• Herregudjesus

    Hur visste du att hon/han var 'the one'?

    1. När i livet träffades ni?

    2. Hur är relationen jämfört med tidigare relationer?

    3. Kände du direkt att det var the one?

  • Svar på tråden Hur visste du att hon/han var 'the one'?
  • Anonym (..)
    Herregudjesus skrev 2019-06-24 15:25:41 följande:

    1. När i livet träffades ni?

    2. Hur är relationen jämfört med tidigare relationer?

    3. Kände du direkt att det var the one?


    1. Vi träffades när jag var 34.

    2. Betydligt mer öppen och utan krav, osäkerhet och förväntningar som den andre inte kan leva upp till.

    3. Ja, så här i efterhand så vad det nog så. Där och då kändes det mest pinsamt och barnsligt.
  • Anonym (H)

    1. Jag var 26, han var 28.

    2. Ärligare, mer kärleksfull, jag kan lita till honom fullt ut, han pratar inte med andra tjejer som mina ex gjorde, vi har samma framtidsdrömmar..

    3. Japp! Vi träffades på nätet och pratade KONSTANT varje dag i 2 veckors tid innan han kom hem till mig. När vi lärde känna varandra på nätet så kändes det verkligen som om vi var själsfränder. Och så känns det än idag, 2,5 år senare.

  • Anonym (June)

    Man vet inte om det är "the one" fören efteråt!

    Jag har träffat "the one" flera gånger, tyvärr har det visat sig vara felbedömningar!

  • Överste Senap
    Herregudjesus skrev 2019-06-24 15:25:41 följande:

    1. När i livet träffades ni?

    2. Hur är relationen jämfört med tidigare relationer?

    3. Kände du direkt att det var the one?


    1. Jag var 30 år.

    2. Inget att jämföra med, hon är min första

    3. Nej givet att hon var min första vågade jag inte kännas så. Den känslan utvecklades med tiden.
  • Anonym (.)

    1. Jag var 23.

    2. Tidigare relation var kort och jag kunde inte ens fantisera om hur framtiden kunde se ut.

    3.Kände det när jag insåg att allt intresse för andra försvann helt, och kunde se Oss i framtiden. Sen kan allt hända, det är jag medveten om.

  • Tecum

    1. Jag var 26, hon 22.
    2. Lugn, inget drama, tjafs eller misstänksamhet.
    3. Nej inte alls. det växte fram hos oss bägge. Jag tror att den typen av relationer blir stabilare.

  • Anonym (Solen)
    Herregudjesus skrev 2019-06-24 15:25:41 följande:

    1. När i livet träffades ni?

    2. Hur är relationen jämfört med tidigare relationer?

    3. Kände du direkt att det var the one?


    Vi träffades när jag var 23, innan det hade jag haft ett långt förhållande på 7 år.

    Jag kände inte direkt att han var the one. Mitt ex misshandlade mig psykiskt och även fysiskt några gånger. Han var otrogen och hetsade mig till att träffa andra, fast jag innerst inne inte ville det.

    Detta skulle min nuvarande aldrig göra. Jag är trygg med min man och behöver inte vara orolig eller rädd för vad som komma skall, därav så är han min the one.
  • Anonym (Li)

    1. Jag 25, han lite äldre

    2. Han var min första seriösa pojkvän. Nu är vi gifta.

    3. Nej, jag tyckte han var spännande men "inget att ha nåt seriöst med". Fast det var kanske pga låga förväntningar som det blev något.

  • Anonym (Pål)
    Anonym (H) skrev 2019-06-24 15:29:43 följande:

    1. Jag var 26, han var 28.

    2. Ärligare, mer kärleksfull, jag kan lita till honom fullt ut, han pratar inte med andra tjejer som mina ex gjorde, vi har samma framtidsdrömmar..

    3. Japp! Vi träffades på nätet och pratade KONSTANT varje dag i 2 veckors tid innan han kom hem till mig. När vi lärde känna varandra på nätet så kändes det verkligen som om vi var själsfränder. Och så känns det än idag, 2,5 år senare.


    hur vet du att han inte pratar med andra?
  • smulpaj01
    Anonym (June) skrev 2019-06-24 15:45:28 följande:

    Man vet inte om det är "the one" fören efteråt!

    Jag har träffat "the one" flera gånger, tyvärr har det visat sig vara felbedömningar!


    Håller med. Alla förhållanden jag har haft har varit "the one", annars hade det inte blivit ett förhållande.
Svar på tråden Hur visste du att hon/han var 'the one'?