• Fri 28 Jun 2019 08:41
    349 visningar
    6 svar
    6
    349

    GravidSymtom

    Hej, som rubriken lyder... Va hade ni för symtom drygt en vecka innan bim?

    Hade ägglossning ungefär 18 juni nånstans och hade sex dagen innan och dagen efter ägglossning, den 22a fick ja rosa färgat papper på toaletten men inget mer än det, har haft molvärk sen efter ägglossningen och tror att det va dagen efter jag fick rosa på pappret som de kom en flytning när jag va på toa med en nyans av ljusbrunt i men inget mer än det... Har aldrig haft varken rosa på pappret eller de bruna flyttningen vid förra graviditeten (har en son) därför blir detta lite nytt och fundersamt, har mått skumt den senaste tiden (kanske inbillar mig...) ymligt illamående som sitter i liksom men kan försvinna ibland... Känns som att brösten blivit lite större o dom hsr börjat ömma lite, och tror att ådrorna blivit mer synliga... Har dom senaste dagarna haft gulaktiga flytningar, men idag verkar flytningarna ha avtagit lite, och är svullen kring slemhinnorna runt tappen m.m.....känns som att jag ändå inbillar mig allt för att ja inte vågar hoppas :( har inte vågat testa än heller.... Går på toa typ var 2-3 timme ungefär o känns ibland som att nåt känns annorlunda i nedre tjejmagen.... Tacksam för svar ??

  • Svar på tråden GravidSymtom
  • Fri 28 Jun 2019 10:46
    #1

    Jag har nyss plussat, ungefär 6 dagar innan bim så hade jag molvärk men kändes annorlunda mot mensvärken på något vis. Hade också värk i svanken, trött till och från, lite ömma bröst(inte bröstvårtorna). Men någonstans intalade jag mig att det lika gärna kunde vara pms, väldigt likt i alla fall. Plussade -4 innan bim, tog testet mest för att veta om jag kunde dricka alkohol på en fest vilket var kört. Efter pluss har det varit lite olika från dag till dag, en del molvärk, vissa dagar utan, trött en hel del och insåg sen att vattnet smakar järn typ, och vattniga flytningar till och från.

  • Fri 28 Jun 2019 11:45
    #2

    Det låter ju lovande förstås men så rädd o bli besviken igen... Vi hsr hållt på över 1 år nu... :( men nåt känns liksom annorlunda... Svårt o beskriva men testat med två olika tester nu, dock inte morgonen men va iallafall 3 timmar mellan toabesöken... Men båda visar negativt.... Suck man blir nojjig asså att allt som man känner bara är inbillning o att kroppen vara för sig klar för mena typ....

  • Fri 28 Jun 2019 11:55
    #3

    Jag hade ordentlig mensvärk på kvällarna från ÄL+7 nånstans, ibland extremt ont. Detta fick mig att misstänka att något var på g. Frös också. Var inte alls lika trött som jag var med första graviditeten (alltså redan innan BIM). Lycka till

  • Sat 29 Jun 2019 21:10
    #4

    Usxh börjar känna hur besvikelsen träder fram... 3 dagar kvar till bim och har börjat få bruna vattniga flytningar i trosorna... Stänk änsålänge men ändå.. Och molvärken har tilltagit litegrann men varierar, och brösten gör ont, inte värker men de känns när man tar på dom... Känns som att detta kommer gå åt pipan denna gången me :(

  • Fri 16 Aug 2019 13:57
    #5
    Jacobsmamma skrev 2019-06-29 21:10:09 följande:

    Usxh börjar känna hur besvikelsen träder fram... 3 dagar kvar till bim och har börjat få bruna vattniga flytningar i trosorna... Stänk änsålänge men ändå.. Och molvärken har tilltagit litegrann men varierar, och brösten gör ont, inte värker men de känns när man tar på dom... Känns som att detta kommer gå åt pipan denna gången me :(


    Hur gick det med dig?
  • Fri 16 Aug 2019 13:57
    #6
    Jacobsmamma skrev 2019-06-29 21:10:09 följande:

    Usxh börjar känna hur besvikelsen träder fram... 3 dagar kvar till bim och har börjat få bruna vattniga flytningar i trosorna... Stänk änsålänge men ändå.. Och molvärken har tilltagit litegrann men varierar, och brösten gör ont, inte värker men de känns när man tar på dom... Känns som att detta kommer gå åt pipan denna gången me :(


    Hur gick det med dig?
Svar på tråden GravidSymtom