• LevLivet

    Biobiljett present?

    Vad är lagom belopp till ett barn på ett biopresentkort där han kan gå med någon annan inkl köpa tilltugg?

  • Svar på tråden Biobiljett present?
  • Anonym (Häpp)
    LevLivet skrev 2019-06-25 13:24:49 följande:

    Vad är lagom belopp till ett barn på ett biopresentkort där han kan gå med någon annan inkl köpa tilltugg?


    Förköpta biobiljetter är en sån bluff. De har väldigt kort hållbarhetstid och missar man utgångsdatum så försvinner pengarna. På kortet står det inte heller när de går ut så det måste man hålla reda på separat. Sen lånar man ut pengar till SF utan ränta och som bara kan användas på SF. Vi har missat massa biobesök för att presentkorten gått ut som barnen fått från sina mor&farföräldrar

    Det är bättre du ger ett snyggt kort i kuvert med filmanknytning och 150 kr i kontanter till en film.
  • Anonym (K)

    Ni som tror att biobiljetter + tilltugg för 2 personer kostar 150 kr...

    När har ni varit på bio senast?

    TS , det är ca 350 - 400 kr om 2 personer går på bio och köper popcorn och dricka.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (K) skrev 2019-06-25 16:46:33 följande:

    Ni som tror att biobiljetter + tilltugg för 2 personer kostar 150 kr...

    När har ni varit på bio senast?

    TS , det är ca 350 - 400 kr om 2 personer går på bio och köper popcorn och dricka.


    Håller med. 150 kostar typ en biljett, inte två.
  • IceKitten
    Anonym (Häpp) skrev 2019-06-25 16:37:49 följande:

    Förköpta biobiljetter är en sån bluff. De har väldigt kort hållbarhetstid och missar man utgångsdatum så försvinner pengarna. På kortet står det inte heller när de går ut så det måste man hålla reda på separat. Sen lånar man ut pengar till SF utan ränta och som bara kan användas på SF. Vi har missat massa biobesök för att presentkorten gått ut som barnen fått från sina mor&farföräldrar

    Det är bättre du ger ett snyggt kort i kuvert med filmanknytning och 150 kr i kontanter till en film.


    De är giltiga i 2 år efter inköpsdatumet... Går man på bio mer sällan än så så var ett presentkort till bion en ganska dålig present till att börja med.
  • LevLivet

    Jag tänkte 300-350 kr men var osäker. Det här barnet är på bio minst 2-4 gånger om året. Jag vet inte vad jag ska ge och tänkte då på bio. Kanske inget roligt.. Men bättre än inget :)

  • Anonym (Häpp)
    IceKitten skrev 2019-06-25 17:16:16 följande:
    De är giltiga i 2 år efter inköpsdatumet... Går man på bio mer sällan än så så var ett presentkort till bion en ganska dålig present till att börja med.
    I vårt fall går vi sällan på bio så det var en "dålig" present från Farmor. Egentligen vill de byta den mot ett spel vilket Farmor tyckte vara jättebra - men det kan man inte.

    Dessutom var det mitt i sommaren, vi hängde dom på kylskåpet men glömde dom när vi var på bio, glömde dom nästa gång vi beställde biljetter online och när vi tillslut fick ordning på allt hade de gått ut. Kasst av oss men ändå - varför går de ens ut??

    Det är ändå rätt sjukt att det finns en giltighetstid, varför är dom inte giltiga i 10 år eller för alltid. SF tjänar en del på att biljetterna förfaller.

    Det finns ingen poäng alls att köpa ett presentkort, du lånar ut pengar, du är låst till en leverantör, du kan inte byta presenten, du måste ha presentkortet med dig när du handlar och du får ingen växel tillbaka om du handlar för lite mindre.

    Köp ett snyggt kort med fint kuvert och lägg kontanter
  • Anonym (Ann)
    Anonym (K) skrev 2019-06-25 16:46:33 följande:

    Ni som tror att biobiljetter + tilltugg för 2 personer kostar 150 kr...

    När har ni varit på bio senast?

    TS , det är ca 350 - 400 kr om 2 personer går på bio och köper popcorn och dricka.


    Jag räknade för ett barn, tolkade det inte som att man även skulle ge present till något annat barn.
    Jag ger presenter till barnet som fyller år, inte för att barnet även ska bjuda någon annan.

    I så fall får man väl ge 300 kr. Det räcker gott och väl både till bio och godis. Eller ska godiset ersätta en måltid?
  • louisa83
    Anonym (Ann) skrev 2019-06-26 11:15:01 följande:

    Jag räknade för ett barn, tolkade det inte som att man även skulle ge present till något annat barn.

    Jag ger presenter till barnet som fyller år, inte för att barnet även ska bjuda någon annan.

    I så fall får man väl ge 300 kr. Det räcker gott och väl både till bio och godis. Eller ska godiset ersätta en måltid?


    Fast frågan lydde att han ska kunna gå med nån annan, dvs att pengarna ska räcka till en person till.
  • Anonym (Ann)
    louisa83 skrev 2019-06-26 11:37:36 följande:
    Fast frågan lydde att han ska kunna gå med nån annan, dvs att pengarna ska räcka till en person till.
    Som sagt, jag tolkade det inte så. Vilket jag också skrev i inlägget du citerade. Vad var oklart med det?

    Man går ju även på bio med någon annan fast man bara har presentkort till sig själv.
Svar på tråden Biobiljett present?