• Anonym (Kille)

    Är hon otrogen? Är det jag som är överkänslig? Ska jag fortsätta?

    Hej,

    Varning för lång text!

    Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag har tidigare aldrig känt denna känsla som jag har i kroppen just nu, det är som en inre stress som bara ligger där inne och trycker, och jag blir trött i huvudet och jag mår inte alls bra. Jag börjar skriva lite hur allt började, och hur jag är som person före/efter jag träffade henne. 

    Jag är 30 år, blev singel för första gången i mitt liv för ca 18 månader sedan, efter 16 år i ett förhållande. Jag förlorade oskulden med henne. Under alla mina 16 år i förhållandet har jag aldrig behövt vara svartsjuk/osäker. Vi hade det bra ekonomiskt, rest runt halva jorden, otroligt bra sexliv och ett fint hus. Vi stöttade varandra i varje motgång/framgång som vi mötte. Varje gång vi hade sex, kom vi båda två alltid, just för att det är en självklarhet, vi levde för varandra.Vi hade sex i båten, i bilen, på den allmänna toaletten, men missionären hemma i sängen var minst lika bra. I dubbelgaraget stod min dröm, värstingbilen som fåtal ens har fått se i verkligheten, och jag får köra den varje dag. Att jag uppskattar livet jättemycket är också klart, jag har varit jättesjuk. Jag uppskattar varje sekund, för det kan tas ifrån dig lika jävla snabbt! Jag skulle egentligen inte ha levt idag. Jag var ett "under" enligt läkarna. Allt som fattades var barn, för att ha enligt många "det perfekta svenssonlivet". 

    Jag har inte en enda gång ens tänkt tanken att vilja ligga med någon annan, inget sånt har någonsin funnits i mitt huvud! Otrohet var bara någon som jag läste om på nätet. 

    När jag blev ensamstående kändes det rätt så bra. Jag tänkte att jag kommer må bra själv också, så jag köpte min första egna lägenhet, och såklart ett garage till min bil! Mitt liv kändes lite mer komplett. Allt jag saknar nu är alltså tvåsamheten. Låter det fjollig? Ja, men inte för mig. Det viktigaste i livet, är känslorna som det ger. Lycka, upphetsning, skratt, känslor...  Nu känner ni nog mig lite. 

    För första gången i mitt liv skaffar jag tinder. Jag tar en promenad med två tjejer första veckan, det känns inte bra så jag väntar några månader och skiter i tinder. Den 3e tjejen jag träffar är 6 år äldre än mig, varit singel hela livet. Vi klickade direkt. Hon är inte som min tidigare tjej, som hellre var hemma och bakade medans jag var ute på sportbilsträffar. Den här tjejen verkade älska mig och även gilla mitt intresse. En stor bonus? Hon är heller inte gnällig, sur eller negativ. Bara jävligt härlig. Hon hänger med mig på sportbilsmässor och vi blir bara mer och mer kära! Efter 3 månader så säger hon till mig "jag aktiverade tinder igen, för att se om jag kunde hitta vår gamla konversation, men den fanns inte kvar"... Det känns som att hon sa så för att ha en backup plan, ifall någon av mina vänner skulle se henne på tinder.. Då kan hon säga att hon glömde ta bort kontot igen. Men jag tryckte bort dessa tankar. Ja, och som jag befarande, en vän hittade henne på tinder några dagar senare. Då började jag lägga ihop ett plus ett. Detta kan låta så jävla sjukt, men det jag sa stämde. Första gången vi hade sex, efter ca 2 veckor, så luktade det väldigt konstigt och det luktade så i några veckor. Jag har aldrig känt av denna lukt tidigare. När jag blev ledsen på henne pga tinder så frågade jag henne om hon hade låtit andra killar komma i henne precis före vi träffades? Hon sa ja, att hon träffade 2 killar, men att hon avslutade det när hon träffade mig. Detta får mig att bli så himla illamående och sjukt panikartad. Hur fan kan man ens låta någon komma i sig bara så? Inget ansvar, inget skydd... sjukdomar!? Självrespekt?! När jag kommer till henne nästa gång säger hon att "du kan få så tinder om du inte tror mig", men alla meddelanden är tyvärr borta, jag hittar dom inte....Detta kändes också så sjukt genomskinligt men jag vägrade se sanningen........ Jag kanske borde ha förstått att det var något fel  när hon sa att hon älskar att träffa blonda killar, när hon såg hur blond jag var. Jag kände ju mig inte direkt träffad i hjärtat, det kändes bara som att jag var en blond kille bland många andra, inget mer speciellt. Det lät konstigt men jag reflekterade inte över det....

