• Thu 27 Jun 2019 23:49
    281 visningar
    6 svar
    6
    281

    Söva utan amning/flaska

    Vi har en tjej på 9 månader som jag just nu ammar till sömns på dagen och hon sover bäst om jag ligger brevid så länge hon sover, vilket man ju inte alltid har tid eller lust med. Speciellt inte två gånger om dagen. Vissa dagar får hon sova i vagnen när vi är ute och går. På kvällen har jag börjat ge lite ersättning istället och hon somnar sött.

    Nu skulle jag vilja ha tips på hur man kan söva på dagen utan amning eller att gå ut med vagnen. Går det ens? ???? Måste man ta till flaskan? Hur gör ni? Jag kommer att börja studera i augusti och vill ju att det ska funka bra hemma med pappan och dottern. Han kommer att behöva jobba ibland och kan inte gå ut med vagnen två gånger om dagen.

  • Svar på tråden Söva utan amning/flaska
  • Thu 27 Jun 2019 23:51
    #1

    Använder hon napp?

  • Fri 28 Jun 2019 11:12
    #2

    Nej hon vägrar napp ????

  • Fri 28 Jun 2019 11:14
    #3

    #1 Oj ska vara en emoji, inte massa frågetecken!

  • Fri 28 Jun 2019 11:20
    #4

    J det blir ? när man gör smileygubbarna. Fattar inte varför :)

    Ja detta är svårt, men de kanske är smidigast att bara ge henne en flaska när han behöver jobba. Går att försöka vänja henne att somna själv, men de kan ta tid och är tålamodskrävande att inte ge upp :)

    Att vyssja Vagnen inne bara somnar hon inte då?


    Veligadamen skrev 2019-06-28 11:14:04 följande:

    #1 Oj ska vara en emoji, inte massa frågetecken!


  • Sat 29 Jun 2019 22:13
    #5

    Om ni kör vagnen fram och tillbaka och stannar när hon somnat, funkar det? Kan även gå runt nära hemmet och ge hem när hon somnat.

  • Thu 10 Oct 2019 22:43
    #6

    Hej, har samma problem just nu. Löste det sig för er? Hur gjorde ni? 

Svar på tråden Söva utan amning/flaska