• Lqwt

    Förhållande,otrohet,svek

    Jag behöver råd.

    Kan börja med att beskriva honom som person.

    Han är otroligt charmerande,gott ordförråd, vågar aldrig stå upp för sig själv eller andra (om han inte var full),kär i alkoholen och drogs till ?spänning? på fyllan. Pratade illa om andra och kunde inte glädjas åt min-andras framgångar och pratade väldigt mycket om sig själv. Han kontrollerade varenda person jag skrev eller pratade med och vad vi pratade om.

    Det var riktigt tufft att leva med honom vissa gånger.

    Det gick så långt att jag tappade bort vem jag själv var.

    Till händelsen.

    Vi var tillsammans i mer än ett år tills han ?gjorde slut? två gånger i onyktert tillstånd.

    Första gången så lämnade han mig ensam i en annan stad på fyllan(hans bil åkte) för han tyckte jag klagade på honom. Hittade honom tillslut och var så förbannad sedan åkte jag i en annan bil hem.

    Vi vart tillsammans igen dagen efter och han sa att han älskade mig mer än jag kommer kunna förstå,att jag var han bästavän och allt möjligt som kom ur den munnen.

    En vecka senare var han otrogen mot mig på fyllan,han vågade inte berätta det själv. Det var svinigt och han ville bara komma undan så milt som möjligt verkade det som. Dock hörde han av sig dagen efter jag hämtat mina saker och ville ?berätta hur det egentligen varit? men då hade jag fått nog så han vart blockad.

    Till problemet.

    Nu några månader sedan så pratar han fortfarande illa om mig när han är onykter,han vrider och vänder på sanningen och han frågar ut några av mina närmsta vänner om dom håller på med mig när han är onykter.Han har åkt utanför mig en gång och härjat i sin bil.Hans bästavän frågade mig 4 gånger vid olika tillfällen hur ?Kärleken går,vart personen bor,hur gammal osv? om jag inte vill ha honom egentligen??

    Det är inte relevant egentligen, men jag har varit ensam hela perioden så det har inte funnits någon annan.

    ?Hur hittar man tillbaka till sig själv efter man varit med en sån här människa? Och hur hanterar man honom om man ses ute?(vi är i samma kretsar pågrund utav fritidsintressen)

    ?Jag har blivit varnad att inte börja hålla på med någon när jag festar och han är i närheten,just av anledningen att han kan börja slåss med den personen då om han blir svartsjuk.?

    Jag har förstått i efterhand att han måste ha någon slags störning och det är därför han gjort som han gjort och har något slags kontrollbehov.

    (Ja det är svårt att se när man är mitt upp i det,men jag insåg tillslut.)

    Jag ger honom ingen uppmärksamhet från min sida och mina vänner har inte sagt ett knyst om mig till honom.

    Jag vill bara få vara ifred och fortsätta läka i mig själv,men det börjar bli tufft för psyket.

Svar på tråden Förhållande,otrohet,svek