    Jag försökte släppa detta.. Jag är så himla dumt kär... Jag tog med henne utomlands för att jag ville tänka på något annat. Allt kändes så bra när det var jag och hon.. Vi skrattade och hade det bra. På kvällen när vi ska gå och lägga oss vill jag inte att hon ens tar i mig.. Allt som hänt känns bara så sjukt, jag känner mig sjukt sviken. Hon påstår fortfarande att hon aldrig tänkt på någon annan medans vi träffat varandra, och att hon aldrig varit såhär förälskad. Men jag är fortfarande så himla kär och kan göra allt för henne. Är det jag som överreagerar eller skall jag gå på min magkänsla och avsluta allt? I flygplanet hem för en vecka sedan sa jag att jag kommer lämna dig om något mer händer.. då säger hon "ja inget har ju hänt men visst, om du känner så".. 

    Jag är oerfaren, sjukt dålig som singel, och separationsångest som fan till just denna tjej.............

  • Svar på tråden Är hon otrogen? Är det jag som är överkänslig? Ska jag fortsätta?
  • Anonym (felix)

    Fokusera på det du vet.

    Hon är 36, du är 30. Hon har alltid varit singel, du har bara haft ett långt förhållande. Ni har träffats på Tinder, och hon verkar fortfarande hålla på och smussla där. 

    Redan så här tidigt i er relation får du noja över hennes tidigare sexliv. Inte utan anledning ser det ut till. Om hon formelt sett är otrogen eller inte, är inte avgörande. Heller inte om hennes livstil, gör henne till en bra eller dålig människa. Hon passar inte till dig helt enkelt. 

    Ni får ingen lång framtid tillsammans. Gå vidare till någon mer stabil och som har liknande behov.

  • Anonym (.)
    Anonym (va) skrev 2019-06-26 22:39:04 följande:
    Vart skriver han att hon hade andra mäns sperma i sig när hon dejtade? Hon hade ju brutit med den hon dejtade innan när det hon träffade TS, och det tar väl max några timmar innan sperma är helt borta ur kroppen.
    Det tar åtminstone en vecka, ibland nio månader. Men TS skrev att hon luktade så det var säkert samma dag eller dagen innan, kvinnor har få gränser om de inte tror de ska bli påkomna, vilket är ett roligt ord i sammanhanget.
  • Anonym (.)
    AnnaSthlm skrev 2019-06-26 22:59:16 följande:

    Du gjorde allt för ditt ex och du vill göra allt för din dejt. Gör allt för dig själv istället, bli inte medberoende (igen).


    Anonym (felix) skrev 2019-06-26 23:02:28 följande:

    Fokusera på det du vet.

    Hon är 36, du är 30. Hon har alltid varit singel, du har bara haft ett långt förhållande. Ni har träffats på Tinder, och hon verkar fortfarande hålla på och smussla där. 

    Redan så här tidigt i er relation får du noja över hennes tidigare sexliv. Inte utan anledning ser det ut till. Om hon formelt sett är otrogen eller inte, är inte avgörande. Heller inte om hennes livstil, gör henne till en bra eller dålig människa. Hon passar inte till dig helt enkelt. 

    Ni får ingen lång framtid tillsammans. Gå vidare till någon mer stabil och som har liknande behov.



    Bra råd här TS.

    Och släng Tinder, du hittar bara skit där, inte alls vad du vill ha, det är samma skrot och korn som den här tjejen vid varje svep. Och är tjejerna inte såna innan Tinder så de det snart efter svept ett tag där.

