• Anonym (Too bad)
    Tue 25 Jun 2019 13:01
    1158 visningar
    63 svar
    63
    1158

    Men så pinsamt..

    Har varit intresserad av en man ett bra tag och tyckt mig se tecken på intresse från hans sida också. I vilket fall så ska vi ses och ta en öl i helgen. Jättebra så långt men nu har det framkommit att han har flickvän. Jag känner mig helt bortgjord och har totalt misstolkat allt.

    Vad göra? Avboka allt eller lära känna honom som en vän? Detta suger rätt bra alltså..

  • Svar på tråden Men så pinsamt..
  • Tue 25 Jun 2019 13:05
    #1
    +3

    Jag skulle avbokat. Även om hans intentioner vore helt oskyldiga och han enbart ser dig som en vän, så vill du mer.

    (Om han också vill mer är det ännu större skäl att avboka. Sån stövel skulle jag inte vilja inleda nåt med)

  • Anonym (T)
    Tue 25 Jun 2019 13:10
    #2

    Avboka och förklara att du misstolkade honom.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Tue 25 Jun 2019 13:13
    #3

    Jag hade avbokat

  • Tue 25 Jun 2019 13:18
    #4
    +2

    Det är ganska osannolikt att hans flickvän skulle acceptera att han gick på dejt/"tog en öl" med dig, så det är knappast något han tänkte berätta för henne. 
    Om han varit din pojkvän, hade du accepterat att han gjort samma sak?

    Nej, ställ in det hela och glöm honom!

  • Anonym (Camil­la)
    Tue 25 Jun 2019 13:22
    #5
    -1

    Jag tycker definitivt att du ska träffa honom. Då har du chansen att ta reda på hur läget är. Hans intention och relationsstatus. Du kan fråga honom och inte gå på hörsägen. Du ska inte döma honom för det ena eller det andra. Göra en jäkla massa antaganden när du inte vet. Har du tänkt på att han kanske vill sätta sig ner i lugn och ro och förklara att han är smickrad över uppmärksamheten men att han är i en relation och inte är intresserad. Döm inte honom som något otroget svin utan att har gjort ett smack.

  • Tue 25 Jun 2019 13:37
    #6
    -1
    Anonym (Camilla) skrev 2019-06-25 13:22:49 följande:

    Jag tycker definitivt att du ska träffa honom. Då har du chansen att ta reda på hur läget är. Hans intention och relationsstatus. Du kan fråga honom och inte gå på hörsägen. Du ska inte döma honom för det ena eller det andra. Göra en jäkla massa antaganden när du inte vet. Har du tänkt på att han kanske vill sätta sig ner i lugn och ro och förklara att han är smickrad över uppmärksamheten men att han är i en relation och inte är intresserad. Döm inte honom som något otroget svin utan att har gjort ett smack.


    Så kan man ju tänka.......om man är en blåögd, naiv, godtrogen svensk. 
  • Anonym (Fia)
    Tue 25 Jun 2019 13:47
    #7

    Skulle fråga vad han är intresserad av att ha för relation med dig?

    Beroende på svar får du reda på om han är ett svin eller ej:)

  • Anonym (M)
    Tue 25 Jun 2019 13:47
    #8
    Anonym (Camilla) skrev 2019-06-25 13:22:49 följande:

    Jag tycker definitivt att du ska träffa honom. Då har du chansen att ta reda på hur läget är. Hans intention och relationsstatus. Du kan fråga honom och inte gå på hörsägen. Du ska inte döma honom för det ena eller det andra. Göra en jäkla massa antaganden när du inte vet. Har du tänkt på att han kanske vill sätta sig ner i lugn och ro och förklara att han är smickrad över uppmärksamheten men att han är i en relation och inte är intresserad. Döm inte honom som något otroget svin utan att har gjort ett smack.


    Klokt
  • Anonym (Too bad) Trådstartaren
    Tue 25 Jun 2019 13:49
    #9

    Fast om han ser det som en helt oskyldig kompisgrej så kanske han inte tänker att han gör något fel, i relation till flickvännen? Han ser det ju knappast som en dejt om han har flickvän.

    Jag fattar inte att jag kunde ha så här fel, känner mig totalt socialt inkompetent. Ledsen också såklart.

    Jag får fundera på hur jag ska göra.

  • Anonym (Too bad) Trådstartaren
    Tue 25 Jun 2019 13:53
    #10

    Det var ju jag som frågade om vi skulle ta en öl men jag trodde givetvis att det fanns ett visst intresse från hans sida.. Känner mig som en idiot.

Svar på tråden Men så pinsamt..