensblödning typ och att det kanske skulle stabiliseras då men han var tydlig med att det hormonella tar den tid det tar ändå, detta var bara för att ev slippa blödningarna. Han erbjöd också ett ultraljud men uppfattade det som att det inte var därför jag var där.

    Jag upplevde det verkligen som att man inte fick mycket info om vad man kan förvänta sig när man gjort en ?ofrivillig? abort och bara vill bli gravid igen. Gogglesen såklart som en galning men det mesta verkar bara beröra en ?vanlig? abort. Kolla om det finns möjlighet att komma in och få en riktig efterkontroll, och ett ul, eller isf prata med vården om klumpen. Skulle det vara så att allt fortfarande inte kommit ut så tror jag inte du kan bli gravid innan dess. Kanske var det det sista som kom nu.

    Du kommer bli gravid igen, men vet som sagt känslan av hopplöshet. Första steget är ju att få mens och ÄL igen, och det är frustrerande att bara vänta på utan att veta.


    Hej på er.

    Jag befinner mig i samma situation som ni Och väntar på att få igång ägglossning och mens.

    har väntat 3 månader vilken medicin fick du som startade igång allt?
  • Hawk

    Hej!

    Avböjde vad han erbjöd så minns inte vad det hette. Jag avböjde pga att det ändå inte hade satt igång ÄL, det hade bara startat en mensliknande blödning för att typ blöda ut allt och få stopp på de hormonella blödningarna efter aborten. Hormonell återställning för ÄL menade han på att det måste ta den tid det tar, och det tar som tid när man gått till 15 veckor. Finns väl andra mediciner för att få igång ÄL men inget jag erbjöds.

    Tog ju som sagt nästan exakt tre månader för mig att få ÄL. Tempar du något? Jag tempade och första ÄL var inte riktigt som den brukar heller när den väl kom, stegringen var mycket långsam. Vet ju som sagt hur hopplöst det känns men snart kommer din cykel vara återställd.


    Anonym (Ofrivillig abort) skrev 2019-06-25 09:06:36 följande:

    Hej på er.

    Jag befinner mig i samma situation som ni Och väntar på att få igång ägglossning och mens.

    har väntat 3 månader vilken medicin fick du som startade igång allt?


  • Anonym (Ofrivillig abort)

    Jag har inte fått varken men eller äggläggning.

    Det är ca 7 veckor sedan min abort.

    Har dock väldigt ont i livmodern och måste ta tabletter för det så hoppas något är på gång

Svar på tråden Megastore Blodklump 6 veckor efter abort