    Jag har skaffat en app som lägger till ansiktssprut på på tjejernas ansikten på min Tinder så att alla ser ut som bukkake flickor för att hålla i minnet vad det handlar om på Tinder.
  • Anonym (Guardian)

    Jag har alltid med i beräkningen att kvinnor är otrogna, förr eller senare.
    Kvinnor är sexuella, och njuter av uppmärksamhet och bekräftelse från män.
    Om hon ligger med andra är inte hela världen, det är bara sex.
    Och det är ju då också helt ok för dig att ligga med andra.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Guardian) skrev 2019-06-27 07:36:53 följande:

    Jag har alltid med i beräkningen att kvinnor är otrogna, förr eller senare.
    Kvinnor är sexuella, och njuter av uppmärksamhet och bekräftelse från män.
    Om hon ligger med andra är inte hela världen, det är bara sex.
    Och det är ju då också helt ok för dig att ligga med andra.


    Det beror väl kanske på vilket slags förhållande TS hade tänkt sig?

    Om man bara är ute efter ett knull så kvittar det kanske hur många andra hon knullar med, det är ju bara sex. Om man är ute efter en stadig partner i ett exklusivt förhållande så är det inte längre "bara sex".

    Synd att du gett upp hoppet och utgår ifrån att alla kvinnor är otrogna, bara för att en kvinna är sexuell betyder det inte att hon är narcissist. Otrohet har inte ett skit med sex att göra utan om vilka värderingar man har, man kan ha hur mycket sex man vill UTAN att svika och ljuga.
  • Anonym (Guardian)
    Anonym (jaha) skrev 2019-06-27 12:42:38 följande:
    Det beror väl kanske på vilket slags förhållande TS hade tänkt sig?

    Om man bara är ute efter ett knull så kvittar det kanske hur många andra hon knullar med, det är ju bara sex. Om man är ute efter en stadig partner i ett exklusivt förhållande så är det inte längre "bara sex".

    Synd att du gett upp hoppet och utgår ifrån att alla kvinnor är otrogna, bara för att en kvinna är sexuell betyder det inte att hon är narcissist. Otrohet har inte ett skit med sex att göra utan om vilka värderingar man har, man kan ha hur mycket sex man vill UTAN att svika och ljuga.
    Jag har inte gett upp hoppet. Men jag är realist. De flesta kvinnor vill ligga med andra. De flesta män vill också ligga med andra. Kvinnor kan gå igång på att få uppmärksamhet från män utan att vara narcissister.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Guardian) skrev 2019-06-27 12:50:19 följande:
    Jag har inte gett upp hoppet. Men jag är realist. De flesta kvinnor vill ligga med andra. De flesta män vill också ligga med andra. Kvinnor kan gå igång på att få uppmärksamhet från män utan att vara narcissister.
    Vill ligga och ligger är inte riktigt samma sak, de flesta nåde män och kvinnor kan absolut känna attraktion till andra än sin partner men sen är det långt ifrån alla som ligger med andra för det.

    Att gilla uppmärksamhet (bekräftelse) eller heller inte samma sak som att vara falsk och lögnaktig. Bara för att en kvinna (eller man) gillar komplimanger så betyder det inte att hon/han är ok med att ligga med den som ger komplimangen. Det beror som sagt på vilka värderingar man har.
  • Anonym (va)
    Anonym (.) skrev 2019-06-27 00:02:12 följande:
    Det tar åtminstone en vecka, ibland nio månader. Men TS skrev att hon luktade så det var säkert samma dag eller dagen innan, kvinnor har få gränser om de inte tror de ska bli påkomna, vilket är ett roligt ord i sammanhanget.
    Fast nej, TS skriver att han tror hon luktade konstigt pga bakteriell vaginos, och det utvecklas ju inte under en dag, utan det var antagligen så att hon legat med någon några veckor innan. Hur känslig får man vara?
  • Anonym (va)
    Anonym (.) skrev 2019-06-27 00:02:12 följande:
    Det tar åtminstone en vecka, ibland nio månader. Men TS skrev att hon luktade så det var säkert samma dag eller dagen innan, kvinnor har få gränser om de inte tror de ska bli påkomna, vilket är ett roligt ord i sammanhanget.
    Fast nej, TS skriver att han tror hon luktade konstigt pga bakteriell vaginos, och det utvecklas ju inte under en dag, utan det var antagligen så att hon legat med någon några veckor innan. Hur känslig får man vara?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kille) skrev 2019-06-25 00:46:10 följande:
    Tack för ett givande svar! Ja, det kommer bli så att jag får gå ifrån detta. Det är alldeles för mycket redan såhär tidigt. Allt jag ville ha av henne var ärlighet, jag var tydlig med det i början, att om vi är sugna på annat, så talar vi om det, och båda går vidare på varsitt håll. Är det annat som stör så sätter man sig ner och pratar, det är det jag är van att göra när det är något som inte känns bra. Jag tror att hon inte riktigt förstod hur kär hon skulle bli, och att hon säkert ångrar allt hon gjort. Men varför påbörja ett förhållande med någon person såpass oseriös och oerfaren av tvåsamhet... Sen är det heller ingen kille som kanske gett henne en chans? Hennes sätt att få en kille intresserad är med sex, men det bir bara jävligt fel. Men ja.. jag kan inte rädda alla världens tappade själar....
    Eller så finns det en anledning till varför hon aldrig haft ett långvarigt förhållande?

