• Img
    Thu 27 Jun 2019 00:09
    2637 visningar
    1 svar
    1
    2637

    Emmaljunga Nxt90 känns svajig o lös i liggdelen

    Hej,

    Jag har tidigare haft en Emmaljunga super viking men bytte idag vagn med en annan tjej. Har alltså nu en Nxt90. Är supernöjd för den är riktigt fin och jag gillar att den har så bra ventilstionsluckor i både liggdel o sittdel.. MEN! Liggdelen känns lite svajig. På supervikingen klickade vi fast liggdelen och så satt den jättehårt och inte alls svajigt.

    Men på Nxt90 känns det som liggdelen svajar lite om man rycker i den. Alltså känns den lite lös eller gungig. Detta är bara liggdelen, inte sittdelen.

    Nån mer som upplevt detta eller har jag varit så dum att byta mig till en söndrig vagn? Jag hoppas ju på att det har o göra med fjädringen eller nåt liknande.

    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Emmaljunga Nxt90 känns svajig o lös i liggdelen
  • Thu 27 Jun 2019 04:28
    #1

    Har en Nxt90 som jag älskar. Att liggdelen skulle svaja känner jag inte till. Vår är extremt stadig och svajar inget. Vår är dock några år och har hört att de äldre modellerna saknar fjädring, om det kan vara därför.

    När vi provkört en ny Nxt90 i affären har jag upplevt den stabil, men lämna in den på översyn vet ja? För oss lossade ena teleskopfästet så ena handtaget gled fram och tillbaka i längd. De bytte fäste för 30:- så var problemet löst. Förslitning förekommer också på vagnar.

Svar på tråden Emmaljunga Nxt90 känns svajig o lös i liggdelen