• Anonym (Milla­n)
    Wed 26 Jun 2019 13:26
    1987 visningar
    24 svar
    24
    1987

    Förbannad!! Förlorat vårdnaden????

    Hej!

    Jag har förlorat vårdnaden om mitt barn på grund av socialens lögner, dom lyssna inte på mig angående att jag visste dom ville ta över vårdnaden då jag aldrig var mitt barns mamma. Har aldrig fått information om mitt barn inga bilder dom har sagt att hon inte gillar vara med på kort. Men när jag är där och tar kort på mitt barn märker jag inte av att hon inte gillar de. Sen har jag begärt från komunen att få ut hur ofta dom vart där men får inget. Då jag tycker dom missköter mitt barn. Familjehemmet vet att jag kämpar för att få hem mina barn och gjort många framsteg. Ändå ansökte dom om att byta efternamn och begärde underhåll.

    Vet ni något sätt man kan vinna tillbaka vårdnaden på?

    Mitt barn får heller inte träffa sin stora syster, fast dom får de för komunen, dom är hel syskon dessutom. Min näst yngsta får träffa och rättar när mitt barn när hon säger att jag inte är hennes mamma så säger inte familjehemmet att jag är de. Utan min näst yngsta talar om att jag är mamma till henne.De står i lvu lagen att barnen ska veta sina rötter men de verkar inte vara så viktigt.

  • Svar på tråden Förbannad!! Förlorat vårdnaden????
  • Wed 26 Jun 2019 13:29
    #1

    förlåt men man fattar ingentiong av det du skriver. Totalt omöjligt.

  • Anonym (.???)
    Wed 26 Jun 2019 13:41
    #2

    Du är uppenbarligen inte normalbegåvad, sluta skaffa en massa barn som du inte kan ta hand om.

  • Anonym (?)
    Wed 26 Jun 2019 13:41
    #3

    Vad menar du?

  • Anonym (Milla­n) Trådstartaren
    Wed 26 Jun 2019 13:49
    #4
    Anonym (.???) skrev 2019-06-26 13:41:20 följande:

    Du är uppenbarligen inte normalbegåvad, sluta skaffa en massa barn som du inte kan ta hand om.


    Vad fan vet du om de? Du vet inte vem jag är..
  • Anonym (Milla­n) Trådstartaren
    Wed 26 Jun 2019 13:51
    #5
    Anonym (?) skrev 2019-06-26 13:41:53 följande:

    Vad menar du?


    Jag vill ha hem mina barn. Har gjort allt nu klagar dom på de känslomässiga. Är jag inte trygg kan jag inte vissa mina känslor alla som känner mig vet att jag finns där känslomässigt.
  • Wed 26 Jun 2019 13:55
    #6

    Förstår inte vad du vill ha fram av ditt inlägg

  • Anonym (?)
    Wed 26 Jun 2019 13:55
    #7
    Anonym (Millan) skrev 2019-06-26 13:51:33 följande:

    Jag vill ha hem mina barn. Har gjort allt nu klagar dom på de känslomässiga. Är jag inte trygg kan jag inte vissa mina känslor alla som känner mig vet att jag finns där känslomässigt.


    De kanske fanns en anledning till att du förlorade vårdnaden.
  • Anonym (...)
    Wed 26 Jun 2019 14:23
    #8

    Får se om jag förstått detta rätt.

    Du har haft minst ett barn placerat i fosterhem och nu har fosterhemmet givits vårdnad om det yngsta barnet?

    Jag förutsätter här att det handlar om den så kallade 3-års regeln där man efter 3 år från socialtjänstens sida är skyldiga att utreda om det för barnets bästa föreligger skäl att flytta över vårdnaden till familjehemmet. Det händer ju att vårdnadsförflyttning kan göras innan 3 år gått, men det är sällsynt och jag har svårt att se att det skulle vara förenligt med din uppgift om att du gör framsteg mot att kunna axla din föräldraroll.

    När en vårdnadsöverflyttning sker så har man i regel förlorat möjligheten att "få tillbaka" sitt barn, men barnets umgängesrätt och rätt att få veta sitt ursprung kvarstår såklart. Du kan vända dig till socialtjänsten om du är missnöjd med hur umgängesrätt efterlevs, eller till tingsrätten om du är missnöjd med hur umgängesöverenskommelsen ser ut för att få till ett avtal.

  • Anonym (Milla­n) Trådstartaren
    Wed 26 Jun 2019 14:38
    #9
    Anonym (...) skrev 2019-06-26 14:23:11 följande:

    Får se om jag förstått detta rätt.

    Du har haft minst ett barn placerat i fosterhem och nu har fosterhemmet givits vårdnad om det yngsta barnet?

    Jag förutsätter här att det handlar om den så kallade 3-års regeln där man efter 3 år från socialtjänstens sida är skyldiga att utreda om det för barnets bästa föreligger skäl att flytta över vårdnaden till familjehemmet. Det händer ju att vårdnadsförflyttning kan göras innan 3 år gått, men det är sällsynt och jag har svårt att se att det skulle vara förenligt med din uppgift om att du gör framsteg mot att kunna axla din föräldraroll.

    När en vårdnadsöverflyttning sker så har man i regel förlorat möjligheten att "få tillbaka" sitt barn, men barnets umgängesrätt och rätt att få veta sitt ursprung kvarstår såklart. Du kan vända dig till socialtjänsten om du är missnöjd med hur umgängesrätt efterlevs, eller till tingsrätten om du är missnöjd med hur umgängesöverenskommelsen ser ut för att få till ett avtal.


    Soc var hemma hos mig för ett tag sen och fråga varför jag inte ansökt om hjälp till min minsta som jag har med min nya man. Sa att jag inte är i behov av den hjälpen.

    Men soc begärde ingen utredning på detta barn så konstigt om dom anser att jag är så dålig.
  • Anonym (Svårt att hänga med...­)
    Wed 26 Jun 2019 14:49
    #10

    Är osäker på om jag förstått detta rätt men gör ett försök.

    Tolkar det som att du har 3 barn som är omhändertagna via socialtjänsten, där ditt yngsta barn nu fått sitt familjehem som vårdnadshavare istället för dig.

    Du har "aldrig varit mamma" tolkar jag som att det yngsta barnet omhändertogs redan vid födseln och därför är uppvuxen helt i familjehemmet.

    Du kämpar för att åter få hem dina barn till dig. Du har även ett yngre barn, som är halvsyskon med de övriga, som bor med er föräldrar där ni är vårdnadshavare.

Svar på tråden Förbannad!! Förlorat vårdnaden????