    Nej, man ska aldrig försöka "rädda" folk för man kan aldrig förändra andra människor de kan de bara göra själva. Man kan antigen acceptera deras brister eller låta bli, men tro att man kan förändra dem till något bättre på sikt är bara idioti.

    Om det inte känns bra redan så här tidigt så är det fel tjej för dig, gå vidare.
  • Anonym (jaha)

    Fast TS... du skriver såhär....

    "Hon sa ja, att hon träffade 2 killar, men att hon avslutade det när hon träffade mig. Detta får mig att bli så himla illamående och sjukt panikartad. Hur fan kan man ens låta någon komma i sig bara så? Inget ansvar, inget skydd... sjukdomar!? Självrespekt?"

    Vad är det som stör dig, är det att hon låtit andra snubbar komma i henne MEDAN ni dejtade eller att hon lät andra snubbar komma i henne öht?
    Använder du själv skydd när du ligger med henne?

  • Anonym (jaha)
    Anonym (va) skrev 2019-06-27 18:03:37 följande:
    Fast nej, TS skriver att han tror hon luktade konstigt pga bakteriell vaginos, och det utvecklas ju inte under en dag, utan det var antagligen så att hon legat med någon några veckor innan. Hur känslig får man vara?
    Nja, samtidigt kan ju en fitta lukta konstigt av sperma och det gör det inte i flera veckor. Hur ska TS kunna veta om lukten beror på vaginos eller sperma? Framförallt när hon ff är aktiv på tinder?
  • Anonym (Drängen)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-06-25 13:42:31 följande:

    Ja du ser ju vart det barkar! För mycket oro och för många tankar åt det negativa hållet. Du verkar vara en sådan mjuk och rar person. Något naiv. Du ska ha en rar tösabit som vill bo på landet och som tindrar med ögonen när hon ser på dig. En känslomänniska oxå eller en liten motvikt som kan hålla dig förankrad på jorden. Lycka till!


    Precis. De här två personerna är för olika för att kunna bli ett fungerande och harmoniskt par.

    En 36-åring som varit singel hela livet och är van vid ONS är nog för knepig för de flesta - tror jag.
  • Mika38

    Så vi har en kvinna som alltid varit singel, hon hittar en fin man som har det gott ställt och bjuder på utlandsresa ????

  • Anonym (.)
    Mika38 skrev 2019-07-06 00:07:33 följande:

    Så vi har en kvinna som alltid varit singel, hon hittar en fin man som har det gott ställt och bjuder på utlandsresa ????


    Haha
  • annabellelee

    Ni verkar helt enkelt vara för olika. Jag tycker du verkar överkänslig,men det spelar ingen roll. Känner du dig inte bekväm med tjejen kommer ni inte kunna leva lyckliga.

  • Anonym (Guardian)

    Kvinnor blir uttråkade snabbt. Därför risk att kvinnor är otrogna. Vill ha spänning.
    Kvinnor är av naturen skapade för sexuell njutning.
    Kan få fler orgasmer, därför också ha flera män samtidigt/samma kväll.

    https://www.familjeliv.se/forum/thread/79736524-saknar-spanning-och-hett-sex

    https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2018/oct/13/a-strong-libido-and-bored-by-monogamy-the-truth-about-women-and-sex

Svar på tråden Är hon otrogen? Är det jag som är överkänslig? Ska jag fortsätta?